تعمیر باتری مک بوک با کلینیک همراه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

بروز مشکل باتری برای انواع گجت‌های دیجیتال، اجتناب‌ناپذیر است. این مشکل حتی برای گجت‌هایی نظیر مک‌بوک‌های اپل که از جمله‌ی بهترین عمر باتری را بین رقبا دارند نیز پیش می‌آید. اگر شما هم از کاربران لپ‌تاپ‌های اپل هستید، حتما با مشکل خرابی باتری مک‌بوک مواجه خواهید شد. این موضوعی است که در میان همه وسایل الکتریکی مشترک است و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد؛ کلینیک همراه به‌عنوان مرکز تخصصی تعمیر موبایل و لپ‌تاپ، خدماتی را برای تعمیر مشکل خرابی باتری مک‌بوک ارائه می‌کند.

مک‌بوک‌ها برخلاف بسیاری از لپ‌تاپ‌های دیگر باتری خارجی ندارند، این موضوع باعث شده تا در صورت خرابی باتری، شما نتوانید خودتان باتری را تعویض کنید و از این‌رو فرایند تعویض باتری باید توسط مراکز تعمیر مک‌بوک انجام گیرد.

کلینیک همراه در این مقاله به شما درباره طول عمر باتری، راه یافتن وضعیت سلامت باتری و نشانه‌های خرابی باتری مک‌بوک توضیح می‌دهد پس با ما همراه باشید.

نشانه‌های خرابی باتری

خرابی باتری‌ها در مک‌بوک معمولا با نشانه‌هایی همراه است. این موضوع در حقیقت به شما اعلام می‌کند که وقت تعویض باتری مک‌بوک شما فرا رسیده است و باتری شما عملکرد درستی ندارد.

hamrah

اخطار سرویس باتری

این در حقیقت خوش‌بینانه‌ترین حالتی است که می‌توان انتظار داشت. معمولا هنگامی که باتری شما خراب می‌شود، سیستم‌عامل پیامی مبنی بر اینکه باتری باید تعویض شود به شما نمایش می‌دهد و شما را از این موضوع آگاه می‌کند.

شارژ کوتاه

برای درک بهتر این موضوع، کافی است به یاد بیاورید، روز اولی که از مک‌بوک خود استفاده کردید، بعد از چند ساعت آن را به شارژ متصل کردیدموضوع کم‌نگه‌داشتن شارژ نیز یکی دیگر از علائم خرابی باتری مک‌بوک‌ها است.

خاموش‌شدن غیرمنتظره

این موضوع تقریبا بین تمامی لپ‌تاپ‌ها، گوشی‌ها و تبلت ها مشترک است. اگر هنگام استفاده از مک‌بوک به‌ یک‌باره لپ‌تاپ‌تان خاموش شد، این موضوع می‌تواند خبر از عملکرد ضعیف باتری دستگاه شما بدهد.

گرمای شدید دستگاه

خرابی باتری‌های لیتیومی معمولا با گرما نیز همراه است، اگر در حین فعالیت‌های سبک حس کردید مک‌بوک شما بیش از حد گرم شده، می‌توان خرابی باتری را نیز انتظار داشت.

تست سلامت باتری مک‌بوک

اپل رسما اعلام کرده است که طول عمر باتری مک‌بوک‌ها درتمامی مدل‌ها براساس این جدول تنظیم شده است. این به این معنی است که اگر میزان Cycle Count شما از میزان مشخص‌شده در جدول زیر بیشتر باشد، باتری شما در وضعیت مناسبی قرار ندارد و شما باید به فکر تعویض آن باشید.

  • برای پیدا کردن Cycle Count باتری دستگاهتان به مسیر زیر بروید:
  • کلید Option را نگه داشته و روی لوگو اپل کلیک کنید (منو بالایی صفحه دسکتاپ).
  • از منو مربوط گزینه System Information را اننخاب کنید.
  • از منو سمت راست روی گزینه Power کلیک کنید.
  • و درنهایت، مقدار Cycle Count را پیدا کنید.

 در این فهرست، بیشترین تعداد دفعات شارژ باتری‌های مک‌بوک‌های مختلف به تفکیک سال و مدل آمده است. کافی است تا CycleCount دستگاه خود را پیدا و با جدول زیر مقایسه کنید.

برای مثال:

اگر Cycle Count دستگاه MacBook (Retina, 12-inch, 2017) برابر با ۷۰۰ باشد، باتری شما تا ۳۰۰ بار دیگر قابلیت شارژ دارد و بعد از آن به مرور زمان دچار خرابی می‌شود

Charge Cycle MacBook Model

1000

MacBook (Late 2009 to 2017)

500

MacBook (13-inch Aluminum, Late 2008)

300

MacBook (Late 2006 to Mid 2009)

1000

MacBook Pro (Early 2009 to 2020)

500

MacBook Pro (15-inch Late 2008)

300

MacBook Pro (17-inch to Early 2008)

1000

MacBook Air (13-inch, Late 2010 to 2020)

500

MacBook Air (Mid 2009)

300

MacBook Air (Late 2008)

MacBook Air

باتری مک‌بوک را کجا عوض کنم؟

اگر باتری مک‌بوک شما رو به خرابی است یا پیام تعویض آن را مشاهده می‌کنید، هیچ جای نگرانی نیست، کافی است تا با مراجعه به مرکز تعمیرات تخصصی مک‌بوک این موضوع را برطرف کنید.

ما در کلینیک همراه، باتری دستگاه شما را تعویض کرده و آن را به مدت یک ماه ضمانت می‌کنیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر