حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بررسی گلکسی A71 سامسونگ | تک تایمز

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گلکسی A71 سامسونگ بیشترِ کارایی‌های عالی را که پرچمداران سامسونگ عرضه می‌کنند، با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌دهد. مگر در مواردی که مشخصات و ویژگی‌های برجسته که کاملاً مورد نیاز هستند و شخص مجبور است گوشی پرچمدار بخرد وگرنه این دستگاه مسلما بهترین تلفن هوشمند اندرویدی برای بیشتر مردم است، زیرا باید محتوای لازم را برای همه به جز کاربران سخت‌پسند اندرویدی تطبیق دهد. این دستگاه عملکردی عالی، عمر باتری طولانی، گزینه‌های زیادی در دوربین و حتی جک هدفون را ارائه می‌دهد، در حالیکه ایرادات احتمالی برای برخی ممکن است پشت آن که از جنس پلاستیک است، بلندگوی منفرد و نسبت ابعاد صفحه نمایش بلند آن باشد.

در این مقاله به بررسی نسخه بین‌المللی گلکسی A71 سامسونگ با تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ و پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۴G خواهیم پرداخت. البته این گوشی با پشتیبانی از اتصال ۵G و تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ کوالکام نیز در برخی مناطق دنیا در دسترس قرار گرفته است.

طراحی و صفحه نمایش

گلکسی A71 با لبه‌های صاف در اطراف خود، صفحه نمایش پوشیده با گوریلا گلس و قسمت پشت از پلاستیک براق، از نظر ظاهری عالی به نظر می‌رسد. همچنین فریم دور آن اگرچه ممکن است مانند فلز به نظر برسد اما همچون قسمت پشت گوشی از جنس پلاستیک است، اما اجازه ندهید که این مورد شما را از انتخاب این تلفن هوشمند منصرف کند. پلاستیک استفاده شده در ساخت آن اگرچه صاف احساس می‌شود اما لغزنده نیست، اما هنگام فشار دادن آن کمی انعطاف پذیر می‌شود.

گلکسی A71  دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) است که دارای ابعادی با نسبت ۲۰ به ۹ بوده و از رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برد. تصویر این صفحه نمایش شارپ و زیبا است و دارای رنگ مشکی غنی در بالاترین حد است اما در عین حال رنگ‌هایی غیر اشباع نیز دارد. نسبت ابعاد غیر معمول به این معنی است که کاربران برای پر کردن صفحه نمایش در هنگام تماشای یوتیوب یا مثلاً نتفلیکس، نیاز به بزرگنمایی دارند و این بدان معنی است که قسمت‌هایی از بالا و پایین فریم‌های ویدیوها قطع می‌شوند. با این حال، یکی از مزایای صفحه نمایش‌های بلند این است که با آن‌ها تجربه‌ی مطالعه‌ی خوبی به دست می‌آید و همچنین هنگام نگاه کردن به چنین نمایشگرهایی، هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی داده‌های بیشتری برای نگریستن در دسترس قرار می‌گیرند.

یک حفره پانچ کوچک در قسمت وسط لبه‌ی بالای صفحه نمایش برای دوربین سلفی تعبیه شده است. این حفره به اندازه‌ی کافی کوچک هست که در هنگام استفاده از محتوای خود از طریق گوشی، زیاد به چشم نیاید. حتی هنگام تماشای ویدیو بسیاری از کاربران ممکن است به کلی متوجه آن نشوند، همچنان که ممکن است حاشیه‌ی قسمت لبه‌ی پایین گوشی نیز قابل چشم پوشی باشد. گلکسی A71 از نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می‌کند که البته به نظر نمی‌رسد بیش از حد بر عمر باتری تأثیر بگذارد، که یک ویژگی خوشآیند است. نمایشگر همیشه روشن به این معنی است که اطلاعات ارزشمندی مانند زمان، تقویم و اعلان‌ها، حتی زمانی که صفحه نمایش قفل هم باشد، همیشه روی نمایشگر قابل مشاهده هستند.

علاوه بر این، سنسور اثر انگشت این گوشی در زیر صفحه نمایش پنهان شده است که هر بار به طور قابل اطمینان کار می‌کند، هرچند که در نوع خود سریع‌ترین نیست و از هنگام قرار دادن انگشت خود روی آن و باز کردن قفل گوشی، در حدود یک ثانیه طول می‌کشد. متأسفانه، A71 برخلاف گزینه‌های پرچمدار سامسونگ، از تاییدیه‌ی ضد آب و گرد و غبار و شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. این گوشی دارای سه گزینه رنگی «Prism Crush» است: نقره‌ای، سیاه و آبی. علاوه بر این، وزن آن ۱۷۹ گرم است و باعث می‌شود نه خیلی سنگین و نه خیلی سبک باشد.

دوربین و صدا

مجموعه دوربین‌های گلکسی A71، آن را برای عکاسی در هر شرایطی مناسب می‌کند. ماژول مستطیل شکل دوربین با گوشه‌های گرد در پشت گوشی دارای چهار سنسور دوربین است که لنز اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی است. اگرچه عدد آن برابر با سنسور تله فوتو گلکسی S20 است، اما این همان دوربین نیست. بقیه دوربین‌ها عبارتند از یک سنسور ۵ مگاپیکسلی برای سنجش عمق تصویر، یک لنز التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۳ درجه و یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی نیز برای گرفتن عکس از فاصله خیلی نزدیک است. در قسمت بالای سنسورهای ردیف آخر نیز یک فلاش وجود دارد که برای عکس‌های شبانه مفید است.

عکس‌های خروجی بسیار خوب و شارپ هستند و از دامنه‌ی پویایی خوبی نیز بهره می‌برند. رنگها نسبتا همچون زندگی واقعی بوده و اغراق‌آمیز و اشباع نیستند هرچند که یک نکته قابل تامل وجود دارد و آن این است که عکس‌هایی با دوربین گوشی A71 گرفته می‌شوند، هنگام زوم کردن روی عکس به طرز قابل توجهی شارپ می‌شوند. صرف نظر از این مورد، در شرایط عادی وضعیت نور مناسب هر دو دوربین اصلی و زاویه دید، نتایج عالی تولید می‌کنند اما عکس‌هایی که در شب گرفته می‌شوند اندکی متفاوت بوده و گاهی ممکن است خوب نباشند که به عنوان مثال ممکن است گاهی اندکی تار باشند یا منبع نور یک ذره متورم و بزرگ به نظر برسد اما در صورتی که در اوقات دیگر تا زمانی که منابع نور قوی وجود داشته باشد، مانند چراغ‌های خیابان که برای روشن کردن صحنه نزدیک باشند، عکس‌ها می‌توانند بسیار خارق‌العاده به نظر برسند.

عکس‌های پرتره رضایت ‌بخش به نظر می‌رسند، بنابراین موضوع اصلی به درستی از پس زمینه جدا ظاهر می‌شود که خود کم و بیش، بر اساس عمق، تار می‌شود. هنگامی که در نور آفتاب عکس گرفته می‌شود، عکس‌های پرتره از چنان کیفیتی برخوردار هستند که انگار با یک دوربین اختصاصی DSLR گرفته شده و برای رسانه‌های اجتماعی مناسب می‌باشند.

کیفیت ویدیوها و فوتیج‌ها (فیلم‌های گرفته شده) به طور کلی خوب ارزیابی می‌شود، در حالیکه نتایج به دست آمده در آزمایش ۴k که ما انجام دادیم، تصاویر شارپ و پر جنب و جوش ظاهر شدند هرچند کمی مرتعش و گهگاه همراه با ایرادهایی در صحنه‌های روشن و به خصوص در هنگام تابش نور خورشید وجود دارد. فوکوس این دوربین سریع است که عالی است. با وجود اینکه زوم ۸ برابری قابل استفاده دارد اما کاملاً دیجیتالی است، بنابراین هنگامی که از زوم استفاده می‌شود، کیفیت تصویر دچار افت می‌گردد. A71 دارای حالت ویدیویی Super Steady است که تثبیت‌کننده عالی تصویر را ارائه می‌دهد اما با هزینه‌ای که قدری افت تصویر به همراه دارد، از جمله کاسته شدن از رنگ‌های پر جنب و جوش و در مجموع پایین‌تر آمدن مقدار رزولوشن که یکی دیگر ویژگی‌های این مورد است. ضبط ویدیو در شب و در شرایط خاص و مخصوصاً در مکان‌هایی که منابع نوری زیادی در دسترس است می‌تواند خوب باشد اما در اکثر مواقع دارای کیفیتی در حد متوسط است.

وقتی می‌خواهیم درباره صدا صحبت کنیم، به نظر نمی‌رسد که کیفیت صدای این دستگاه از برتری خاصی برخوردار باشد زیرا صدای تولید شده از یک بلندگوی منفرد پخش می‌شود که صدایی بدون کیفیتی را تولید می‌نماید و همچنین فاقد کوبش برای صدای باس است و همچنین خیلی بلند هم نیست و شنیدن آن در محیط‌های بیرونی، کار را دشوار می‌کند. از سوی دیگر، در این گوشی جک هدفون هدفون نیز تعبیه شده است.

نرم‌افزار و عملکرد

عملکرد گوشی ‌A71 نرم و روان است و لگ خاصی هم ندارد. این گوشی با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.0 سامسونگ عرضه می‌شود و در داخل بدنه نیز مجهز به پردازنده‌ی سریع اسنپدراگون ۷۳۰ می‌باشد که تراشه‌ای بالاتر از میان‌رده است و از حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایت بهره می‌برد. گشت در اپلیکیشن‌ها یا شبکه‌های اجتماعی بدون لگ و تاخیر اجرا می‌شود و حتی در انجام چند وظیفه‌ای نیز با تجربه‌ای بدون تاخیر مواجه می شوید. انجام گیم نیز با روانی و نرمی اجرا می‌گردد، اگرچه ممکن است بازی‌های سنگین‌تر نیاز به تنظیمات گرافیکی متوسط داشته باشند.

رابط کاربری One UI 2.0 سامسونگ از ویژگی‌های متنوعی مانند ضبط از صفحه نمایش، چراغ قوه و Edge Screen بهره می‌برد که اجازه می‌دهد تا برای دسترسی به اطلاعات، اقدامات سریع و حتی اجرای اپلیکیشن‌ها، از لبه‌ی صفحه نمایش استفاده کرد.

گوشی گلکسی A71 سامسونگ برخلاف دیگر پرچمداران این شرکت از پشتیبانی سامسونگ DeX برخوردار نیست اما این امکان را برای چند وظیفه‌ای صفحه نمایش و اجرای برنامه‌های پنجره‌ای فراهم می‌کند. به طور پیش فرض، ناوبری از طریق دکمه‌های روی صفحه نمایش انجام می‌شود اما می‌توان آن را به ژست‌های حرکتی  اندروید ۱۰ تبدیل کرد.

طول عمر باتری

باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی که در داخل این گوشی قرار دارد می‌تواند با یک بار شارژ به مدت بیش از دو روز استفاده با نور معمولی و حتی صفحه نمایش همیشه روشن دوام بیاورد. اکثر کاربران باید بتوانند به مدت یک روز و نصف برای کارهای معمولی و حداقل یک روز کامل با خیال راحت در استفاده‌ی سنگین شارژ داشته باشند. این گوشی به لطف داشتن قابلیت شارژ بسیار سریع ۲۵ واتی، خیلی زود شارژ می‌شود.

باتری این گوشی در زمان وب‌گردی، طی ۱۱ ساعت و ۳۲ دقیقه خالی می‌شود. اگر از گوشی برای تماشای ویدئوهای آنلاین (از جمله یوتیوب) استفاده کنید، باتری گلکسی A71 حدود ۱۱ ساعت و ۳۸ دقیقه شارژ مصرف می‌کند. برای تجربه بازی‌های موبایل سه بعدی نیز شاهد عملکرد ۱۲ ساعت و ۴۶ دقیقه‌ای هستیم که مناسب محسوب می‌شود.

گلکسی A71 سامسونگ

بهترین گوشی‌های جایگزین برای گلکسی A71 سامسونگ

آیفون SE 2020

اگر سیستم عامل iOS بیشتر مورد علاقه‌ی شما باشد، آیفون SE 2020 کیفیت دوربین چشمگیری و عملکرد شگفت‌انگیز دوربین را با قیمتی اندکی بالاتر به شما ارائه می‌دهد. از جنبه‌ی نزولی، این مدل از طراحی منسوخ و قدیمی برخوردار است و فاقد دوربین‌های با زاویه دید عریض و ماکرو است. همچنین دارای جک هدفون نمی‌باشد.

نوکیا ۵.۳

اگر به دنبال گزینه اندرویدی ارزانتری هستید، نوکیا ۵.۳ از دوربین‌های با زاویه دید عریض و ماکرو برخوردار است و در کنار عمر طولانی باتری، عملکرد خوبی نیز ارائه می‌دهد. نمایشگر ۶.۵۵ اینچی و از نوع IPS آن از وضوح بسیار کمتری نسبت به صفحه نمایشی که در  گلکسی A71 استفاده شده، برخوردار است اما با این حال کنتراست آن بسیار چشمگیر است و حداکثر روشنایی را ارائه می‌دهد. صدای بلندگو نوکیا ۵.۳ بسیار بلندتر است و این گوشی دارای جک هدفون نیز هست.

پیکسل ۳a گوگل

برای کسانی که اندروید استوک و عملکرد دوربین عالی دارای ارزش بسیار زیادی است و همچنین اگر شخص در حال استفاده از یک گوشی هوشمندی باشد که از نظر جذابیت نیز در سطح پایین‌تری قرار داشته باشد، گوشی پیکسل ۳a گوگل یک جایگزین خوب برای گلکسی A71 سامسونگ محسوب می‌شود و مورد خاصی نخواهد بود. پیکسل ۳a گوگل دارای یک باتری با طول عمر شارژدهی عالی، عملکرد بسیار معرکه است و بار دیگر دارای یک جک هدفون خوشایند است.

نقاط مثبت:

  • طراحی زیبا
  • دارای صفحه نمایش سوپر آمولد پر طراوت
  • عملکرد نرم و روان
  • طور عمر شارژدهی خوب باتری
  • وجود تعداد زیادی از گزینه‌های خوب برای دوربین

نقاط منفی:

  • بلندگوهای مایوس کننده
  • عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
  • عدم دارا بودن تاییدیه‌ی مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر