افزایش سرمایه های‌وب و پیش‌بینی سود این شرکت در سال ۱۴۰۴

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت داده گستر عصر نوین که با نماد «های‌وب» در بازار دوم بورس ایران شناخته می‌شود، با ارسال گزارش توجیهی افزایش سرمایه در سامانه کدال، خبر از برنامه‌ افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی خود داد. ”های‌وب” قصد افزایش  سرمایه‌ی خود را از ۴۰۰۰ میلیارد ریال به ۲۴۰۰۰ میلیارد ریال دارد.

با توجه به این گزارش، سرمایه جدید «های‌وب»، از محل آورده نقدی سهامداران، سود انباشته، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها تامین شده است و به قصد اصلاح ساختار مالی و اجرای پروژه‌های توسعه ای شرکت -مصوب در تاریخ دوم شهریور ۱۳۹۹ توسط هیات مدیره‌ ”های‌وب” – انجام خواهد شد.

این افزایش سرمایه که با هدف تامین بخشی از منابع مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا و اصلاح ساختار مالی و هم‌چنین عدم خروج نقدینگی صورت گرفته، به دلیل طرح‌های توسعه‌ای ”های‌وب” در شبکه های ثابت و 4G، بیش از پیش ضرورت یافته‌است.

این شرکت که پروژه توسعه شبکه فیبر نوری با همکاری وزارت ارتباطات را آغاز کرده است. منابع تامین افزایش سرمایه‌ی خود را به شرح زیر عنوان می‌کند:

  • از محل سود انباشته ۶۰۰ میلیارد تومان
  • از محل تجدید ارزیابی دارایی های ثابت شامل زمین و ساختمان ۲۰۰ میلیارد تومان
  • از محل آورده نقدی سهامداران با سلب حق تقدم ۱۲۰۰ میلیارد تومان

در گزارش توجیهی افزایش سرمایه‌ی های‌وب، ضمن اشاره به ارزیابی مالی طرح افزایش سرمایه ”هایوب” و طبق برآوردها، این شرکت شاهد افزایش سود خالص ”های‌وب” در صورت افزایش سرمایه، از۶۸۵ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به ۳۶۲۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۴ شمسی خواهد بود. هم چنین سود خالص ”های‌وب” در صورت عدم افزایش سرمایه، از ۶۸۶ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ به ۱۲۷۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۴ شمسی خواهد رسید. هزینه استهلاک و خالص عواید طرح نیز در به شرح زیر می‌باشد.

در این گزارش، مدت زمان پیش‌نهادی برای این طرح ۲ سال و در چند مرحله تخمین زده شده است. ۵۸.۲ درصد کل سهام ”های‌وب” در اختیار سید ایمان میری است. موسسه رفاه و تامین آتیه امید و شرکت سرمایه گذاری مهر اقتصاد مبین نیز ۸.۵ درصد کل سهام ”های‌وب” را در اختیار دارند. در طول سال‌های ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۹۶، های وب، ۵ بار افزایش سرمایه داده است. همه محل‌های افزایش سرمایه های وب در ۱۵ سال اخیر، از محل مطالبات حال شده سهامداران بوده و تاکنون تجدید ارزیابی دارایی نداشته است.

هیات مدیره های‌وب’ در سال ۹۹ متشکل از شرکت امیدآوران عصر طلایی ارتباطات به نمایندگی سید نوید میر مطهری، شرکت خدمات جامع اوای ارتباطات نوین خاورمیانه به نمایندگی سید ایمان میری، شرکت پردازش عصر افق به نمایندگی مهدی جامی، شرکت سرمایه گذاری توسعه فناوری هیرکانیا به نمایندگی داود هادی فر و شرکت پارس ارتباطات به نمایندگی مهدی ایثاری نیا، می‌باشد.

قیمت هر سهم ”های‌وب” در شهریور ماه ۹۹ به ۳۴۴۱ تومان با سرمایه ۴ میلیارد سهمی رسید. قیمت هر سهم ”های‌وب” در شهریور ۹۸، ۷۰۵ تومان بود. مشخص شدن این‌که چند درصد افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و چند درصد افزایش سرمایه های وب از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود، در گزارش بعدی شرکت در کدال منتشر می‌شود. جمع درآمد شناسایی شده ۴ ماهه ابتدای سال ۹۹ ”هایوب”، بالغ بر ۴۷۶ میلیارد تومان اعلام شد.

اعمال افزایش سرمایه ”های‌وب”، در گروی تایید سازمان بورس اوراق بهادار تهران خواهد بود و سهام‌داران این شرکت باید در نیمه دوم سال جهش تولید، منتظر بررسی و اعلام نظر قطعی سازمان بورس نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایه چند مرحله‌ای ”های‌وب” باشند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر