بهترین اپلیکیشن‌ها برای مدیریت فعالیت کودکان در فضای مجازی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

نظام آموزشی کل دنیا به ‌شدت تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا شده است. همین امر سبب شد که مدارس و خانواده‌ها با روش‌های جدید آموزشی نسبت به قبل سروکار داشته باشند و حتی تابستان نیز برنامه‌های درسی برای دانش‌آموزان وجود داشته باشد. در نتیجه تعادل بین کار والدین و تحصیل فرزندان در خانه یکی از پارامترهای مهم این روزهاست.

این همه‌گیری باعث تغییر ناگهانی ارتباطات دیجیتال و عدم ارتباط حضوری با دوستان و آشنایان شده است، به همین علت، بسیاری از کودکان نیز وقت خود را صرف اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ویدئویی می‌کنند. بنابراین به‌ خاطر افزایش استفاده از وسایل ارتباطی و اینترنت، نگرانی‌ها برای امنیت کودکان در فضای مجازی بیشتر شده است. به همین دلیل یادگیری در مورد نحوه کنترل والدین و برنامه‌های امنیتی می‌تواند به امنیت کودکان و در نتیجه آرامش خاطر والدین اهمیت فراوانی دارد.

در همین راستا، در این مقاله به معرفی چند اپلیکیشن می‌پردازیم که والدین می‌توانند برای امنیت فرزندشان در اینترنت و کنترل آن‌ها استفاده کند.

  1. Net Nanny

این نرم‌افزار از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا محتوای خطرناک و نامربوط را، قبل از این‌که فرزندتان آن را ببیند مسدود کند. به‌ علاوه، با این اپلیکیشن می‌توانید وبسایت‌های مختلفی را فیلتر کرده و فعالیت‌های فرزندتان را در اینترنت رصد و کنترل کنید. همچنین می‌توانید به گوشی زمان دهید تا بعد از مدتی معین خاموش شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه این است که می‌تواند به والدین نشان دهد که فرزند به دنبال چه چیزی در فضای اینترنت می‌گردد و از چه اپلیکیشنی استفاده می‌کند یا چه محتوایی را در اینترنت جستجو می‌کند و اگر محتوای جستجو شده مناسب فرزند نبود والدین با دریافت پیامی از آن آگاه می‌شوند.

این اپلیکیشن هم با اندروید و iOS و هم با ویندوز و مک سازگار است. قیمت این برنامه حدود ۵۵ دلار در سال است و برای ۵ نفر از افراد خانواده قابل اجراست. همچنین پکیجی شامل پشتیبانی از ۲۰ دستگاه به قیمت ۹۰ دلار نیز وجود دارد.

حالا که ویروس کرونا در تمام دنیا پخش شده و زندگی عادی را مختل کرده است، این نرم‌افزار فیلتری جدا برای جلوگیری از نمایش محتوای مربوط به ویروس کرونا ارائه می‌کند که برای جلوگیری از اضطراب کودکان مناسب است.

  1. Bark

گزینه دیگر برای والدینی که می‌خواهند از فرزندانشان در فضای اینترنت محافظت کنند نرم‌افزار Bark است. این اپلیکیشن به بررسی پیام‌ها، ایمیل، یوتیوب، جستجوها و بیش از ۳۰ شبکه اجتماعی می‌پردازد. Bark هنگامی که محتوایی در مورد افسردگی، قلدری، تصاویر نامناسب و … را شناسایی کند سریعا به والدین اطلاع می‌دهد. همچنین با این برنامه می‌توانید مشخص کنید که کدام پلتفرم‌ها باید بررسی شوند و یا چه زمانی گوشی فرزندتان خاموش شود.

 این نرم‌افزار ۷ روز رایگان است و بعد از آن برای هر ماه باید ۱۴ دلار پرداخت شود.

  1. OurPact

باپلیکیشن رنامه OurPact به خانواده‌ها این اجازه را می‌دهد که به صورت رایگان زمان استفاده از گوشی فرزندان را کنترل کنند. این اپلیکیشن به والدین این دسترسی را می‌دهد تا استفاده کودک از برنامه‌های مختلف را محدود و مسدود کند. همچنین می‌توان وبسایت‌های دلخواه را فیلتر کرد، فعالسازی ردیابی را روشن کرد و برنامه‌ریزی ساعت خواب را انجام داد. به‌علاوه والدین می‌توانند دسترسی به اینترنت را هر زمان که بخواهند قطع کنند.

به‌خاطر ویروس کرونا، OurPact اعلام کرد که برای سه ماه، ویژگی‌های نسخه پریمیوم را رایگان می‌کند. با این ویژگی می‌توان تا ۲۰ دستگاه را مدیریت، صفحات استفاده شده را کنترل و برای هر فعالیتی برنامه‌ریزی کرد. با استفاده از نسخه پریمیوم می‌توانید میزان استفاده از گوشی، موقعیت‌یابی اعضای خانواده و ایجاد حفاظی برای محتواها، وبسایت‌ها و پیام‌ها درست کنید.

به‌طور کلی، ویژگی‌های اساسی این اپلیکیشن رایگان است که می توانید با آن یک برنامه‌ریزی، ۵ مسدودسازی و به تعداد نامحدود اجازه دسترسی را اعمال کنید. اما برای اینکه بتوانید امکانات بیشتر و نامحدودی داشته باشید باید ماهانه ۲ دلار پرداخت کنید.

  1. SafeToNet

بدون شک به هنگام قرنطینه و نرفتن فرزندان به مدرسه، خیلی از آن‌ها از طریق موبایل و یا رایانه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. برنامه SafeToNet، که برای اندروید و iOS در دسترس است، کیبورد حفاظتی دارد که از طریق هوش مصنوعی کنترل می‌شود و به کودکان هنگام جستجو، تایپ و … محتوایی را که نباید جستجو کنند نشان نمی‌دهد. به عبارتی، کودکان با استفاده از این کیبورد، نمی‌توانند هرچه که بخواهند در اینترنت تایپ و جستجو کنند. هدف این اپلیکیشن این است که کودکان، بدون این‌که حس کنند حریم شخصی آن‌ها نقض می‌شود، بیشتر مسئولیت‌پذیر باشند و در فضای اینترنت امنیت داشته باشند.

والدین نمی‌توانند به محتوای تایپ شده توسط فرزندان دسترسی داشته باشند ولی می‌توانند از ۵ اپلیکیشن بیشتر استفاده شده توسط فرزندانشان، زمان فعالیت‌ها و پیام‌هایی که ممکن است ریسک بالایی داشته باشند، مطلع شوند. همچنین با بررسی محتوای تایپ شده و جستجو شده، می‌تواند نشان دهد که کودک ممکن است با چه مشکلی روبه‌رو باشد.

این اپلیکیشن نیز با کمک هوش مصنوعی، از به قلدری، سوء استفاده، خشونت و … در فضای اینترنت جلوگیری می‌کند. به‌ علاوه به فرزند قبل از ارسال پیام یک فرصتی می‌دهد تا از ارسال آن مطمئن شود. همچنین SafeToNet دارای ویژگی تمرین نفس کشیدن است و هنگامی فعال می‌شود که تشخیص دهد کودک دچار اضطراب، احساسی و یا کمبود اعتماد به نفس شده است.

این اپلیکیشن برای ۳۰ روز اول استفاده رایگان است.

  1. Google Family Link

اپلیکیشن Google Family Link به شما اجازه می‌دهد که اگر فرزندی زیر ۱۳ سال دارید، با ایجاد یک حساب کاربری، به تمامی خدمات گوگل آن دسترسی داشته باشید. اگر فرزندتان بالای ۱۳ سال است باید با استفاده از برنامه موافقت کند. این اپلیکیشن به والدین اجازه می‌دهد تا به محتوای اکانت‌های گوگل (مانند جی‌میل و عکس‌ها) دسترسی داشته باشند و فرزندان را به سمت محتوای مناسب سوق دهند. همچنین والدین می‌توانند نسبت به دانلود برنامه‌ای توسط فرزندشان واکنش نشان داده و اجازه دانلود آن را بدهند یا خیر. Family Link به والدین نرم‌افزارهایی که توسط معلمان توصیه می‌شود را نیز نشان می‌دهد که والدین می‌توانند آن را به گوشی فرزند خود منتقل کنند.

این سرویس با کروم‌بوک،  iOS و اندروید سازگار است و دارای قابلیت‌های دیگری مانند محدودسازی زمان استفاده از موبایل، قفل تلفن و ردیاب موقعیت مکانی نیز می‌باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر