حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل احیای شارژرهای بی‌سیم ایرپاور را از سر گرفت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌تازگی بلومبرگ گفته‌ی مینگ‌چی کو، تحلیلگر اپل را تأیید کرده و از عرضه‌ی شارژرهای بی‌سیمی جدید این شرکت خبر داده است. ماه ژانویه، کو مدعی شد که اپل پد شارژر بی‌سیم کوچک‌تری برای کاربران آیفون عرضه می‌کند. به‌گفته‌ی او، شارژر جدید از محصولاتی از اپل پشتیبانی می‌کند که قرار بود نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۰ عرضه شود؛ اما همه‌گیری کووید ۱۹ برنامه‌های اپل برای عرضه‌ی محصولاتش را به‌تعویق انداخت. گفته می‌شود پد شارژی جدید، قابلیت‌های کمتری از ایرپاور دارد.

در سال ۲۰۱۷، اپل پد شارژر بی‌سیمی ایرپاور را رونمایی کرد و مدعی شد که شارژر بی‌سیم می‌تواند هم‌زمان دستگاه‌های اپل ازجمله آیفون و ایرپاد و اپل‌واچ را شارژ کند. در رونمایی این محصول، شرکت سازنده اعلام کرد ایرپاور تا انتهای سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه می‌شود.

با اینکه محصول معرفی‌‌شده با قابلیت‌های ویژه‌اش توجهات زیادی را به‌خود جلب کرد، هیچ‌گاه به بازار عرضه نشد. به‌گفته‌ی کارشناسان، اپل درباره‌ی شارژرهای بی‌سیم زیادی مبالغه کرده بود. اپل پس از اعلام خبر عرضه‌نشدن محصولش، بیانیه‌ای صادر کرد و گفت ایرپاور به استاندارد‌های مدنظر نرسیده است. همچنین، یکی از مشکلات اصلی این شارژرها، داغ‌شدن بیش‌از‌حدشان بود که احتمال انفجار دستگاه وجود داشت.

مقاله‌ی مرتبط:

یکی از ادعاهای اپل برای ایرپاور این بود که شارژر یادشده می‌تواند هم‌زمان آیفون و ایرپاد و اپل‌واچ را شارژ کند. اطلاعات دقیقی از شارژر جدید در دست نیست؛ ولی گفته می‌شود قابلیت‌های این شارژرها کمتر از ایرپاور است. احتمالا شارژر جدید اپل یکی از دستگاه‌های اپل را شارژ کند و از شارژرهای کنونی کمی پیشرفته‌تر باشد.

درحالی‌که غول فناوری سیلیکون‌ولی روی ساخت شارژر بی‌سیم کار می‌کند، استارتاپ آیرا، واقع در آریزونا، فناوری جدید فری‌پاور را هفته‌ی جاری عرضه می‌کند که می‌تواند قابلیت‌های ذکرشده درباره‌ی ایرپاور را پیاده کند و علاوه‌بر اپل، با دستگاه‌های دیگر ازجمله سامسونگ و گوگل سازگار است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

شارژر جدید شرکت آیرا Nomad Base Station Pro نام دارد و از گوشی‌های هوشمند و هدفون‌هایی مانند ایرپادها پشتیبانی می‌کند؛ اما اپل‌واچ را شارژ نمی‌کند که یکی از معایبش محسوب می‌شود. همچنین، در آزمایش‌های اخیر دیده شده که پد شارژر نومند گجت‌ها را باهم اشتباه می‌گیرد و گاهی شارژردهی را متوقف یا کُند می‌کند. شرکت سازنده ایجاد این مشکل را به وجود باگ در الگوریتمی ربط می‌دهد که برای جلوگیری از داغ‌شدن بیش‌ازحد در دستگاه به‌کار گرفته شده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر