فروش فوری و امن کیا پیکانتو کارکرده در بازار با خودرو۴۵

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سوالی است که در ذهن هر فروشنده خودرو دست دومی در ایران جود دارد. اینکه چطور خودرویی مانند کیا پیکانتو کارکرده را در بازار خودرو باید به فروش برسد؟ شاید در نگاه اول، این سؤال، پرسشی با جواب واضح باشد و عده‌ای بگویند: «به‌راحتی! در بازار خودرویی که به‌ویژه آخر هفته‌ها شکل می‌گیرد، می‌شود پیکانتو یا هر نوع خودرو کارکرده دیگری را فروخت.» اما این موضوع را نباید پیش پا افتاده دید و برای اینکه بتوان این خودرو که محصول کره جنوبی است و تاریخ تولید آن سال ۲۰۱۲ است، باید اطلاعاتی چه به‌عنوان فروشنده و چه خریدار از این خودرو در دست داشت. در این فرصت هم با این خودرو و هم با راه خرید و فروش آن آشنا می‌شویم.

تولد کیا پیکانتو

این اتومبیل در بازار جهانی به اسامی مختلفی معرفی شده است.City car یکی از این اسامی است که بیشتر به خاطر استفاده بهینه آن در مسیرهای شهری، روی این ماشین گذاشته شده است و در برخی دسته‌بندی‌های دیگر به این خودرو Super mini و Kei Car، Micro Car و Micro Compact نیز می‌گویند. کیا پیکانتو که از خودروهای تولید کره جنوبی است از سال ۲۰۱۲ وارد بازار شد و بعد از آن جایگاه ویژه‌ای را برای خود در این بازار پیدا کرد. البته قبل از شرکت کیا، شرکت‌های انگلیسی و ایتالیایی دست به ساخت اتومبیل‌های Minor زده بودند. دلیل اصلی طرح این نوع ماشین‌ها مانند پیکانتو به دلیل مصرف سوخت بسیار پایین این خودرو و تناسب آن با مسافت‌های شهری بوده است.

طراحی ظاهری کیا پیکانتو

با خرید کیا پیکانتو شما با یک مینی بسیار نرم و راحت روبه‌رو شده‌اید. برخلاف آن چه که در تصور ما است، طراحی مینی‌هایی همچون کیا پیکانتو می‌تواند پر از خلاقیت باشد. چهره لوکس این خودرو می‌تواند برای هر کسی که طرفدار خودروهای کوچک شهری و مینی است جذاب باشد. یک خط ممتد که از چرخ جلو کیا پیکانتو کارکرده شروع شده تا نقطه اتصال چراغ عقب آن پیش رفته است. انحناهای به‌موقع و هوشمندانه این خودرو مانند موج و تورفتگی که در قسمت عقب آن قرار دارد، زیبایی بی‌نظیر و هنرمندانه‌ای را در همان نگاه اول به مخاطب نشان می‌دهد. طول خودرو کیا پیکانتو ۳.۵ متر است و هر چیزی که می‎توان به‌عنوان امکانات فنی و مصرفی برای یک ماشین متصور شد، در همین ابعاد و اندازه جمع شده است. بی‌دلیل نیست که به این خودرو لقب Compact هم می‌دهند. سپر باریکی دارد و سعی کرده در خطوط جداکننده دقیق و زیبایی، چراغ‌هایی با طرح متفاوت را نیز در قسمت عقب خود بنگنجاند. دو چراغ کوچک و جمع‌وجور و البته پرنور هم برای روشنایی بیشتر و البته راهنما در پایین‌ترین نقطه سپر عقب قرار گرفته‌اند. یکی از بامزه‌ترین قسمت‌های پیکانتو کارکرده و نو، رینگ‌های آلومینیومی و زیبای آن است که طرح کلی آن از نیم‌دایره‌های توخالی تشکیل شده است و بیشتر آدم را یاد طرح‌های چرخ‌های کالسکه‌های فانتزی در انیمیشن‌های قدیمی می‌اندازد. طرح قسمت جلو درواقع امضایی است که کیا روی تقریبا تمام خودروهایش قرار می‌دهد و آن هم جلو پنجره Tiger Nose است.

طراحی داخلی پیکانتو کارکرده

بی‌شک نام سبک مینیمالیستی به گوش‌تان خورده است؛ کیا پیکانتو از آن دسته خودروهایی است که با فلسفه مینیمالیستی خود توانسته تا حد قابل قبولی از پس این طراحی بر بیاید. از دسته راهنما گرفته تا دکمه‌های شیشه‌های برقی این اتومبیل در ابعاد، اندازه و اشکالی ساخته شده‌اند که تنها برای خود کیا قابل تعریف است. بسیاری از اینکه طراحی داخلی این خودرو از هیچ الگوی کلی برگرفته نشده است شکایت دارند و طرح آن را بی سرو‌ته می‌دانند. اما در چنین طراحی‌هایی باید دانست که یک شرکت اتومبیل‌سازی حق دارد که طرح مورد علاقه و ویژه خود را وارد بازار کند.

مشخصات فنی پیکانتو

اما می‌رسیم به نقطه قوت خودرو کیا پیکانتو. پیشرانه کیا پیکانتو در صورت سالم‌بودن می‌تواند یکی از بهترین دلایل برای خرید و فروش کیا پیکانتو کارکرده باشد. اگر فروش این خودرو را در سر دارید، زمانی‌که می‌خواهید با مشتریانی که با تعاریف بد می‌خواهند به‌اصطلاح اتومبیل شما را به کم‌ترین قیمت بخرند، کافی است تا دست روی نقطه حساس هر اتومبیل بگذارید و نام پیشرانه را بیاورید. چرا که پیکانتو در هر قسمتی معمولی و حتی بی‌کیفیت باشد در مورد پیشرانه‌اش حرفی برای گفتن دارد. گشتاور این خودرو ۱۲۰ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه قدرت دارد و موتور آن ۱.۲ لیتری است. رسیدن از سرعت ۰ تا ۱۰۰ در این خودرو مینیمال تنها ۱۲ ثانیه طول می‌کشد. جعبه‌دنده ۴ سرعته پیکانتو می‌تواند برای حرکت‌دادن به یک خودرو درون‌شهری، گزینه بسیار مناسبی باشد. وزن این ماشین ۹۴۰ کیلوگرم است و بنا به ظرفیت آن وزن مناسبی است. مصرف سوخت این اتومبیل در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر است و میزان لیتر باک بنزین آن ۳۵ لیتر است.

بررسی وضعیت فروش پیکانتو کارکرده در بازار ایران

بازار عرضه و تقاضا برای خرید و فروش کیا پیکانتو کارکرده به‌خصوص نسل دوم موجود در بازار خودرو ایران باتوجه‌به مصرف بسیار کم این خودرو و آپشن‌های رفاهی مناسب و اندازه کوچک و شهری این خودرو با وجود واردات و بازار لوازم یدکی محدود، متوسط رو به بالا ارزیابی می‌شود. یکی دیگر از دلایل استقبال مشتریان از این خودرو قیمت مناسب آن در مقایسه با سایر رقیبان هم‌رده یا حتی بالاتر از خودش است. برای فروش هر نوع اتومبیلی، هر فردی به فراخور سواد و تخصصی که دارد می‌تواند مؤثر باشد و خودروی خود را در بازارهای مختلف آنلاین و حضوری به فروش برساند اما در بسیاری از مواقع و برای فروش خودرویی مانند کیا پیکانتو کارکرده در بازار ایران بهتر است که با یک کارشناس مشورت کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر