حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپ استور پردرآمدترین فروشگاه در زمینه بازی است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

با استناد به آخرین داده‌های آماری سنسورتاور استاتیستا (SensorTower Statista)، اپل در نیمه اول سال ۲۰۲۰ توانسته است  ۲۲٫۲ میلیارد دلار از بخش بازی‌های اپ استور درآمدزایی داشته باشد. این رکورد در مقایسه با نیمه اول سال ۲۰۱۹ با معیار سال‌به‌سال، رشدی ۲۳ درصدی محسوب می‌شود. تنها در بازه زمانی بین آپریل تا جون، اپل توانسته است ۱۱٫۶ میلیارد دلار به‌دست آورد در حالی که درآمد گوگل از پلی استور در همین بازه برابر با ۷٫۷ میلیارد دلار است.

به‌طور کلی، اپل توانسته است در بخش بازی‌های موبایلی در نیمه اول سال ۲۰۲۰ در مقایسه با گوگل که ۱۴٫۶ میلیارد دلار درآمد داشته است عملکرد بهتری داشته باشد و ۵۲ درصد بیشتر درآمدزایی کند. تنها زمینه‌ای که گوگل موفق شده است از اپل جلو بزند تعداد کلی دانلود بخش بازی‌ها است که به ۲۲٫۸ میلیارد می‌رسد و از ۵٫۷ میلیارد دانلود اپ استور بسیار بیشتر است.

 این اعداد نشانگر افزایش مشغولیت کاربران به بازی‌ها در دوره فراگیری کرونا است. با استناد به سنسورتاور، پابجی موبایل (PUBG Mobile) و آنر او کینگز (Honor of Kings) دو بازی‌ای هستند که در بالاترین رتبه  در نیمه اول سال ۲۰۲۰ قرار می‌گیرند. هر دوی این بازی‌ها توانسته‌اند در بازه یادشده بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد کسب کنند. مانستر استرایک (Monster Strike) دیگر بازی‌ای است که با درآمدی در حدود ۶۳۲ میلیون دلار در رتبه سوم ‌می‌ایستد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر