حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

فروشندگان هندی از آمازون شکایت کردند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،


گروهی متشکل از بیش از ۲۰۰۰ فروشنده آنلاین شکایت ضدانحصارطلبی علیه آمازون در هند تنظیم کرده و این شرکت آمریکایی را متهم کردند از فروشندگانی حمایت کرده که تخفیف‌های آنها باعث کسادی بازار فروشندگان مستقل شده است.

به گزارش تک تایمز از ایسنا، این شکایت چالش رگولاتوری جدیدی برای آمازون در هند به همراه خواهد داشت که با وجود فضای رگولاتوری پیچیده در این کشور۵.۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

کمیسیون رقابت هند در ژانویه دستور داد تحقیقاتی از آمازون و رقیبش فلیپ کارت که متعلق به شرکت والمارت است، در خصوص نقض قوانین رقابت و برخی از شیوه‌های تخفیف انجام بگیرد.

در پرونده اخیر انجمن فروشندگان آنلاین هند که اعضای آن کالاهایشان را در آمازون و فلیپ کارت می‌فروشند، مدعی هستند آمازون از شیوه‌های تجاری غیرمنصفانه‌ای استفاده می‌کند.

این گروه مدعی شده‌اند که بخش عمده فروشی آمازون هند کالاها را به صورت عمده از تولیدکنندگان خریداری کرده و آنها را به قیمت ارزانتر به فروشندگانی مانند کلود تیل می فروشد. این فروشندگان کالاها را در سایت هندی آمازون با تخفیف زیاد برای فروش عرضه می‌کنند.

آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد از همه قوانین هند تبعیت می‌کند و وبسایت هندی این شرکت یک بازار عرضه محصولات شرکتهای دیگر است و در آن فروشندگان در مورد قیمت محصولات مورد عرضه شان تصمیم می‌گیرند. همچنین اعلام کرد واحد عمده فروشی آمازون به همه شرکت‌ها امکان می‌دهد محصولات را خریداری کنند و هر کسی می‌تواند در آن ثبت نام کند.

مقررات هند به آمازون اجازه داده که یک فروشگاه اینترنتی را اداره کند که در آن فروشندگان می‌توانند کالاهای خود را با پرداخت هزینه‌ای به این شرکت، عرضه کنند.

هند سال گذشته مقررات را تشدید کرد تا مانع تخفیف‌های سنگین شود اما فروشندگان کوچک همچنان می‌گویند که آمازون از ساختار کسب و کار پیچیده‌ای برای دور زدن محدودیت‌ها استفاده می‌کند. اتهامی که این شرکت منکر آن است.

بر اساس گزارش رویترز، آمازون اعلام کرده که در هند برای بیش از ۶۵۰۰۰۰ فروشنده، پلتفرم تجارت الکترونیکی فراهم کرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر