جایزه مسابقات سالانه Dota 2 از مرز ۳۴٫۳ میلیون دلار گذشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دوتا ۲ (Dota 2) یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدئویی است که علاقه‌مندان به حوزه‌ی ورزش‌های الکترونیکی به‌شکلی جدی در آن فعالیت می‌کنند. مسابقات بزرگی تحت عنوان The International در قالب بازی دوتا ۲ برگزار می‌شود که همواره جوایز بسیار خوبی دراختیار برندگان قرار می‌دهد. 

The International یکی از بزرگ‌ترین مسابقات قهرمانی ورزش‌های الکترونیکی در دنیا به‌حساب می‌آید و سالانه توجه افراد زیادی به آن جلب می‌شود. مسابقات The International سال گذشته توانست رکورد بیشترین جایزه‌ی مسابقات ورزش‌های الکترونیکی را بشکند و ظاهرا امسال رکورد قبلی خود را نیز شکسته و به بالاترین جایزه‌ی ورزش‌های الکترونیکی دست پیدا کرده است.

براساس اطلاعات رسمی، مجموع جایزه‌ای که قرار است به برندگان The International امسال اهدا شود مرز ۳۴٬۳۹۶٬۰۰۰ را رد کرده است که عددی درخورتوجه به‌حساب می‌آید. رکورد پیشین نیز دراختیار همین مسابقات The International قرار داشت. The International سال گذشته بیش از ۳۴٬۳۰۰٬۰۰۰ دلار را در بین برندگان پخش کرد.

شرکت ولو که به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی بازی دوتا ۲ شناخته می‌شود، به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا مجبور شد برگزاری مسابقات The International امسال را تا تاریخی نامشخص به‌تعویق بیندازد. بدین ترتیب براساس اطلاعیه‌ای که مدتی پیش منتشر شد دهمین دوره‌ی مسابقات The International که برای برگزاری در تاریخ ۲۸ مرداد تا ۲ شهریور ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شده بود، تا زمانی نامعلوم به تعویق افتاد. نخستین بار در شهریورماه بود که ولو از تأخیر در برگزاری مسابقات The International 10 خبر داد. ولو تاکنون تاریخ برگزاری جدید مسابقات The International 10 را اعلام نکرده است. حتی به‌طور دقیق مطمئن نیستیم که شانس برگزاری این مسابقات در سال ۲۰۲۰ وجود داشته باشد. 

ولو در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام کرده است که درحال‌حاضر نمی‌تواند تاریخ برگزاری The International 10 را به‌طور دقیق مشخص کند، زیرا شرایط فعلی به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا بسیار بی‌ثبات است و نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد. ولو همچنین گفته است نمی‌تواند تاریخ بازگشت Dota Pro Circuit را اعلام کند؛ Dota Pro Circuit مجموعه‌ای از رویدادها است که حرفه‌ای‌ترین بازیکنان دوتا ۲ در آن حضور پیدا می‌کنند و برای راه‌یابی به The International به رقابت مشغول می‌شوند.

حساب کاربری رسمی دوتا ۲ در توییتر می‌نویسد: «به‌دلیل پخش شدن کووید ۱۹ در سراسر دنیا و غیرقابل‌پیش‌بینی‌بودن این بیماری نمی‌توان هیچ‌گونه تاریخ جدیدی برای برگزاری The International 10 و Dota Pro Circuit اعلام کرد». ولو می‌گوید به‌محض اینکه بتواند، جزئیات بیشتری در این باره دردسترس مخاطبان قرار می‌دهد.

در ادامه بخوانید:

جایزه‌ی تعیین‌شده برای مسابقات The International 10 توسط خرید بتل پس دوتا ۲ تأمین می‌شود که طبق اعلام رسمی، ۹٫۹۹ دلار قیمت دارد (اگر خواستار باز شدن ۵۰ سطح اضافی از بازی باشید می‌توانید نسخه‌ای از بتل پس را که ۲۹٫۳۵ دلار قیمت دارد بخرید؛ همچنین برای بازکردن ۱۰۰ سطح، موظف‌به پرداخت ۴۴٫۹۹ دلار هستید). بیش از ۹۰ روز از انتشار بتل پس جدید دوتا ۲ می‌گذرد و به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا کمتر کسی تصور می‌کرد که مبلغ نهایی جایزه‌ی مسابقات امسال تا این حد بالا باشد. ناگفته نماند سال گذشته پس از گذشت ۱۱۱ روز، جایزه‌ی اینترنشنال ۹ به ۳۴٬۳۳۰٬۰۶۸ دلار رسیده بود. 

بتل‌ پس‌های یادشده هنگام پیشرفت گیمر در داخل بازی، جوایز خاصی را به او ارائه می‌دهند. یک چهارم درآمد حاصل از فروش بتل پس‌ها به جایزه‌ی مسابقات The International اختصاص داده می‌شود، بنابراین تا زمانی‌که گیمرها به خرید بتل پس ادامه دهند جایزه‌ی نهایی مسابقات The International 10 افزایش پیدا خواهد کرد.

امسال ولو با دست پُر به استقبال گیمرها آمد و آیتم‌هایی متنوع‌تر دراختیار آن‌ها قرار داد که در کسب این رکورد بی‌تأثیر نبود. هنوز آرکینای Windranger و صندوق سوم ایمورتال نیز دردسترس قرار نگرفته است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که مبلغ جایزه‌ی امسال همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

ولو پیش‌تر در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرده است که بتل پس فعلی تا تاریخ ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰ (۲۹ شهریور ۱۳۹۹) دردسترس گیمرها خواهد بود. بنابراین هنوز زمان زیادی باقی مانده است و قطعا در ادامه شاهد افزایش ارزش نهایی جایزه‌ی مسابقات The International 10 خواهیم بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر