وان پلاس گوشی هوشمند پایین‌رده با تراشه اسنپدراگون ۴۶۰ کوالکام می‌سازد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سیاست وان‌پلاس تا چندی پیش به‌گونه‌ای بود که محصولاتی بالارده ساخته و پرچم‌داران شرکت‌های مطرح را با قیمتی رقابتی و سخت‌افزاری تقریبا مشابه به چالش بکشد. همین امر باعث شده تا محصولات شرکت چینی را «قاتل پرچم‌داران» بخوانند. بااین‌حال، طی سال‌های اخیر شایعاتی فضای مجازی را پر کرده که سیاست‌های شرکت چینی در حال تغییر است.

در سیاست‌های جدید وان‌پلاس، محصولاتی نیز ساخته خواهند شد تا سهم شرکت چینی را از بازارهای محصولات میان‌رده و پایین‌رده بیشتر کنند. سیاست اولیه وان‌پلاس، شباهت بسیاری به اپل و محصولات سری آیفون داشت؛ اما چالش اصلی محصولات وان‌پلاس، سیستم‌عامل اندروید بود. درحالی‌که آیفون‌های قدیمی نیز به‌لطف توسعه‌ی iOS توسط اپل مجهز به آخرین آپدیت‌ها می‌شوند؛ اما برخی ویژگی‌های نسخه‌های جدید اندروید ممکن است در محصولات قدیمی پشتیبانی نشود.

شاید همین امر، دلیل اصلی بوده که وان‌پلاس را به عرضه محصولات میان‌رده و پایین‌رده سوق داده است. محصولات قدیمی شرکت چینی با وجود اینکه سخت‌افزار قابل توجهی دارند؛ اما با گوشی‌های هوشمندی رقابت خواهند کرد که مجهز به اندروید ۱۰ هستند. درکنار موارد ذکرشده، پس از معرفی وان‌پلاس ۸ مشخص بود که شرکت چینی برای رقابت با پرچم‌داران موجود در بازار جدی‌تر شده و دیگر خبری از گوشی هوشمندی با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار نخواهد بود.

در اولین تغییر سیاست وان‌پلاس، شاهد عرضه گوشی هوشمندی به‌نام وان‌پلاس نورد بودیم که مشخصات سخت‌افزاری میان‌رده‌ای داشت و حال نوبت به محصولی با سخت‌افزار پایین‌رده رسیده است که مجهز به تراشه اسنپدراگون ۴۶۰ کوالکام خواهد بود. تلفن هوشمند جدید شرکت چینی که وان‌پلاس کلاور (OnePlus Clover) نامیده می‌شود گویا قیمتی رقابتی نیز خواهد داشت.

درحالی‌که وان‌پلاس نورد با تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ جی توانسته جایگاه مناسبی در بازارهای پرسود مانند هند کسب کند؛ این‌بار نوبت به وان‌پلاس کلاور رسیده تا سهمی از بازار محصولات پایین‌رده برای وان‌پلاس بسازد. محصول جدید شرکت چینی دارای نمایشگری ۶/۵۲ اینچی با رزولوشن ۱،۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل است و از ۴ گیگابایت حافظه رم درکنار ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. 

در ادامه بخوانید:

در پنل پشتی وان‌پلاس کلاور، ماژول دوربینی سه‌گانه قرار می‌گیرد که ترکیب آن شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، دوربینی ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربینی ۲ مگاپیکسلی دیگر برای سنجش میزان عمق در تصویر می‌شود. علاوه بر ماژول دوربین سه‌گانه، حسگر اسکنر اثرانگشت نیز در پنل پشتی قرار می‌گیرد. وان‌پلاس کلاور دارای باتری با ظرفیت ۶،۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است که امکان شارژ آن با فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی وجود دارد. از دیگر مشخصات وان‌پلاس کلاور می‌توان به جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری اشاره کرد. 

تراشه اسنپدراگون ۴۶۰ در اوایل سال ۲۰۲۰ رونمایی شد و پردازنده آن از هسته‌های کرتکس A73 استفاده می‌کنند. در مقایسه با اسنپدراگون ۴۵۰، جانشین آن نه‌تنها عملکرد بهتری در پردازش داده‌ها و اطلاعات گرافیکی دارند؛ بلکه با مصرف کمتر انرژی به عمر مفید باتری کمک می‌کنند. گویا وان‌پلاس کلاور از عمر مفید دو روزه باتری بهره می‌برد.

در آخر گفته شده که قیمت وان‌پلاس کلاور معادل ۲۰۰ دلار خواهد بود. مشخص است که شرکت چینی، محصولی برای رقابت با گوشی‌های هوشمند شرکت‌هایی مانند ریلمی، هواوی و شیائومی تولید می‌کند. باتوجه‌به سابقه خوب وان‌پلاس در تولید محصولاتی با کیفیت عالی نیز انتظار می‌رود که وان‌پلاس کلاور، رقیب سرسختی برای محصولات موجود در بازار با رده قیمتی مشابه باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر