بهره‌وری ایسوس زنفون ۷ از سیستم صوتی نوکیا OZO

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سرانجام شرکت ایسوس از سری هفتم پرچمداران زنفون خود رونمایی کرد. امسال دو دستگاه زنفون با نام‌های زنفون ۷ و زنفون ۷ پرو معرفی شده‌اند. این دو دستگاه نسبت‌به نسل گذشته خود بهبودهای قابل‌توجهی را تجربه کرده‌اند. طراحی نمایشگر به‌صورت بدون‌حاشیه و دوربین چرخان از ویژگی‌های شاخص ظاهری زنفون ۷ هستند.

مشخصات زنفون‌های جدید آن‌ها در رده پرچمداران قرار می‌دهد، با این وجود ویژگی‌های دیگری به این دو دستگاه افزوده شدند تا به کامل‌تر شدن آن‌ها کمک کنند. هردو نسخه استاندارد و پرو زنفون ۷ با سه میکروفون برای ضبط محتوای صوتی در نرم‌افزار دوربین ارائه شده‌اند. ایسوس درکنار این سه میکروفون از سیستم صوتی OZO ساخت نوکیا استفاده کرده است تا پرچمدارانش را به گزینه‌هایی ارزشمندتر برای خرید بدل کند.

این سیستم زمانی آغازبه‌کار خواهدکرد که کاربر ویژگی فیلتر باد را در دوربین فعال کند؛ این حالت با فیلترکردن صدای باد و شفاف‌سازی باقی اصوات به کاربر خود این اطمینان را می‌دهد که علی‌رغم وزش باد شدید در فیلم، صدای ضبط‌شده به اندازه کافی شفاف و واضح خواهدبود. از دیگر ویژگی‌های دوربین زنفون ۷ می‌توان به حالت Mic Focus اشاره کرد که به میکروفون اجازه می‌دهد تا مرکز توجه دوربین را دنبال کرده و به ضبط صدا از یک منبع مشخص بپردازد.

ویژگی صوتی دیگر نرم‌افزار دوربین فوکوس آکوستیک نام دارد و به کاربر اجازه می‌دهد تا میکروفون را جدا از مرکز توجه دوربین کنترل سازد؛ حالت مذکور از طریق بخش Pro Video در نرم‌افزار دوربین زنفون ۷ دردسترس است. شایان‌ذکر است که زنفون‌های ۷ و ۷ پرو تنها گوشی‌های ایسوس نخواهند بود که از سیستم OZO نوکیا بهره‌مند می‌شوند؛ گوشی گیمینگ راگ‌فون نیز علی‌رغم تمرکز بالا برروی پردازنده و بهره‌وری از این سیستم استفاده می‌کند. علاوه‌بر ایسوس، اوپو و وان‌پلاس نیز از این سیستم صوتی در گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند.

مشخصات فنی دوگانه ایسوس زنفون ۷ به‌شرح زیر است:

  • نمایشگر ۶٫۷ اینچی ۹۰Hz امولد
  • پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۶۵ و ۸۶۵ پلاس
  • دوربین سه‌گانه ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 ساخت سونی
  • حسگر اثرانگشت در لبه کناری دستگاه
  • تا ۸GB رم LPDDR5 و ۲۵۶GB حافظه داخلی با فناوری UFS 3.1

گذشته از تمام ویژگی‌های مذکور، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هاهی زنفون‌های ۷ و ۷ پرو دوربین چرخان پشت دستگاه است. از آنجایی که فناوری دوربین یزر نمایشگر هنوز قابل‌استفاده و بهره‌وری نیست، بسیاری از شرکت‌های گوشی‌سازی برای بزرگ‌ و تمام‌صفحه‌کردن نمایشگر گوشی‌های خود از مکانیزم‌های گوناگون استفاده کرده‌اند. ایسوس نیز برای حل مشکل خود از سیستم چرخش دوربین برای دومین سال پیاپی استفاده کرده است. گفتنی است که در سال ۲۰۲۰ و در میان‌ گوشی‌سازان، استفاده از حفره دوربین به محبوب‌ترین راه‌حل برای یکپارچه‌سازی نمایشگر بدل شده است. بهره‌وری زنفون ۷ از دوربین چرخان، آن را به یکی از منحصربه‌فردترین گوشی‌ها تبدیل می‌کند.

دوربین‌های ایسوس زنفون ۷ در یک ردیف و به‌صورت سه‌گانه و در پشت دستگاه قرار دارند. درکنار دوربین اصلی ۶۴MP، یک لنز ۱۲MP تله‌فوتو و یک لنز ۸MP واید نیز وظیفه تصویربرداری را برعهده می‌گیرند. چرخش دوربین اصلی و استفاده از ان به‌عنوان دوربین سلفی آن را به یکی از بهترین دروبین‌های سلفی دنیا بدل می‌کند.

ظرفیت باتری این زنفون ۷ ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت می‌باشد (که بیشتر از ظرفیت باتری دیگر پرچمداران حال حاضر بازار است) و از فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. زنفون ۷ به‌همراه اندروید ۱۰ روانه بازار خواهدشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر