حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پیش‌بینی کاهش سود سامسونگ طی زمستان ۲۰۱۹

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ الکترونیکس اعلام کرده که سود این شرکت طی زمستان ۲۰۱۹ پایین‌تر از پیش‌بینی انجام‌شده توسط تحلیل‌گران خواهد بود.

سامسونگ الکترونیکس اعلام کرده که سود کسب‌شده توسط این شرکت طی زمستان ۲۰۱۹ پایین‌تر از پیش‌بینی‌های کارشناسان خواهد بود. سامسونگ دلیل پایین بودن سود در مقایسه با پیش‌بینی کارشناسان را کاهش قیمت تراشه‌ و همچنین پایین بودن تقاضا برای این ماژول عنوان کرده است.

سامسونگ در حالی پیش از انتشار پیش‌بینی گزارش مالی خود از احتمال کاهش سود خبر داده که هفته‌‌ی گذشته یکی از تأمین‌کنندگان ماژول‌های مورد نیاز اپل اعلام کرد که به‌دلیل تضعیف اقتصاد جهانی و همچنین کاهش تقاضا برای تراشه‌های حافظه، با کاهش درآمد در سال ۲۰۱۹ رو‌به‌رو خواهد شد.

سامسونگ در خصوص کاهش قیمت تراشه‌های حافظه این چنین اظهارنظر کرده است:

این شرکت انتظار دارد تا رنج کاهش قیمت تراشه‌های حافظه در بسیار بالاتر از پیش‌بینی‌های انجام شده باشد.

پیش‌بینی مؤسسه‌ی Refinitiv SmartEstimate نشان از این دارد که احتمالا سامسونگ سود عملیاتی ۶.۴ میلیارد دلاری را طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۹ میلادی کسب خواهد کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از کاهش ۵۰ درصدی دارد. این مؤسسه همچنین پیش‌بینی کرده تا سامسونگ درآمدی ۴۷ میلیارد دلاری را طی زمستان ۲۰۱۹ کسب کند. برآوردها نشان از این دارد که قیمت تراشه‌های حافظه طی زمستان ۲۰۱۹ با کاهشی ۲۰ درصدی همراه شده است.

همچنین باید ضرر عملیاتی ۵۴۰ میلیون دلاری سامسونگ دیسپلی نیز اشاره کرد. نبود اطمینان از شرایط اقتصاد جهانی و مجادله‌ی چین و آمریکا باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها برآورد مثبتی از آینده‌ی خود نداشته باشند. همچنین باید به کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند نیز اشاره کرد که در نتیجه‌ی آن تقاضا برای حافظه‌های رم نیز کاهش یافته است.

البته سامسونگ پیش‌بینی کرده که تقاضا برای تراشه‌های حافظه طی نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی برخلاف ۶ ماهه‌ی اول افزایش پیدا خواهد کرد. مؤسسه‌ی سرمایه‌گذاری Daiwa نیز به این نکته اشاره کرده که بازار نمایشگرهای اولد و همچنین تراشه‌های حافظه در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی قوت خواهد کرد و از این‌رو هم‌اکنون فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در سامسونگ است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.