خرید کامپیوتر گیمینگ از فروشگاه اینترنتی لیون کامپیوتر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فروشگاه اینترنتی لیون کامپیوتر، در هشتمین دوره جشنواره وب ایران، به‌عنوان برترین فروشگاه به انتخاب مردم انتخاب شد و در دوازدهمین دورۀ این جشنواره نیز، کاندیدای برترین فروشگاه تخصصی شد.

تیم تحقیق و توسعۀ فروشگاه اینترنتی لیون کامپیوتر با تجربۀ ۱۶ سالۀ خود و رصد کردن بازار کامپیوتر و قطعات جانبی و کالاهای دیجیتال و به‌واسطۀ ارتباط تنگاتنگی که با کاربران خود ازطریق راه‌های ارتباطی متفاوت نظیر تالار گفتمان فروشگاه لیون کامپیوتر دارد، همواره دغدغه‌های کاربران این بخش را تحت نظر داشته و بررسی می‌کند.

خرید کامپیوتر گیمینگ یا انتخاب قطعات مناسب برای یک سیستم گیمینگ، برای هر کسی که چنین قصدی دارد، می‌تواند چالش بزرگی باشد، چرا؟

  1. باتوجه‌به وضعیت قطعات کامپیوتر در بازار ایران و کمبود بسیاری از کالاها، در انتخاب قطعات دلخواه با مشکل مواجه خواهیم بود.
  2. قیمت‌ها نوسان شدیدی دارند که کمبود موجودی کالاها نیز تأثیر مضاعفی روی این موضوع گذاشته و باعث افزایش دو چندان قیمت‌ها شده است.
  3. اصالت کالاها از این نظر که کالای خریداری شده کالای اصلی یا نمونه‌ی تقلبی یا کالای کار کرده است، یکی دیگر از دغدغه‌ها است که در مورد برخی از کالاها با آن مواجه هستیم.

lioncomputer-2

شروع ایزی پی سی

بر همین اساس، همواره کاربران در حین خرید سیستم مورد علاقۀ خود، خصوصا خرید سیستم گیمینگ، دچار سردرگمی می‌شوند. ایزی پی سی یک سیستم هوشمند اسمبل کامپیوتر است که اردیبهشت ۱۳۹۸ به فروشگاه اینترنتی لیون کامپیوتر اضافه شد.

هدف اصلی این سیستم این است که کاربران حتی بدون داشتن دانش فنی موردنیاز جهت اسمبل سیستم کامپیوتر و صرفا با دانستن نوع کاربری، اعم از کامپیوتر گیمینگ، کامپیوتر رندرینگ، کامپیوتر اداری یا سایر کاربری‌های خاص کامپیوتر و میزان بودجۀ مدنظر، بتوانند کامپیوتر خود را اسمبل کنند و به‌صورت کامپیوتر اسمبل شده خریداری نمایند.

نحوۀ خرید کامپیوتر گیمینگ از ایزی پی سی

ایزی پی سی، سیستم هوشمند اسمبل سیستم

با مراجعه به سایت ایزی پی سی، در صفحۀ اصلی سایت، در قدم اول شما کیس‌های اسمبل‌شده را برحسب نوع کاربری مشاهده خواهید کرد. پس از انتخاب نوع کاربری مدنظر، به‌عنوان مثال سیستم گیمینگ، در قدم دوم چند ردۀ قیمتی مختلف از آن کاربری برای شما نمایش داده می‌شود که شروع قیمتی مختلفی دارند و شما براساس میزان بودجۀ خود می‌توانید پایۀی قیمتی مد نظر را انتخاب کنید به مرحلۀ بعد بروید. به‌عنوان مثال ما سیستم گیمینگ کولاک مکس را انتخاب می‌کنیم.

در قدم سوم، نوع پلتفرم را براساس رنج قیمتی که به قیمت نهایی کامپیوتر اسمبل شدۀ ما نزدیک است، انتخاب می‌کنیم و با ورود به مرحله‌ی بعد در قدم چهارم، می‌توانیم در صورت صلاحدید، قطعه یا قطعاتی از سیستم انتخابی خود را در جا تعویض کرده و تغییرات قیمتی را مشاهده کنیم.

lioncomputer-3

اما چند نکتۀ مهم در مرحلۀ آخر خرید سیستم گیمینگ در ایزی پی سی وجود دارد:

  1. با تغییر قطعات، در صورتی که توان خروجی پاور انتخاب شده برای قطعات انتخاب شده مناسب نباشد، سیستم به شما هشدا خواهد داد و باید یا پاور را ارتقا دهید یا قطعۀ مشخص شده توسط سیستم را تغییر دهید.
  2. تناسب پاور انتخاب شده از نظر تعداد کابل‌های تغذیه برای تمامی قطعات داخل کیس بررسی می‌شود و در صورت مناسب نبودن پاور برای پاور و قطعات مدنظر به کاربر هشدار داده می‌شود.
  3. با انتخاب کارت گرافیک دلخواه، سیستم امکان استفاده از کارت گرافیک انتخابی را با کیس انتخاب شده بررسی می‌کند و در صورتی که تناسب وجود نداشته باشد، به شما هشدار داده می‌شود.
  4. تناسب کیس انتخاب شده با سایر قطعات مانند تعداد ODDها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی نظیر هارد دیسک یا حافظۀ SSD بررسی می‌شود و در صورت کمبود فضا به شما هشدار داده می‌شود.
  5. تناسب مادربرد انتخاب شده با تعداد ماژول‌های رم انتخابی بررسی می‌شود تا در صورتی که مادربرد محدودیت درگاه رم داشت، کاربر متوجه شود.
  6. تناسب فرکانس ماژول‌های رم انتخاب شده با مادربرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر 2 قطعۀ مدنظر تطابق نداشته باشند، به کاربر هشدار داده می‌شود.

سیستم هوشمند اسمبل کامپیوتر ایزی پی سی، چه از نظر زیرساختی و چه از نظر قطعات موجود در داخل وب‌سایت، همواره در حال توسعه و به‌روزرسانی است و شما می‌توانید با خیالی آسوده نسبت به انتخاب قطعات گیمینگ مدنظر خود اقدام کنید و کیس اسمبل شده برای کامپیوتر گیمینگ خود را تحویل بگیرید.

شما تا حالا از ایزی پی سی سیستم گیمینگ سفارش دادید؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر