رنجور از ایوک ۲۰۲۱ با پیشرانه هیبرید دیزلی و بنزینی رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی رنجور از پرفروش‌ترین محصول خود یعنی ایوک ۲۰۲۱  با پیشرانه هیبرید دیزلی و بنزینی رونمایی کرد. مدل‌های بنزینی ایوک با قدرتی معادل ۱۶۱ تا ۳۱۰ اسب بخار وارد بازار می‌شوند.

در اروپا خودروهای گازوئیل‌سوز پرطرفدار هستند؛ زیرا هزینه‌های جانبی و آلودگی کمتری دارند. این خودروها معمولا ارزان‌تر از خودروهای بنزینی به فروش می‌رسند. برخلاف خودروسازان جهان، شرکت لندرو هنوز هم به عرضه و بهینه‌سازی پیشرانه‌های دیزل می‌پردازد.

لندرو به تازگی از ۲ پیشرانه دیزل هیبرید ۴ سیلندری از سری اینجنیوم رونمایی کرده است که روی رنجور ایوک ۲۰۲۱ نصب خواهند شد. قدرت این خودروها معادل ۱۶۱ و ۱۹۷ اسب بخار است که برای محصولی مانند ایوک بسیار مناسب است. در این خودرو موتور / ژنراتور ۴۸ ولتی در هر دو مدل وجود دارد که انرژی بازیافتی ترمزگیزی و شتاب خودرو را به باتری‌ها منتقل یا مصرف می‌کند. به نظر می‌رسد میانگین مصرف سوخت مدل ۱۹۷ اسب‌بخاری ۵/۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت آن ۸/۵ ثانیه خواهد بود.

ایوک

ایوک ۲۰۲۱ با پیشرانه هیبرید بنزینی نیز تولید خواهد شد. این خودرو شامل موتور چهارسیلندر دولیتری با قدرت‌های ۲۰۰ و ۲۴۰ و ۳۰۰ اسب‌بخار است. گفته می‌شود سریع‌ترین نمونه‌های آن نیز با سرعت زیاد ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. سزعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن نیز ۶/۵ ثانیه خواهد بود. این کمپانی علاوه بر این محصولمدل پلاگین هیبرید ۳۱۰ اسب‌بخار با پیشرانه‌ی ‌بنزینی توربوشارژ ۱/۵ لیتری و میانگین مصرف سوخت ۱/۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را نیز عرضه خواهد کرد.

خودرو ایوک ۲۰۲۱ از فناوری اینترنت، به‌روزرسانی از راه دور، دسترسی به سرویس‌های پخش موسیقی و رادیو ماننداسپاتیفای پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن گفته می‌شود که ۲ گوشی هوشمند با استفاده از بلوتوث به خودرو متصل می‌شوند. همچینینتهویه‌ی مطبوع ایوک نیز علاوه‌بر بهبود کیفیت هوا با فیلترهای جدید، درباره وضعیت جوی بیرون کابین نیز اطلاع‌رسانی می‌کند.

جالب است بدانید که سیستم‌های ایمنی شامل رادارهای پشت و فناوری جلوگیری تصادف از عقب آپدیت شده‌اند. همچنین دوربین دید ۳۶۰ درجه هم تا سرعت ۳۰ کیلومتربرساعت، فضای پیرامون ایوک را نمایش می‌دهد. رنجرور ایوک دیزل هیبرید ۲۰۲۱ با قیمتی حدود ۴۲ هزار دلار در انگلستان به فروش می‌رسد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر