خرید و فروش هیوندا توسان؛ کراس اوور پرطرفدار در بازار با خودرو45

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هیوندا توسان در سه نسل وارد بازار ایران شده و همواره جزو پرفروش‌ترین کراس اوورهای شهری جمع‌وجور بازار کشور به حساب آمده است. فروش هیوندای توسان در کشور ما از رونق مطلوبی برخوردار بوده و این محصول توانسته معاملات پرحرارتی را برای خود در میان مشتریان ایرانی دست‌وپا کند.

بااین‌حال، دغدغه‌ای که در ذهن بسیاری از مالکان هیوندا توسان، به‌ویژه افرادی که فاقد تخصص کافی در امر فروش خودرو کارکرده هستند، وجود دارد این است که چطور اتومبیل توسان کارکرده خود را به‌راحتی و به دور از هرگونه ضرر مالی و با مناسب‌ترین قیمت و همچنین به دور از فریب خوردن از افراد شیاد، به فروش برسانند.

معرفی هیوندا توسان

این کراس‌اور محبوب کره‌ای، اولین‌بار در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط شرکت هیوندای به مشتریان معرفی شد. این محصول با نام ix35 نیز شناخته شده و تاکنون سه نسل از آن راهی منازل مشتریان در سراسر جهان شده است. پس از آزادسازی واردات خودرو طی دهه ۸۰ شمسی، واردات نسل اول هیوندا توسان به ایران استارت خورد. پس از آن نیز نسل‌های دوم و سوم این محصول به دست خریداران ایرانی رسیدند که در این بین، نسل سوم به‌عنوان زیباترین محصول شناخته شده اما نسل دوم محبوب‌ترین مدل توسان در کشورمان به حساب می‌آید. هیوندا توسان TL به‌عنوان نسل سوم این خودرو از سال ۲۰۱۵ وارد سبد محصولات شرکت هیوندای شد و در قالب مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به دست مشتریان داخلی رسید که در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری و فنی آن را به استحضار شما خواهیم رساند.

طراحی ظاهری هیوندای توسان

هیوندا توسان نسل سوم ازلحاظ ظاهری نسبت به مدل پیشین، تحولات مثبتی را تجربه کرده و ظاهری عضلانی و نسبتا خوش‌فرم‌تر را به معرض دید قرار داده است. چراغ‌های اخم‌آلود در نمای جلو که به دو گوشه جلوپنجره پیوند خورده‌اند، نمایی بسیار جذاب و قابل قبول را برای این شاسی‌بلند شهری رقم زده‌اند. طراحی سپر، مجرای هواکش و قاب‌های مه‌شکن نیز به نوبه خود بسیار زیبا و متناسب با سایر المان‌ها صورت پذیرفته تا موجب هرچه خوشایندتر به‌نظر رسیدن نمای روبروی هیوندا توسان ۲۰۱۶-۲۰۱۷ شوند.

حجم‌پردازی‌ها در پروفیل جانبی و روی درپوش موتور نیز بسیار به‌جا صورت پذیرفته و نمایی عضلانی و ورزشکارانه را برای این محصول هیوندای رقم زده است. رینگ‌های استاندارد هیوندای توسان کاملا جذاب طراحی شده و موجب ارتقای نمای بصری این محصول شده‌اند. در بخش عقب نیز نمی‌توان نکته انتقادبرانگیزی پیرامون ظاهر هیوندای توسان یافت و المان‌های مختلف از جمله چراغ‌های دو تکه در دو طرف و روی در صندوق بعلاوه چراغ‌های مه شکن، اسپویلر بالای شیشه عقب و سایر قسمت‌ها نمایی جذاب را از این کراس‌اور کره‌ای به نمایش گذاشته‌اند. در مجموع باید گفت که نمای ظاهری هیوندای توسان TL بسیار جذاب و قابل قبول به‌نظر رسیده و نکته انتقادبرانگیزی پیرامون آن به چشم نمی‌خورد.

طراحی داخلی هیوندا توسان

با وجود تغییرات مثبت صورت‌گرفته در نمای خارجی سومین نسل هیوندا توسان، اما طراحی داخلی این خودرو نسبتا محافظه‌کارانه انجام پذیرفته و شرکت کره‌ای سعی داشته تا با ارائه یک کابین با سبک طراحی متعارف، رضایت مشتریان از اقشار مختلف را نسبت به این محصول جلب ساخته و نمایی نسبتا ساده اما امروزی به نمایش بگذارد. طراحی داشبورد و کنسول میانی گرچه زیبا به‌نظر می‌رسد اما تا حدودی به محصولات قدیمی‌تر شباهت داشته و نکته خلاقانه‌ای در آن به چشم نمی‌خورد. غربیلک فرمان خوش‌دست و استخوانی توسان نیز فرم مناسبی داشته و احساس خوبی از به دست گرفتن آن در ذهن راننده پدید خواهد آمد. بااین‌حال، پنل کیلومتر شمار پشت آن جذابیت بصری خاصی را مقابل چشمان راننده پدیدار نساخته است.

کیفیت متریال کابین گرچه از نوع بسیار مرغوب نیست؛ اما می‌تواند رضایت نسبی اکثر مشتریان را برآورده سازد. از طرف دیگر کابین این خودرو فضایی جادار را برای حضور ۵ سرنشین بزرگسال با قد متعارف فراهم ساخته و محدودیت زیادی بر آن‌ها اعمال نخواهد کرد. در مجموع باید عنوان داشت که کابین هیوندای توسان تی ال در مقایسه با محصولات جدیدتر اندکی ساده به‌نظر می‌رسد اما به لحاظ کاربردی می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیازهای مشتریان باشد.

مشخصات فنی هیوندا توسان

هیوندا توسان جدید، نیروی مورد نیاز خود را از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی دو لیتری با قدرت ۱۵۵ اسب‌بخار و ۱۹۲ نیوتن‌متر گشتاور دریافت می‌کند. این میزان نیرو توسط یک جعبه‌دنده ۶ دنده خودکار و دو عدد دیفرانسیل به سوی تمامی چرخ‌ها قابل ارسال خواهد بود. شتاب صفر تا صد این شاسی‌بلند ۱۴۳۵ کیلوگرمی برابر با ۱۱.۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به رقم ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این محصول نیز ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

آپشن ها و امکانات

هیوندا توسان TL در نسخه فول آپشن خود به امکانات زیر مجهز شده است:

کروز کنترل، سیستم کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سرپایینی، کنترل کشش و پایداری، سه حالت رانندگی، مدیریت پایداری خودرو، حسگرهای پارک جلو و عقب، حسگر باران، رادار نقطه کور و تغییر لاین، حسگر ۳۶۰ درجه، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز ضد قفل ABS، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، دیلایت، اتولایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ چرخشی، چراغ شوی، چراغ بدرقه، فرمان برقی چهار حالته حساس به سرعت با روکش چرم، سیستم صوتی با شش اسپیکر، نمایشگر مرکزی هشت اینچی، نویگیشن، دوربین عقب، بلوتوث، USB، شش عدد کیسه هوا، پشت سری فعال، کمربند ایمنی پیش‌کشنده و محدودکننده، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، تهویه خودکار دوگانه، دریچه تهویه عقب، کول باکس، صندلی راننده و سرنشین با تنظیمات برقی، صندلی عقب تاشو دو تکه، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، سردکن صندلی جلو، روکش صندلی چرمی، ایزوفیکس صندلی، در صندوق برقی هوشمند، آینه وسط الکتروکرومیک، آینه جانبی تاشونده برقی، سقف پانوراما و سانروف.

بسته به نوع نسخه خودرو، امکان دارد برخی از این تجهیزات در هیوندای توسان TL موجود نباشد.

مزایا و معایب هیوندا توسان

از جمله نقاط قوت هیوندا توسان می‌توان به طراحی ظاهری بسیار جذاب، کابین جادار، مصرف سوخت متعادل، امکانات رفاهی و ایمنی متعدد به‌ویژه در نسخه فول آپشن و ایمنی بالا اشاره کرد. مواردی همچون شتاب‌گیری نه چندان مهیج و بازار خرید و فروش کم رونق‌تر از نسل دوم این خودرو را نیز می‌توان در زمره نقاط ضعف توسان تی ال در نظر گرفت.

بررسی بازار خرید و فروش هیوندا توسان در ایران

خرید و فروش هیوندا توسان نسل سوم به واسطه بهره‌مندی از طراحی ظاهری جذاب و اسپرت‌تر از گذشته خیلی زودتر از انتظار مورد توجه علاقه‌مندان و مشتریان قرار گرفت؛ بااین‌حال، به‌دلیل آنکه توسان جدید دیگر همانند گذشته از پیشرانه ۲.۴ لیتری قوی‌تر بهره نمی‌برد و توان فنی پایین‌تری نسبت به مدل پیشین از خود بروز می‌داد، نتوانست موفقیت نسل دوم هیوندا توسان را در ایران تکرار کند. بااین‌حال هنوز هم باید گفت که هیوندای توسان نسل سوم جزو کراس اوورهای نسبتا محبوب بازار بوده و می‌توان وضعیت فروش نسبتا خوبی را برای آن در میان مشتریان ایرانی ارزیابی کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر