حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ایسوس ذن بوک S و فلیپ 13 رونمایی شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ساعاتی پیش، ایسوس دو لپ‌تاپ ویندوزی جدید معرفی کرد که ذن بوک اس (Asus ZenBook S) از دیگری مهم‌تر است. ذن‌بوک اس نوت‌بوکی باریک است که در قوی‌ترین کانفیگ آن، پردازنده‌ی نسل‌دهمی Intel Core i7-1065G7 و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت مبتنی‌بر PCIe به‌کار رفته است. ایسوس در لپ‌تاپ پرچم‌دارش تمرکز ویژه روی صفحه‌نمایش کرده تا این محصول بتواند تجربه‌ی بصری لذت‌بخشی به کاربر منتقل کند.

درحالی‌که مدل سال گذشته از صفحه‌نمایشی با نسبت تصویر ۱۶:۹ برخوردار بود، ایسوس تصمیم گرفته ذن‌بوک اس را به صفحه‌نمایش لمسی ۱۳٫۹ اینچ با نسبت تصویر ۳:۲ و وضوح ۳،۳۰۰ در ۲،۲۰۰ پیکسل مجهز کند. حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش ایسوس ذن‌بوک S بسیار باریک‌اند و این صفحه‌نمایش گواهی پَنتون را دریافت کرده و این یعنی دقت رنگش بسیار مطلوب است. ایسوس در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش اعلام کرده که ذن‌بوک S می‌تواند کامل فضای رنگی DCI-P3 و ۱۳۳ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش دهد. 

ذن بوک اس ایسوس / Asus ZenBook S از نمای جلو

ذن‌بوک اس ایسوس قابلیت‌های متنوعی دارد که ازطریق آن‌ها قصد دارد توجه علاقه‌مندان دنیای لپ‌تاپ را به‌خود جلب کند. در این لپ‌تاپ پرچم‌دار، از دو درگاه تاندربولت ۳ استفاده شده که با کمک آن‌ها می‌توان فایل‌ها را با سرعت درخورتوجهی انتقال داد یا اینکه لپ‌تاپ را به مانیتور خارجی متصل کرد. به‌علاوه، ازطریق درگاه‌های تاندربولت ۳ امکان شارژکردن باتری لپ‌تاپ وجود دارد.

ایسوس ذن بوک S به پردازنده‌ی نسل‌دهمی Core i7-1065G7 اینتل مجهز است

ذن‌بوک اس ایسوس از باتری ۶۷ وات‌ساعتی استفاده می‌کند که طبق ادعای شرکت سازنده، حداکثر ۱۴ ساعت شارژدهی می‌کند. ایسوس در لپ‌تاپ ذن‌‌بوک اس از فناوری شارژ سریع استفاده کرده و به‌لطف این فناوری، می‌توان درصد باتری ذن‌بوک اس را در ۴۹ دقیقه از صفر به شصت رساند. ایسوس می‌گوید می‌توان لپ‌تاپ جدید ذن‌بوک اس را ازطریق آداپتور ۶۵ واتی داخل جعبه یا آداپتورهای USB-C متنوعی موجود در بازار به‌سادگی شارژ کرد. همچنین، امکان شارژ محصول ازطریق پاوربانک‌ها نیز وجود دارد؛ صرف‌نظر از اینکه آداپتورهای USB-C و پاوربانک‌ها از Power Delivery پشتیبانی کنند یا خیر.

افزون‌بر درگاه‌های تاندربولت ۳، لپ‌تاپ جدید ایسوس از یک درگاه تمام‌اندازه HDMI و یک درگاه USB Type-A و یک درگاه کارت حافظه‌ی میکرو SD برخوردار است. در ذن‌بوک اس، از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون خبری نیست؛ بااین‌حال، ایسوس در جعبه‌ی محصولش دانگل USB-C به جک هدفون قرار داده که به‌صورت داخلی مبدل دیجیتال به آنالوگ ESS دارد. ایسوس در بیانیه‌ی مطبوعاتی‌اش اعلام کرد ذن‌بوک اس با شماره‌‌مدل UX393 قرار است در هفته‌های آینده دردسترس قرار بگیرد. فعلا قیمت عرضه‌ی ذن‌بوک S اعلام نشده است.

تمام حالت های لپ تاپ تبدیل شدنی ذن بوک فلیپ 13 ایسوس / ZenBook Flip 13

ایسوس درکنار ذن‌بوک اس، مدل ارتقایافته‌ی لپ‌تاپ تبدیل‌‌شدنی ذن‌بوک فلیپ ۱۳ (Asus Flip 13) را با شماره‌مدل UX363 معرفی کرد. در قوی‌ترین کانفیگ این محصول، پردازنده‌ی نسل‌دهمی Core i7-1065G7 اینتل با واحد پردازش گرافیکی مجتمع Iris Plus و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD مبتنی‌بر PCIe به‌کار رفته است.

در ایسوس ذن بوک فلیپ ۱۳ حداکثر از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده شده است

ایسوس ذن‌بوک فلیپ ۱۳ برخلاف ذن‌بوک اس از صفحه‌نمایش 3K با گواهی پنتون بی‌بهره است و به‌جای آن به صفحه‌نمایش ۱۳٫۳ اینچ فول HD با نسبت تصویر ۱۶:۹ مجهز شده که حاشیه‌هایی اندک در اطرافش دارد. در این لپ‌تاپ نیز، همچون ذن‌بوک اس از دو درگاه تاندربولت ۳ استفاده شده است.

به‌لطف بهره‌مندی از لولای ۳۶۰ درجه، می‌توان در حالت‌های مختلف از لپ‌تاپ ذن‌بوک فلیپ ۱۳ استفاده کرد. این لپ‌تاپ به باتری ۶۷ وات‌ساعتی، وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵، یک درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-A و یک درگاه HDMI مجهز است. ایسوس قرار است کانفیگ پایه‌ی لپ‌تاپ ذن‌بوک فلیپ ۱۳ را با قیمت ۸۹۹٫۹۹ دلار و قوی‌ترین کانفیگ را با قیمت ۱،۱۹۹٫۹۹ دلار عرضه می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر