کوالکام تراشه اسنپدراگون 732G را رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در ماه‌های اخیر، اخباری از تراشه‌های در دست تولید کوالکام فضای مجازی را پر کرده است. این شرکت اصولا برترین تراشه‌ها و درعین‌حال گران‌ترینشان را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی می‌سازد. چندی پیش، خبری منتشر شد که کواکلام خود را برای رونمایی نسخه‌ای تقویت‌شده اسنپدراگون 730G آماده می‌کند. حال، این شرکت آمریکایی اسنپدراگون 732G، جدیدترین دستاوردش برای محصولات میان‌رده را رونمایی کرده است. درکنار ارتقای عملکرد پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی، کوالکام می‌گوید تراشه‌ی جدیدش درزمینه‌ی عملکرد هوش مصنوعی نیز با پیشرفت‌های درخورملاحظه‌ای همراه است.

جالب است بدانید شرکتی که اولین‌بار از تراشه اسنپدراگون 732G استفاده می‌کنید، مشخص شده است. شیائومی می‌خواهد در محصولات برند پوکو از تراشه‌ی جدید کوالکام بهره ببرد؛ اما مشخص نیست که نام گوشی هوشمند در دست تولید شرکت چینی چه خواهد بود و آیا به زمان رونمایی چنین محصولی نزدیک هستیم یا خیر.

درحالی‌که انتظار می‌رود اسنپدراگون 732G در محصولی میان‌رده استفاده شود، یکی از مقام‌های بلندپایه‌ی پوکو، سم جیانگ، درباره‌ی گوشی هوشمند در دست تولید این شرکت چینی توضیحات جالبی می‌دهد: «معتقد هستیم گوشی در دست ساخت بنچمارکی جدید برای محصولات میان‌رده خواهد بود و نه‌تنها ازنظر عملکرد و قابلیت‌ها، بلکه ازنظر قیمت نیز تلفن‌های هوشمند موجود در بازار را به چالش خواهد کشید.»

ازنظر مشخصات سخت‌افزاری، شباهت‌ بسیاری میان دو تراشه‌ی اسنپدراگون 730G و اسنپدراگون 732G وجود دارد؛ به‌طوری‌که در پردازنده‌ی اصلی هر دو از هسته‌های کریو ۴۷۰ استفاده شده است. باوجوداین، هسته‌های موجود در مدل اسنپدراگون 732G به‌جای فرکانس ۲/۲ گیگاهرتز، با فرکانس ۲/۳ گیگاهرتز عملیات محاسباتی را انجام می‌دهد و داده‌ها را پردازش می‌کند. ازنظر پردازنده‌ی گرافیکی نیز، در هر دو تراشه پردازنده‌ی آدرنو ۶۱۸ را شاهد هستیم؛ البته به‌گفته‌ی مسئولان کوالکام، در مدل اسنپدراگون 732G پردازنده‌ی گرافیکی توانایی بیشتری در رندرگیری تصاویر دارد.

مودم ایکس 15 LTE موجود در اسنپدراگون 732G نیز می‌تواند در زمان دانلود، داده‌هایی را با سرعت حداکثر ۸۰۰ مگابیت‌برثانیه دریافت کند. مانند نسخه‌ی پیشین، اسنپدراگون 732G نیز از تراشه‌های گیمینگ یا مخصوص تجربه‌ی بهتر بازی‌های موبایل محسوب می‌شود. شرکت کوالکام درباره‌ی تراشه‌ی جدید توضیح می‌دهد که ویژگی‌های مختلفی درزمینه‌ی تجربه‌ی بهتر بازی‌های موبایل ازجمله تنظیم رنگ دقیق‌تر در حالت HDR به تراشه افزوده شده است.

در ادامه بخوانید:

برخی از پیشرفت‌های اسنپدراگون 732G را نیز می‌توان به بهره‌گیری بهتر از موتورهای هوش مصنوعی نسل‌چهارمی دانست. سیستم هوش مصنوعی جدید به دستگاه در یادگیری سریع‌تر الگوی رفتاری کاربر کمک می‌کند و نتیجه‌ی دستاورهای موتور هوش مصنوعی نیز به کاهش میزان مصرف باتری کمک فراوانی خواهد کرد.

متأسفانه فهرست محصولاتی که از اسنپدراگون 732G قدرت خواهند گرفت، منتشر نشده است؛ اما باتوجه‌به اینکه اسنپدراگون 730G در محصولات مختلفی ازجمله پیکسل ۴ ای گوگل استفاده شد، دورازذهن نیست که استفاده از تراشه‌ی جدید کوالکام را در تلفن‌های هوشمند مختلفی شاهد باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر