لنوو از دو تبلت جدید و یک ساعت رومیزی هوشمند رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

لنوو به تازگی از محصولات جدیدی رونمایی کرده است که شامل دو تبلت جدید – یک تبلت پریمیوم و یک تبلت مخصوص کودکان – به همراه یک ساعت هوشمند رومیزی می‌شود. نخست با تبلت پریمیوم این شرکت شروع می‌کنیم که لنوو از آن به عنوان «قدرتمندترین و پریمیوم‌ترین تبلت اندرویدی» یاد می‌کند.

لنوو تب P11 پرو

لنوو تب P11 پرو از صفحه نمایش ۱۱٫۵ اینچی OLED با رزولوشن ۲۵۶۰ * ۱۶۰۰ (با نسبت تصویر ۱۶:۱۰) بهره می‌برد. این تبلت با پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision ارائه عملکردی عالی در زمینه‌های صوتی و بصری را هدف قرار داده است. از نقطه‌نظر صوتی، شاهد چهار بلندگوی JBL هستیم که حاوی محفظه‌های بزرگ ۲٫۵ سی‌سی و بهینه‌سازی‌های Dolby Atmos برای صدای فراگیر سینمایی می‌شود.

این تبلت از تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ قدرت گرفته است که از ۴/۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و همچنین اسلات کارت حافظه microSD بهره می‌برد. این چیپست احتمالاً در زمره سریع‌ترین تراشه‌ها قرار نمی‌گیرد اما همچنان قدرتمند است – باتری ۸۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تب P11 پرو نیز نوید استفاده بی‌وقفه تا ۱۵ ساعت را می‌دهد.

لنوو یک صفحه کلید و تاچ پد را نیز همراه با این محصول ارائه می‌دهد و یک پایه نگهدارنده و همچنین قلم استایلس لنوو Precision Pen 2 نیز شامل آن می‌شود. تب P11 پرو به عنوان رقیبی برای تبلت‌های مطرح بازار از جمله اپل آیپد پرو، سامسونگ گلکسی تب S7+ و تبلت‌های مایکروسافت سرفیس شناخته می‌شود.

تبلت جدید لنوو، ضخامتی ۷٫۷ میلی‌متری دارد و از آلیاژ آلومینیوم برای ساخت آن استفاده شده و قسمت پشتی دستگاه نیز به صورت دو رنگ طراحی شده است. لنوو از دو لنز ۱۳ مگاپیکسلی معمولی و ۵ مگاپیکسلی الترا واید برای دوربین عقب این تبلت استفاده کرده است.

لنوو با استفاده از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی، قابلیت تشخیص چهره را نیز برای این محصول فعال کرده است. این ویژگی باعث می‌شود تا تبلت به صورت خودکار چهره شما را شناسایی کند و وارد حساب کاربری شما شود؛ این مورد برای استفاده همه اعضای خانواده مناسب است. یک حسگر اثر انگشت نیز در دکمه پاور دستگاه جای گرفته است تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

لنوو تب P11 پرو با قیمت ۷۰۰ یورو در ماه نوامبر سال جاری میلادی در بازارهای اروپا، آسیا و خاورمیانه در دسترس قرار خواهد گرفت. این دستگاه در بازار ایالات متحده نیز با قیمت مناسب ۵۰۰ دلاری عرضه خواهد شد.

Lenovo Tab M10 HD Gen 2

لنوو تب M10 HD Gen 2 نخستین محصولی‌ست که از ویژگی Kids Space گوگل استفاده خواهد کرد. این محصول ماه آینده میلادی با قیمت ۱۶۰ یورو / ۱۳۰ دلار عرضه خواهد شد و برای سرگرمی‌های خانوادگی مناسب است.

ویژگی Play and Read در قابلیت Kids Space بازی‌ها و کتاب‌های مورد تائید معلم را به صورت رایگان ارائه می‌دهد. تب‌های Watch and Make ویدئوهایی از یوتیوب کیدز را نشان می‌دهد که فعالیت‌های خارج از دنیای موبایل و تبلت را نشان داده و کودک را به انجام آن‌ها تشویق می‌کند. والدین می‌توانند اپلیکیشن Family Link را روی گوشی های خود نصب کنند تا محدودیت‌های زمانی صفحه نمایش و فیلتر محتوا را مشخص کنند.

تب M10 HD از نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی ۷۲۰P با پنل IPS LCD و دو بلندگوی فعال دالبی اتموس بهره می‌برد. لنز دوربین سلفی این تبلت ۵ مگاپیکسل است و از قابلیت Face Unlock نیز بهره می‌برد.

این تبلت از چیپست مدیاتک P22T با ۲ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و امکان افزایش میزان حافظه ذخیره‌سازی با استفاده از کارت‌های حافظه جانبی نیز وجود دارد. یک نسخه ۴/۶۴ گیگابایتی نیز برای این تبلت در نظر گرفته شده است.

این تبلت از جنس آلومینیوم است و یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت نیز در آن جای گرفته است. از پورت USB-C برای شارژ این دستگاه استفاده شده است. یک نسخه متفاوت از این تبلت نیز در ماه اکتبر سال جاری عرضه خواهد شد که از گوگل اسیستنت بهره می‌برد.

Lenovo Smart Clock Essential

لنوو یک راه ارزان برای داشتن دستیار هوشمند گوگل اسیستنت (Google Assistant) در تخت خواب نیز ارائه می‌دهد – ساعت هوشمند Smart Clock Essential لنوو ۶۰ یورو / ۵۰ دلار قیمت دارد ماه آینده میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت. این ساعت از یک پنل LED بهره می‌برد که زمان را نشان می‌دهد و قابلیت نمایش دمای محیط و پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی را نیز دارد. یک چراغ شب نیز درون این ساعت هوشمند قرار دارد که اگر وسط شب بیدار شدید، بسیار به کارتان خواهد آمد.

عملکردهای این ساعت هوشمند از طریق فرامین صوتی قابل کنترل است. دستیار مندرج در این ساعت می‌تواند بیش از ۴۰ هزار دستگاه خانه‌های هوشمند را کنترل کند. همچنین امکان پخش موسیقی با بلندگوی ۳ واتی نیز مهیاست. یکی دیگر از ویژگی‌های با ارزش این محصول این است که می‌توانید با استفاده از پورت USB در قسمت پشتی دستگاه، نسبت به شارژ گوشی خود اقدام کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر