مدیرعامل وان پلاس به‌ سمت قائم‌مقام ارشد شرکت سرمایه‌گذار اوپو و ریلمی منصوب شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پیت لاو، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار وان‌پلاس، در ابتدا کارش را در شرکت اوپو آغاز کرد. او به‌مرور زمان ارتقا شغلی پیدا کرد و درنهایت به‌همراه فردی دیگر برند وان‌پلاس را بنیان‌گذاری کرد. وان‌پلاس امروزه برند بسیار موفقی در دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی است و برای علاقه‌مندان به صنعت موبایل، نامی آشنا به‌حساب می‌آید. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، پیت لاو پس از مدت‌ها قصد دارد به‌نوعی دوباره به خانه بازگردد.

پیت لایو به‌صورت رسمی اعلام کرد که به‌عنوان یکی از قائم‌مقام‌های ارشد سرمایه‌گذار اصلی اوپو برای نظارت روی فعالیت‌های این شرکت انتخاب شده است. وظیفه‌ی پیت لاو در درجه‌ی اول، فراهم‌سازی پیش‌نیازهای لازم برای افزایش همکاری تجاری بین اوپو، ریلمی و وان‌پلاس است؛ سه شرکتی که OPLUS به‌طور ویژه در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. 

این اتفاق به‌معنی پایان کار پیت لایو در وان‌پلاس و توقف نظارت او روی شرکتش نیست. وان‌پلاس در بیانیه‌ای که دراختیار رسانه‌ی Android Authority قرار داده است به‌وضوح می‌گوید که پیت لاو قرار است به‌عنوان مدیرعامل وا‌ن‌پلاس به کار خود ادامه دهد. در بیانیه‌ی وان‌پلاس می‌خوانیم: «پیت همچنان به وظیفه‌ش به‌عنوان مدیرعامل در وان‌پلاس متعهد می‌ماند. در همین حین، او به‌عنوان قائم‌مقام ارشد و مدید ارشد تجربه‌ی محصول OPLUS انتخاب شده و در فرایند تولید و برنامه‌ریزی برای محصولات مشارکت می‌کند». 

OPLUS شرکت سرمایه‌گذاریِ مرموزی است که روی اوپو و ریلمی و وان‌پلاس نظارت می‌کند. چند ماه پیش بود که پیت لاو در مصاحبه با رسانه‌ی Fast Company به‌صورت رسمی اعلام کرد OPLUS سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در وان‌پلاس انجام داده است، تا قبل از اعلام لاو، از این موضوع خبر نداشتیم. در نظر داشته باشید که BBK Electronics امروزه به‌عنوان مالک اصلی سه برند یادشده به‌همراه ویوو و چند برند دیگر شناخته می‌شود. پیت لاو می‌گوید OPLUS هیچ‌گونه ارتباطی به BBK Electronics ندارد. محل اصلی تأمین بودجه‌‌های وان‌پلاس و شرکت‌های ریلمی و اوپو و ویوو و نحوه‌ی ارتباط بین آن‌ها، به‌طور دقیق مشخص نیست. 

انتخاب پیت لاو به‌عنوان قائم‌مقام ارشد OPLUS اتفاق خوبی است یا خیر؟ درحال‌حاضر ماجرا بسیار پیچیده‌تر از حد تصور است و به‌همین دلیل نمی‌توانیم جواب واضحی برای این سؤال ارائه دهیم. پیت لاو از زمان بنیان‌گذاری وان‌پلاس، مدیرعامل این شرکت بوده است. به‌علاوه مدیرعاملی وان‌پلاس، تنها سِمَت رسمی پیت لاو به‌حساب می‌آید و این نخستین باری است که او شغل دیگری را به‌صورت هم‌زمان با شغلش در وان‌پلاس آغاز می‌کند. افزایش وظایف پیت لاو می‌تواند درنهایت به دور شدن او از وان‌پلاس ختم شود؛ اتفاقی که قطعا به این برند ضربه خواهد زد. 

با همه‌ی این‌ها احتمال دارد که شغل جدید پیت لاو به زمان چندان زیادی نیاز نداشته باشد و او همچنان بتواند مثل قبل، روی کارهای وان‌پلاس نظارت کند. پیش‌بینی برخی کارشناسان این است که وظیفه‌ی جدید پیت لاو نمی‌تواند روی وظایف او در وان‌پلاس اثر منفی بگذارد. اگر این اتفاق، رنگ حقیقت به‌خود بگیرد، قطعا افزایش همکاری‌ها بین وا‌ن‌پلاس با ریلمی و اوپو اتفاق خوبی خواهد بود. این همکاری می‌تواند انسجام بیشتری به بازار موبایل چین که به‌شدت سردرگم‌کننده است، ببخشد. در هر صورت گذر زمان، همه‌چیز را مشخص خواهد کرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر