حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

مدیاتک تراشه هلیو جی 95 را با پردازنده گرافیکی تقویت‌شده رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سال گذشته مدیاتک که در زمینه تولید قطعات نیمه‌رسانا فعالیت دارد، از تراشه‌های مخصوص دستگاه‌های گیمینگ به‌نام‌های هلیو جی ۹۰ و جی ۹۰ تی رونمایی کرد. عملکرد خوب دو تراشه گویا سبب شده تا مدیاتک، تراشه دیگری از این سری را به‌نام هلیو جی ۹۵ رونمایی کند. در مقایسه‌ای کوتاه میان دو تراشه هلیو جی ۹۵ و جی ۹۰ تی باید گفت که عملکرد پردازنده گرافیکی جی ۹۵ نسبت به مدل پیشین خود از بهبود ۵ درصدی برخوردار شده است.

متاسفانه تفاوتی از نظر عملکرد پردازنده اصلی جی ۹۵ و جی ۹۰ تی مشاهده نمی‌شود و درواقع تراشه جدید مدیاتک از همان ترکیب پردازنده اصلی موجود در هلیو ۹۰ تی در هلیو ۹۵ جی استفاده کرده است. درکنار موارد ذکرشده، خبری از پشتیبانی از ارتباطات ۵ جی نیست و تراشه جدید مدیاتک از ارتباطات ۴ جی پشتیبانی می‌کند.

تراشه هلیو جی ۹۵ مدیاتک برپایه فناوری لیتوگرافی ۱۲ نانومتری شرکت TSMC تولید می‌شود و پردازنده اصلی آن دارای دو هسته کرتکس A76 با فرکانس ۲/۰۵ گیگاهرتز است. ۶ هسته کرتکس A55 نیز با فرکانس ۲ گیگاهرتز، هسته‌های اصلی را همراهی می‌کنند. وظایف پردازش داده‌های گرافیکی نیز به عهده پردازنده گرافیکی Mali G76 MC4 سپرده شده که هسته‌های آن روی فرکانس ۹۰۰ مگاهرتزی تنظیم شده‌اند.

طبق اطلاعاتی که مقامات شرکت مدیاتک منتشر کرده‌اند، تراشه جدید این شرکت قادر است از حافظه رمی از نوع LPDDR4X و تا سقف ۱۰ گیگابایت پشتیبانی کند. درکنار مورد ذکرشده، هلیو جی ۹۵ قادر به پشتیبانی از حافظه‌های UFS 2.1 خواهد بود.

در ادامه بخوانید:

از نظر پشتیبانی از پنل نمایشگر نیز تفاوتی میان دو تراشه جی ۹۵ و جی ۹۰ تی مشاهده نمی‌شود. هردو قادر به پشتیبانی از نمایشگری هستند که رزولوشن آن درنهایت به +FHD برسد و دارای نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی باشد. شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند می‌توانند با استفاده از تراشه هلیو جی ۹۵ محصول خود را مجهز به دوربینی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی کنند که قادر به ضبط ویدئو با فرمت 4K در ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه است.

هلیو جی ۹۵ قادر به پشتیبانی از ارتباطات ۴ جی VoLTE، بلوتوث ۵.۰ و Wi-Fi 5 خواهد بود. درواقع کاربر می‌تواند از دو سیم‌کارت ۴ جی به‌صورت هم‌زمان استفاده کند. انتظار می‌رود تراشه جدید مدیاتک در سری گوشی هوشمند ریلمی ۷ استفاده شود؛ محصولاتی که ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور) رونمایی خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر