حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گوشی Poco X3 NFC هفته آینده با اسنپدراگون 732G رونمایی می‌شود

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

براساس اعلام رسمی، هفته‌ی آینده گوشی شیائومی پوکو ایکس ۳ ان اف سی (Poco X3 NFC) به‌عنوان نخستین گوشی دنیا که مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 732G کوالکام است معرفی می‌شود. اسنپدراگون 732G که به‌تازگی معرفی شده است در دسته‌ی تراشه‌های میان‌رده جای می‌گیرد و نسبت‌به اسنپدراگون 730G نه‌تنها ازلحاظ قدرت پردازنده‌ مرکزی و پردازنده‌ی گرافیکی بهبودیافته بلکه در حوزه‌ی هوش مصنوعی نیز عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. اسنپدراگون 732G مجهز به هسته‌های کرایو ۴۷۰ است که با سرعت کلاک ۲٫۳ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند. 

طی هفته‌ی گذشته شاهد انتشار چندین تیزر از نخستین گوشی دنیا با تراشه‌ی اسنپدراگون 732G بودیم اما نام نهایی آن را نمی‌دانستیم. کوالکام به‌هنگام رونمایی اسنپدراگون 732G اعلام کرد نخستین گوشی مجهز به این تراشه متعلق‌به برند پوکو خواهد بود. پوکو که یکی از زیرشاخه‌های شیائومی به‌حساب می‌آید ساعاتی پیش اعلام کرد گوشی موردبحث در تاریخ هفتم سپتامبر ۲۰۲۰ (۱۷ شهریور ۱۳۹۹‌) به‌صورت رسمی رونمایی می‌شود. پوکو گفت که قصد دارد در این روز مراسمی آنلاین برای معرفی پوکو X3 ان‌اف‌سی برگزار کند. البته فعلا جزئیات دقیق این رویداد آنلاین را نمی‌دانیم. 

سی مانموهان، مدیرکل برند پوکو در هند، توییتی جدید منتشر کرد و جزئیاتی درباره‌ی معرفی گوشی پوکو X3 NFC دردسترس مخاطبان قرار داد. مانموهان در توییت جدید خود گفت که امیدوار است تمامی طرفداران هندی از آنچه که پوکو در صف معرفی دارد لذت ببرند. این توییت نشان می‌دهد که گوشی موردبحث قرار است در آینده‌ای نزدیک روانه‌ی بازار هند شود. 

چه انتظاراتی می‌توانیم از گوشی جدید پوکو داشته باشیم؟ قطعا یکی از مهم‌ترین نکات این گوشی که در مقاله به آن اشاره کردیم، این است که X3 NFC نخستین گوشی دنیا با اسنپدراگون 732G به‌حساب می‌آید. 732G نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی 730G است؛ پیش‌تر شاهد استفاده از اسنپدراگون 730G در گوشی‌های پیکسل 4a گوگل و شیائومی می نوت ۱۰ و پوکو X2 بوده‌ایم.

به‌صورت رسمی تأیید شده است که Poco X3 NFC از طراحی جدید استفاده می‌کند که به هیچ‌یک از گوشی‌های فعلی شیائومی و ردمی شباهت ندارد. در این گوشی هوشمند میان‌رده از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد. Poco X3 NFC قرار است میزبان مجموعا چهار دوربین در پنل پشتی باشد. شایعه‌ها ادعا می‌کنند که گوشی موردبحث پوکو از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی (رفرش ریت) ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کند، باتری ۵٬۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و در پنل جلویی به دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی مجهز می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط:

قیمت گوشی پوکو X3 NFC فعلا مشخص نیست. گوشی X2 با قیمتی معادل ۳۰۰۰ دلار در بازار هند به‌فروش رفت و انتظار داریم گوشی جدید پوکو دارای قیمتی مشابه باشد. البته هیچ تضمینی وجود ندارد که پوکو بخواهد X3 را با همین قیمت عرضه کند. پوکو از X3 NFC به‌عنوان رقیب مستقیم وان‌پلاس نورد یاد می‌کند. در وان‌پلاس نورد از پردازنده‌ی قدرتمندتر استفاده شده، درضمن این گوشی میان‌رده از شبکه‌ی 5G هم پشتیبانی می‌کند.

گفته می‌شود پوکو X3 NFC از رابط کاربری MIUI 12 استفاده می‌کند و توانایی پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۳ وات را دارد. گوشی موردبحث مدتی پیش در بنچمارک گیک‌بنچ با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و اندروید ۱۰ ظاهر شد.

تجربه‌ی لذت‌بخش گوشی، صرفا به سخت‌افزار محدود نمی‌شود و نرم‌افزار نیز معیار بسیار مهمی به‌حساب می‌آید. برای نمونه پیکسل 4a را در نظر بگیرید. استفاده از نرم‌افزار سبک و روان باعث شده است پیکسل 4a بتواند با اسنپدراگون 730G عملکردی در حد و اندازه‌ی وان‌پلاس نورد (با تراشه‌ی اسنپدراگون 765G) از خود نشان دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پیکسل 4a می‌تواند در برخی سناریوها حتی بهتر از گوشی نورد ظاهر شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر