حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل سیاست مربوط به رفع باگ اپلیکیشن‌های اپ ‌استور را تغییر داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپل از اجرای تغییرات سیاست مربوط به رفع باگ نرم‌افزاری در اپلیکیشن‌های اپ‌استور خبر داد. در سیاست‌های جدید، رفع باگ برنامه‌های اپ‌استور به‌دلیل نقض‌ دستورالعمل‌های اپل به‌تأخیر نمی‌افتد. پیش‌تر، اپل در رویداد WWDC جون امسال درباره‌ی این تغییر جدید صحبت کرده بود و اکنون آن را اجرا کرده است.

در ماه‌های اخیر، سیاست‌های اپل برای اپلیکیشن‌های اپ‌استور توجهات زیادی را جلب کرده است. کوپوتینویی‌ها درباره سیاست‌های پلتفرم اپل سختگیری می‌کنند و بر‌این‌اساس، اپلیکیشن‌هایی حذف شدند که سیستم‌ پرداختی اپ‌استور را دور زدند. این موضوع در تجربه‌ی کاربری اپ‌استور بی‌تأثیر نیست.

روز گذشته، اپل در بیانیه‌ای رسمی درباره‌ی تغییرات اعمال‌شده در دستورالعمل‌های اپ‌استور اعلام کرد که از‌این‌پس، تمامی توسعه‌دهندگان، حتی آن‌هایی که با تیم بازبینی اپل به‌مشکل برخوردند، می‌توانند باگ اپلیکیشنشان را برطرف کنند. پس، در سیاست جدید اپل رفع باگ‌ نرم‌افزاری به‌دلیل نقض دستورالعمل‌های اپل تا به‌روزرسانی بعدی به‌تأخیر نمی‌افتد. البته تغییرات جدید برای اپلیکیشن‌های نقض‌کننده‌ی قوانین صدق نمی‌کند و توسعه‌دهندگان می‌توانند در به‌روزرسانی بعدی برنامه‌شان مشکل نقض قوانین را رفع کنند.

اپل درباره‌ی سیستم پرداختی اپ‌استور بسیار سختگیری می‌کند و اپلیکیشن‌هایی که مطابق آن رفتار نمی‌کردند، از پلتفرمش حذف کرده است. این موضوع کاربران اپ‌استور را ناامید کرده بود و به‌نظر می‌رسد اعمال تغییرات جدید بتواند تا حدی رضایت کاربران را جلب کند. اپلیکیشن سرویس ایمیلی Hey یکی از برنامه‌های اپ‌استور بود که به‌دلیل پرداخت‌نکردن کارمزد ۳۰ درصدی اپل از این پلتفرم حذف شد. به‌دلیل نقض قوانین، اپل به توسعه‌دهنده‌ی آن اجازه نداد باگ را رفع و اپلیکیشن را به‌روزرسانی کند.

در ادامه بخوانید:

در متن بیانیه‌ی رسمی اپل آمده است که رفع باگ‌ها به‌دلیل زیرپاگذاشتن سیاست‌های اپل به‌تأخیر نمی‌افتد؛ مگر اینکه مسائل قانونی در میان باشد. در بخشی از بیانیه می‌خوانیم:

هدف اپ‌استور ارائه‌ی تجربه‌ای مطلوب به کاربران است و بدین‌منظور تغییراتی را اعمال کردیم که در رویداد WWDC20 به آن‌ها اشاره کرده بودیم. به‌روزرسانی دستورالعمل‌های اپ‌استور به ایجاد مکانی امن برای دانلود اپلیکیشن‌ها و توسعه‌ی برنامه‌های ایمن، مطمئن، باکیفیت و مطابق با حفظ حریم خصوصی کاربر کمک می‌کنند.

می‌توان گفت سیاست جدید به‌کارگرفته‌شده می‌تواند در درگیری‌ بیسکمپ، شرکت توسعه‌دهنده‌ی Hey با اپل، به‌نفع سازنده‌ی آیفون باشد. پیش‌از‌این، اگر در اپلیکیشن باگی ایجاد می‌شد که با دستورالعمل‌های اپ‌استور تناقض داشت، آن اپلیکیشن از پلتفرم حذف می‌شد تا زمانی‌که توسعه‌دهنده در به‌روزرسانی جدید برنامه‌اش باگ را رفع می‌کرد و این موضوع می‌توانست در مسائل ایجادشده بین اپل و Hey به‌ضرر اپل تمام شود که به آن اجازه‌ی رفع باگ‌ امنیتی داده نشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر