حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اکسون 20 زد تی‌ ای با دوربین پنهان‌شده در پشت نمایشگر معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدتی است که اخباری از محصولاتی با دوربین مخفی‌شده در زیر نمایشگر به‌گوش می‌رسد؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها تاکنون معرفی نشده‌اند. درحالی‌که انتظار می‌رود شرکت‌هایی نظیر شیائومی از اولین تلفن هوشمند مجهز به ویژگی دوربین سلفی پنهان‌شده در زیر نمایشگر معرفی کند، ZTE با اقدامی سریع‌تر محصولی با مشخصات ذکرشده را رونمایی کرد.

محصول جدید زدتی‌ای اکسون ۲۰ 5G نام دارد و دقایقی پیش به علاقه‌مندان معرفی شد. رونمایی اکسون ۲۰ 5G نشان می‌دهد که زدتی‌ای توانسته ازپس مشکلات بسیاری بربیاید. شاید ایده‌ی استفاده از دوربین پنهان‌شده در زیر نمایشگر کمی ساده به‌نظر برسد؛ اما در عمل بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا را دچار مشکل کرده است.

بزرگ‌ترین مشکل در استفاده از این فناوری، عبور نور از سطح نمایشگر و رسیدن آن به دوربین است. درواقع، قرار‌گرفتن دوربین سلفی در پشت نمایشگر به عواملی ازجمله بازنگری در ساختار و چینش پیکسل‌ها، استفاده از مواداولیه‌ی بسیار شفاف برای لایه‌های نمایشگر و افت‌نکردن کیفیت نمایشگر در قسمت میدان دید دوربین نیاز دارد. در مثالی ساده، اگر چینش پیکسل‌ها در قسمت مذکور به‌مشکل بربخورد، تراکم پیکسلی آن قسمت از دیگر نقاط صفحه‌نمایش‌ کمتر می‌شود و درنتیجه، کاربر می‌تواند افت کیفیت تصاویر را تشخیص دهد.

چنین عواملی سبب شد تا شرکتی مانند شیائومی با وجود دست‌یافتن به فناوری استفاده از دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت نمایشگر نتواند از آن در محصولاتش استفاده کند. در برخی گزارش‌ها، عنوان شده است شیائومی نسل سوم این فناوری را توسعه می‌دهد و عواملی ازجمله تفاوت نرخ روشنایی در قسمت میدان دید دوربین درمقایسه‌با نقاط دیگر صفحه‌نمایش از دلایلی بود که فناوری‌های نسل اولی و دومی شیائومی در محصولات این شرکت استفاده نشد.

زد تی ای اکسون 20 5 جی / ZTE Axon 20 5G

مقام‌های زدتی‌ای هنگام رونمایی اکسون ۲۰ 5G توضیح می‌دهند که برای حل چنین مشکلاتی از لایه‌ای بسیار شفاف در نمایشگر استفاده کرده‌اند تا نور به مقدار درخورتوجهی از کنار ساب‌پیکسل‌ها عبور کند و به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی برسد. درکنار دوربین سلفی، حسگری نیز برای تشخیص نور قرار گرفته است تا هنگام عکاسی بتواند نور کافی برای افزایش کیفیت تصویر ثبت‌شده ارائه کند. افزون‌بر‌این، چینش پیکسل‌ها نیز تغییر یافته است؛ اما مقام‌های ZTE عنوان کرده‌اند که تغییرهای اعمال‌شده باعث کاهش دقت رنگ یا افت کیفیت قسمت میدان دید دوربین درمقایسه‌با نقاط دیگر نمایشگر نمی‌‌شود.

اکسون ۲۰ از حسگر اسکنر اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر نیز برخوردار است

از مشخصات سخت‌افزاری اکسون ۲۰ 5G می‌توان به صفحه‌نمایش ۶/۹۲ اینچی با رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی اشاره کرد. این صفحه‌نمایش علاوه‌بر ارائه‌ی رنگ‌های ۱۰ بیتی از نسبت ابعاد ۲۰/۵ به ۹ استفاده می‌کند که درنتیجه ما را با نمایشگری کشیده مواجه می‌سازد. جالب است بدانید در انتهای نمایشگر قسمتی وجود دارد که می‌تواند اثرانگشت کاربر را تشخیص دهد. درواقع، اکسون ۲۰ 5G افزون‌بر دوربین سلفی پنهان‌شده در پشت نمایشگر از حسگر اسکنر اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر نیز بهره می‌برد.

زد تی ای اکسون 20 5 جی / ZTE Axon 20 5G

در پنل پشتی، ماژول دوربین چهارگانه قرار گرفته که طراحی مستطیل‌شکلی دارد و دوربین‌ها با چینش عمودی قرار گرفته‌اند. این ماژول میزبان دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و سنجش میزان عمق در تصاویر شده است.

در دل اکسون ۲۰ 5G تراشه‌ی اسنپدراگون 765G قرار گرفته است و کاربر می‌تواند از میان دو گزینه‌ی حافظه رم ۶ و ۸ گیگابایتی، گزینه موردنیاز خود را انتخاب کند. ظرفیت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیز ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی خواهد بود. میزان ظرفیت باتری محصول جدید زدتی‌ای به ۴،۲۲۰ میلی‌آمپرساعت رسیده و امکان شارژ سریع آن ازطریق شارژر ۳۰ واتی وجود دارد. ازنظر نرم‌افزاری، اکسون ۲۰ مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ خواهد بود که رابط کاربری Mifavor 10.5 روی آن سوار شده است.

علاقه‌مندان به محصول جدید شرکت چینی می‌توانند آن را در رنگ‌‌های مشکی، سفید، بنفش و نارنجی تهیه کنند. انتظار می‌رود اکسون ۲۰ 5G دهم سپتامبر (بیستم شهریور) با قیمت‌های زیر وارد بازار شود:

  • مدل ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمتی معادل ۳۲۲ دلار
  • مدل ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمتی معادل ۳۶۶ دلار
  • مدل ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمتی معادل ۴۱۰ دلار

متأسفانه هنوز مشخص نشده است که زدتی‌ای گوشی هوشمند اکسون ۲۰ 5G را کِی راهی بازارهای دیگر دنیا خواهد کرد. دیدگاه شما کاربران تک تایمز درباره‌ی محصول جدید شرکت چینی چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر