اینتل نسخه پی سی Avengers را ازلحاظ گرافیکی بهینه کرده است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اینتل رسما اعلام کرد که با استودیو بازی‌سازی کریستال داینامیکس شرکت اسکوئر انیکس همکاری کرده است تا جلوه‌های گرافیکی بازی موردانتظار Avengers را بهینه‌سازی کند؛ البته به‌طور ویژه برای کسانی که می‌خواهند بازی را روی پلتفرم رایانه‌های شخصی اجرا کنند. این نوع همکاری‌های تجاری موضوع جدیدی در صنعت بازی نیستند و پیش‌تر نمونه‌ی آن‌ها را مشاهده کرده‌ایم. البته این نوع همکاری‌ها عموما برای شرکت‌هایی نظیر AMD و انویدیا اتفاق می‌ا‌فتد که به‌صورت تخصصی در حوزه‌ی کارت گرافیک مشغول‌به فعالیت هستند.

اینتل قصد ندارد رقم دقیق قرارداد امضاشده با کریستال داینامیکس را اعلام کند و فقط می‌گوید قرارداد یادشده بزرگ‌ترین قرارداد گیمینگ تاریخ به‌حساب می‌آید. به‌موجب این قرارداد اینتل به دو سال پشتیبانی مداوم از بازی Avengers متعهد شده است. 

اینتل شرکت بزرگی است که به‌طور ویژه روی پردازنده‌های مرکزی (CPU) متمرکز است، نه پردازنده‌های گرافیکی (GPU). در نگاه اول، ممکن است تصمیم کریستال داینامیکس برای عقد قرارداد با اینتل به‌منظور بهینه‌سازی گرافیکی نسخه‌ی PC بازی Avengers چندان منطقی به‌نظر نرسد. بااین‌همه، گفته می‌شود بهینه‌سازی‌های گرافیکی اعمال‌شده روی بازی Avengers پردازنده‌ی مرکزی را نیز درگیر می‌کند. این یعنی وظایفی که بیشتر مناسب پردازش‌های متکی‌بر CPU هستند، به‌شکل ویژه بهینه‌سازی می‌شوند؛ ازجمله موتور فیزیک بازی. این رویکرد در بهینه‌سازی بازی درنهایت باعث می‌شود GPU سیستم ظرفیت بیشتری برای دیگر وظایف داشته باشد.

بهینه‌سازی‌های طراحی‌شده‌ی اینتل را می‌توان در سه دسته‌ی مختلف جای داد. دسته‌ی اول، تقویت قدرت تخریب است که باعث می‌شود جلوه‌های بصری بازی ‌هنگام آسیب‌زدن به دشمنان جذاب‌تر به‌نظر برسد. به‌لطف سیستم جدیدی که در بازی اجرا شده، مواردی مثل خرده‌شیشه‌ها و صفحات فلزی و ویرانه‌هایی که کاربران ممکن است در صحنه‌های مبارزه بازی ایجاد کنند، به‌عنوان اشیاء فیزیکی تولید خواهند شد. این موضوع باعث می‌شود اشیاء یادشده موقع‌ مبارزه‌ها در محیط بازی به‌شکلی واقع‌گرایانه پخش شوند و امکان تعامل گیمر و دشمنان با آن‌ها وجود داشته باشد.

نمایش ویرانه ها در بازی انتقام جویان / Avengers

اینتل و کریستال داینامیکس می‌گویند ویرانه‌هایی که در بازی Avengers ایجاد می‌شوند، واقع‌گرایانه هستند و همین ویرانه‌های واقع‌گرایانه قرار است در رایانه‌هایی با سخت‌افزار بسیار قوی برای مدت‌ بیشتری در محیط باقی بمانند. در همین زمینه، آسیب‌هایی تقویت می‌شوند که کاربر ازطریق حملات Heroic در داخل بازی اعمال می‌کند. این موضوع سبب ویرانی بیشتر انفجارهای ایجاد‌شده می‌شود. این انفجارها و امواج شوک که جزو قابلیت‌های شخصیت‌های بازی هستند، با ویرانه‌های پیش‌تر ایجادشده نیز برخورد می‌کنند.

اینتل می‌گوید با همکاری کریستال داینامیکس توانسته‌ است آب را در داخل بازی دقیقا شبیه‌سازی کند. بدین‌ترتیب، در محیط بازی Avengers آب عملکردی شبیه به دنیای واقعی خواهد داشت و به اشیای محتلفی که در آن می‌افتند، واکنش نشان خواهد داد. براساس گفته‌های کریستال داینامیکس، همین بهبودها در بازی هستند که باعث می‌شوند بهینه‌سازی بازی‌ها برای پردازنده‌های مرکزی نیز اهمیت زیادی داشته باشد.

کریستال داینامیکس می‌گوید با اتکا بر تجهیزات و دانش مهندسانش تلاش کرده بازی را تاحدممکن برای پردازنده‌های گرافیکی بهینه‌سازی کند و جلوه‌های بصری اضافی در آن بگنجاند؛ بااین‌حال، اضافه‌کردن جلوه‌هایی دیگر نظیر شبیه‌سازی آب به درون دنیای بازی درنهایت می‌توانست جنبه‌های دیگر بازی را محدود کند که خوشبختانه با بهینه‌سازی ویژه‌ی Avengers برای پردازنده‌ی مرکزی، این مشکل برطرف شده است. 

بهینه‌سازی‌های اینتل برای دستگاه‌های مجهز به CPU چهار یا هشت یا دَه هسته‌ی پردازشی اعمال و انواع تنظیمات گرافیکی یعنی Low و Medium و High را شامل می‌شوند. هریک از این حالت‌های گرافیکی برای انواع یادشده از پردازنده‌ها بهینه‌سازی شده‌اند. این موضوع بدین‌معنی است که حتی اگر رایانه‌ای میان‌رده داشته باشید، بهینه‌سازی‌های مذکور برای شما اعمال می‌شود. این بهینه‌سازی‌ها را اینتل طراحی کرده است؛ اما تمامی کاربران رایانه‌های شخصی امکان بهره‌مندی از آن‌ها را دارند و این موضوع صرفا به دارندگان پردازنده‌های اینتل محدود نمی‌شو‌د. 

همکاری تجاری بین اینتل و کریستال داینامیکس بعد از انتشار رسمی بازی هم ادامه می‌یابد و اینتل وعده داده است تا دو سال آینده از بازی Avengers پشتیبانی کند. کریستال داینامیکس می‌گوید بهینه‌سازی‌های ویژه‌ی اینتل را به‌ موتور بازی‌سازی Foundation Engine تزریق کرده است؛ بنابراین، احتمال دارد در آینده بازی‌های دیگری با بهینه‌سازی‌های اینتل نظیر شبیه‌‌سازی آب را شاهد باشیم.

قرارداد بین اینتل و کریستال داینامیکس در حالی امضا شده که اینتل قصد دارد به‌زودی تراشه‌های سری تایگر لیک را با پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع جدید Xe LP رونمایی کنند. اینتل قصد دارد جدی‌تر در صنعت پردازنده‌های گرافیکی فعالیت کند. در همین زمینه، تیم آبی قصد دارد سال آینده کارت گرافیک مجزایی با نام Xe-HPG عرضه کند که از رهگیری پرتو و حافظه‌ی GDDR6 پشتیبانی می‌کند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر