حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ایلان ماسک از پروژه پیشروانه نورالینک برای رفع بهتر مشکلات مغزی و نخاعی خبر داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
ایلان ماسک، همانگونه که وعده داده بود، در کنفرانسی جزئیاتی از Neuralink ارائه کرد. به گفته ماسک، این ابزار قابل کاشت می‌تواند برخی مشکلات مشخص مرتبط با کارکرد مغز و ستون فقرات را حل کند. نورالینک به عنوان یک ایمپلنت – و برخلاف بسیاری از نمونه‌های اولیه مشابهی که ما در طی این سالها دیده‌ایم – کاملا درون بدن فرد دریافت‌کننده کاشته خواهد شد، و به این ترتیب قابل رویت معمول نخواهد بود. با این حال، پیش از اینکه چنین دستگاهی بتواند به بازار راه یابد نیاز به افراد بااستعدادی خواهد داشت که آن را محقق کنند.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از اسلش‌گیر، ماسک توضیح داد که بیشتر افراد، در مقطعی از زندگیشان، با نوعی از مشکلات مغزی یا نخاعی مواجه خواهند شد. وی چند مثال از مسائل مرتبطی زد که نورالینک می‌تواند نهایتا برای آنها چاره‌جویی کند، از جمله چیزهایی مانند فلج، سکته، نابینایی، افت شنوایی و همچنین مشکلات رایجی مانند اضطراب و افسردگی.
 
ماسک توضیح داد:
یک دستگاه قابل کاشت می‌تواند واقعا این مشکلات را حل کند؛ بسیاری از افراد این را درک نمی‌کنند. همه حسها، بینایی، شنوائی، احساس، و دردهای شما – اینها همه سیگنالهای الکتریکی هستند که توسط نورونها به مغزتان ارسال می‌شوند. و اگر شما بتوانید این سیگنال‌ها را اصلاح کنید، می‌توانید هر چیزی را، از ناشنوایی [تا مسائل دیگر فوق‌الذکر و دیگر مسائل] حل کنید.
 
دستگاه‌های مغزی ایمپلنت شده، در شکل فعلیشان، ناقص هستند؛ آنها دربرگیرنده باکس‌ها و سیم‌هایی می‌شوند که از سر فرد بیرون می‌آیند، که نه تنها راحت نیست بلکه خطر عفونت را نیز در پی دارد. ماسک نورالینکی را در ذهن دارد که با سیستم‌های فعلی فرق دارد، و می‌گوید: «ما می‌خواهیم که این وضعیت را به طور اساسی بهبود ببخشیم».
 

نورالینک برای ساده‌سازی دستگاه قابل کاشت عمل می‌کند. این دستگاه، در شکل قدیمیش، یک قطعه کوچک (به نام «لینک») داشت که پشت گوش بیمار قرار می‌گرفت؛ اکنون این به یک لینک کاهش یافته است که در حدود سایز یک سکه است و در داخل جمجه بیمار قرار می‌گیرد و قابل رویت مستقیم نیست.
 
تیم نورالینک در حال حاضر در حال کار بر روی ورژن 0.9 نمونه اولیه لینک است، که دارای 1024 کانال به ازاء هر لینک با یک دیتای وایرلس نرخ مگابیتی، عمر باتری که یک روز دوام می‌آورد، یک طراحی غیر قابل رویت، و همچنین سنسورهای مختلفی برای چیزهایی مانند فشار و دما است  
 
در حال حاضر، این شرکت در وبسایت خود فهرست فرصت‌های شغلی مرتبط با پروژه نورالینک را قرار داده است، که دارای لینکی به ویدئویی از توضیحات ماسک است. بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر