ریلمی از سه گوشی‌ ۵G ریلمی X7 ،X7 پرو و V3 5G رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ریلمی سه گوشی ۵G جدید به نام‌های ریلمی X7، ریلمی X7 پرو و ریلمی V3 برای بازار چین معرفی کرد. مشخصات این هندست‌ها به صورت زیر است.

ریلمی X7

ریلمی X7 از چیپست ۷ نانومتری Dimensity 800U مدیاتک با دو هسته Cortex-A76 با سرعت کلاک ۲.۴ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 استفاده می‌کند. در کنار این چیپست از ۶/۸ گیگابایت رم LPDDR4X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره گرفته شده است.

نمایشگر ریلمی X7 یک پنل ۶.۴ اینچی AMOLED با نرخ تاچ سمپلینگ ۱۸۰ هرتز و رزولوشن +FHD است. یک بریدگی هول پانچ نیز در گوشه بالا سمت چپ آن وجود دارد که یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی را در خود جای داده است.

همچنین چهار دوربین در پشت هندست وجود دارند که عبارتند از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین التراوید ۸ مگاپیکسلی، سنسور ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی پرتره و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی. این دوربین‌ها در داخل یک ماژول مستطیلی‌شکل قرار گرفته‌اند و یک فلاش LED نیز در کنار آن‌ها وجود دارد.

هیچ حسگر اثرانگشتی در پشت دستگاه وجود ندارد، برای اینکه این حسگر در زیر پنل OLED تعبیه شده است. ریلمی X7 انرژی خود را از یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۶۵ وات می‌گیرد.

ریلمی X7 دارای ۱۷۵ گرم وزن و ۸.۱ میلیمتر ضخامت است و دو شیار سیم‌کارت دارد که هر دوی آن‌ها امکان پشتیبانی از شبکه ۵G را دارند. چیپست Dimensity 800U امکان سوئیچ کردن بین این دو سیم کارت را می‌دهد، بطوریکه یک از سیم‌کارت‌ها برای برقراری تماس‌ها و دیگری برای وب‌گردی سریع و انجام بازی‌ها می‌تواند استفاده شود.

این گوشی در رنگ‌های آبی و سفید معرفی شده و قیمت آن از ۲۶۵ دلار شروع می‌شود. فروش آن نیز از تاریخ ۷ سپتامبر شروع خواهد شد.

ریلمی X7 پرو

ریلمی X7 پرو دارای نمایشگر ۶.۵۵ اینچی AMOLED با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و نرخ تاج سمپلینگ ۲۴۰ هرتز است. یک بریدگی هول پانچ نیز در گوشه بالا سمت چپ برای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی وجود دارد.

کار پردازش ریلمی X7 پرو را چیپست +Dimensity 1000 مدیاتک در کنار ۶/۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بر عهده دارد. این چیپست از نظر عملکرد بسیار نزدیک به اسنپدراگون ۸۶۵ کوالکام است. این گوشی دارای بتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی بوده که از شارژ سریع ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند. دوربین‌های پشت X7 پرو هم مثل ریلمی X7 شامل سنسورهای ۶۴/۸/۲/۲ مگاپیکسلی می‌شوند.

قیمت ریلمی X7 پرو برای نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی ۳۵۰ دلار و برای نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایتی ۴۷۰ دلار تعیین شده است. این گوشی هم‌اکنون برای پیش‌سفارش قابل‌دسترس است و از تاریخ ۷ سپتامبر فروخته خواهد شد.

ریلمی V3 5G

ریلمی V3 5G ارزان‌ترین گوشی ۵G بازار محسوب می‌شود. این هندست فقط ۱۴۶ دلار قیمت دارد و از چیپست Dimensity 720 مدیاتک در داخل خود استفاده می‌کند.

ریلمی V3 5G دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD با رزولوشن +HD است و یک ناچ قطره‌ای در بالای خود برای دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی دارد. حسگر اثرانگشت آن در پشت دستگاه و در کنار سه دوربین و یک فلاش LED قرار گرفته است.

سه دوربین پشت این گوشی شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی پرتره و ماکرو می‌شوند.

انرژی ریلمی V3 5G را یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۱۸ وات تامین می‌کند. یک پورت USB-C و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری نیز روی آن وجود دارد.

ریلمی V3 5G در رنگ‌های آبی و سفید معرفی شده و قیمت آن برای نسخه ۶/۱۲۸ گیگابایتی ۲۰۵ دلار و برای نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی ۲۳۵ دلار است. این گوشی هم‌اکنون قابل پیش‌سفارش است و فروش آن از تاریخ ۹ سپتامبر شروع خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر