حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

افزایش اندک سهم ویندوز 10 و گوگل کروم در بازار سیستم‌عامل‌ها و مرورگرهای کامپیوترهای شخصی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

گزارش ماه آگوست Netmarketshare منتشر شد که در بخشی از آن، اطلاعاتی از بازار سیستم‌‌های عامل و مرورگرهای کامپیوتری دراختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. ویندوز ۱۰ به‌عنوان سیستم‌عامل پرطرفدار بازار کامپیوتر شخصی باز هم با افزایش سهم بازار روبه‌رو شد و از ۵۹/۳۷ درصد ماه قبل به ۶۰/۵۷ درصد در ماه آگوست رسید. سهم ویندوز ۷ هم باتوجه‌به پایان پشتیبانی، مسیر طبیعی سقوط را در پیش گرفته است و از ۲۳/۱۱ به ۲۲/۲۱ درصد رسید. سیستم‌عامل مک 10.15 نیز افزایش سهم کمی را تجربه کرد و از ۴/۵۳ به ۵/۰۳ درصد رسید. در میان سیستم‌های عامل کامپیوتری، لینوکس تغییر چندانی را مشاهده نکرد و در همان سهم ۱/۲۹ درصدی ماه قبل باقی ماند.

سهم بازار سیستم عامل

در بخش مرورگرها، کروم اکنون ۷۰ درصد از سهم بازار را دراختیار دارد و اج، رشدی نسبی را تجربه می‌کند. سهم مایکروسافت اج از بازار در ماه گذشته از ۸/۰۷ به ۸/۵۲ درصد رسید. البته رشد اج ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد، چون مایکروسافت آن را در به‌روزرسانی جامع سیستم‌عامل هم گنجانده بود. فایرفاکس هم وضعیت خوبی ندارد و سهم بازارش از ۷/۳۶ به ۷/۱۱ درصد رسیده است.

سهم بازار مرورگر

آمارهای جدید Netmarketshare تفاوت زیادی را نسبت به ماه قبل نشان نمی‌دهند. همان‌طور که دیدید، ویندوز ۱۰ افزایش سهم زیادی را تجربه نکرد، اما به‌هرحال هنوز به‌عنوان پرطرفدارترین سیستم‌عامل کامپیوتری شناخته می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر