پابجی موبایل و ۱۱۷ اپلیکیشن چینی دیگر در هند مسدود شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دولت هند رسما اعلام کرد که ۱۱۸ اپلیکیشن چینی دیگر را مسدود کرده است که در بین آن‌ها، بازی بسیار محبوب پابجی موبایل (PUBG Mobile) هم به‌چشم می‌خورد. وزارت الکترونیک فناوری اطلاعات هند در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد دلیل اصلی مسدودشدن اپلیکیشن‌های چینی این است درگیر فعالیت‌هایی می‌شوند که برای حق حاکمیت و تمامیت هند زیان‌آور هستند. این وزارتخانه اپلیکیشن‌های چینی را برای دفاع از هند و امنیت کشور و نظم عمومی مضر می‌داند. 

افزون‌براین، وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات هند می‌گوید شکایات زیادی مبنی‌بر سرقت اطلاعات کاربران به‌دست این اپلیکیشن‌های چینی و فرستادن اطلاعات به سرورهایی در خارج از هند دریافت کرده است. درکنار پابجی موبایل، بازی‌ها و اپلیکیشن‌های دیگر هم مسدود شده‌اند که از بین آن‌ها می‌توانیم به PUBG Mobile Lite ،AFK Arena ،AliPay ،Baidu، چند اپلیکیشن وابسته به وی‌چت، APUS Launcher و Rules of Survival اشاره کنیم. برای دسترسی به فهرست کامل اپلیکیشن‌های مسدودشده می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. 

۱۱۸ اپلیکیشن جدید به ۵۹ اپلیکیشن دیگری ملحق می‌شوند که هند مدتی پیش آن‌ها را مسدود کرده بود. از بین ۵۹ اپلیکیشن چینی مسدودشده‌ی هند می‌توانیم به CamScanner ،Meitu ،Mi Community ،ShareIt ،TikTok و WeChat اشاره کنیم. 

چین و هند ازجمله کشورهای پرجمعیت دنیا محسوب می‌شوند که مدتی است با یکدیگر دچار مشکل شده‌اند و تنش بین آن‌ها به‌شدت افزایش پیدا کرده است. دولت هند به‌وضوح اعلام می‌کند که اپلیکیشن‌های چینی تهدیدی برای امنیت ملی هستند؛ به‌همین‌دلیل، نباید امکان دسترسی به آن‌ها وجود داشته باشد. ناگفته نماند ایالات متحده‌ی آمریکا نیز ادعاهای مشابهی مطرح کرده است و دونالد ترامپ بارها به اپلیکیشن تیک‌تاک اخطار مسدودشدن داده و حتی این اپلیکیشن تا مرز مسدودشدن در آمریکا پیش رفته است.

دولت‌های هند و آمریکا نگران هستند که شرکت‌های چینی نتوانند دربرابر قوانین سرسختانه‌ی دولت برای دسترسی به داده‌های کاربران مقاومت کنند؛ زیرا اگر داده‌های کاربران به‌دست دولت چین بیفتد، ازلحاظ تئوری امکان استفاده از آن‌ داده‌ها برای اهداف جاسوسی وجود دارد. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر