حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

زمان عرضه گوشی‌های مجهز به دوربین زیر نمایشگر شیائومی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
پیش‌بینی می‌شد که سامسونگ اولین شرکتی باشد که در این زمینه به پژوهش می‌پردازد ولی شیائومی و اوپو اولین‌هایی بودند که با افتخار اعلام کردند بر روی ساخت نمونه‌های اولیه‌ای از دوربین‌های سلفی زیر نمایشگر هستند.
با این حال، هر دوی آنها در رقابت با ZTE عقب افتادند و این شرکت خبر از عرضه Axon 20 5G به زودی به عنوان نخستین گوشی قابل دسترسی تجاری در جهان که مجهز به این تکنولوژی است داده است. با این حال به نظر نمی‌رسد که شیائومی هیچ از این بابت نگرانی داشته باشد چرا که قرار است در سال 2021 بهترین ورژن چنین دستگاهی را به لطف تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر نسل سوم خود عرضه کند.
 
به گزارش تک تایمز و به نقل از اسلش‌گیر، در سال گذشته شیائومی دومین تلاش عمده خود را درباره چنین نوعی از نمایشگر به اجرا در آورد؛ این در حالی بود که نخستین تلاش آن هرگز از لابراتوار خارج نشد. با وجود قابل استفاده بودن تلاش دوم شیائومی، این شرکت اذعان کرد که این تکنولوژی هنوز به آمادگی کامل نرسیده بود چرا که نمایشگر روی دوربین پیکسل‌های کمتری نسبت به قسمت‌های دیگر صفحه نمایش داشت، که منجر به کاهش تراکم پیکسلی و تارتر شدن بخشی از صفحه نمایش آن می‌شد.
 
اما این راهکار نسل سوم این مشکل را، با قرار دان پیکسل‌ها در جائی که لازم است باشند، رفع نموده است. تفاوتی که این با پانل‌های معمول دارد این است که پانل شیائومی در واقع اجازه می‌دهد که نور از شکاف‌های بین زیرپیکسل‌ها عبور کرده و درست وارد سنسور دوربین زیر آن شود.
 

نتیجه آن، حداقل در تئوری، این است که هر دو هدف به بهترین وجه محقق می‌شوند. شما نمایشگری خواهید داشت که ظاهری نرمال و یکدست در کل سطح خود دارد، از جمله دایره‌ای که دوربین زیر آن مخفی شده است. شیائومی مدعیست که عملکرد دوربین سلفی در این حالت فرقی با دوربین‌های سلفی معمول نخواهد داشت، که تا حدودی به لطف الگوریتم‌های دوربین آن محقق شده است.  
 
به نظر می‌رسد شیائومی به قدری به این راهکار جدید دلگرم است که تولید انبوه گوشی‌هایی با این تکنولوژی را در سال آینده آغاز خواهد کرد. با این حال، هنوز تا سال جدید میلادی زمان قابل توجهی مانده است و ممکن است اوپو در همین مدت از محصول خاص خود در این حوزه رونمایی کند. و البته، ZTE Axon 20 5G هم هست که رونمایی از آن قرار است در 1 سپتامبر انجام شود.
  بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر