حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پژو 3008 مدل ۲۰۲۱ معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

برخلاف انتظار بسیاری از مردم، به‌ویژه علاقه‌مندان خودرو در ایران، پژو 3008 یکی از محصولات بسیار موفق و پرفروش اروپا محسوب می‌شود. نسل فعلی این مدل که از سال ۲۰۱۶ تاکنون در خط‌تولید حضور دارد، تاکنون به تعداد ۸۰۰ هزار دستگاه فروخته شده است و حتی در سال ۲۰۱۷، جایزه‌ی خودرو سال اروپا (European Car Of The Year) را به‌دست آورد.

برای سال ۲۰۲۱، مهندسان پژو نمای رو‌به‌رو و پشت 3008 را دگرگون کرده‌اند تا جایی که ظاهرا محصولی کاملا جدید خلق شده و تغییر نسل به‌نظر می‌رسد؛ اما این مدل صرفا فیس‌لیفتی استادانه براساس نسلی خواهد بود که از چهار سال پیش تا امروز تولید شده است. این موضوع با نگاهی به نمای جانبی و فضای کابین اثبات می‌شود که تفاوت چندانی با مدل ۲۰۱۶ ندارد.

جلوپنجره برای 3008 مدل ۲۰۲۱ متحول شده است و حالا بدون قاب و با خطوط افقی نامساوی و کشیده‌شده تا زیر چراغ اصلی، بسیار خلاقانه و مدرن جلوه می‌کند. حالا مشابه مدل‌های کلاسیک پژو، کد مدل 3008 هم بالاتر از نشان شیر و نزدیک به لبه‌ی کاپوت نقش بسته است که خودروهایی مثل 504 یا 404 را به‌یاد می‌آورد.

Peugeot 3008 پژو ۳۰۰۸  کابین

به‌زحمت می‌توان تفاوت فضای داخلی مدل ۲۰۲۱ با مدل ۲۰۲۰ را تشخیص داد؛ اما پژو تلاش کرده است تا فناوری‌های موجود در کابین 3008 را به‌روزرسانی کند. نسل جدید سیستم سرگرمی پژو موسوم به i-Cockpit با نمایشگر ۱۰ اینچ ارائه خواهد شد که بزرگ‌تر از مدل ۲۰۲۰ است. افزون‌بر‌این، پنل پشت‌فرمان تمام‌دیجیتال ۱۲/۳ اینچ با قابلیت شخصی‌سازی هم قابل‌سفارش خواهد بود.

پژو 3008 با پیشرانه‌های متنوع دیزل و بنزین و هیبرید تولید می‌شود که البته می‌توانند به جعبه‌دنده‌ی خودکار و سیستم دودیفرانسیل مجهز باشند. مشابه گذشته، نسخه‌ی پایه همراه‌با پیشرانه‌ی سه‌سیلندر بنزینی ۱/۲ لیتر توربوشارژ، ارزان‌ترین مدل خواهد بود. این خودرو با قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار و جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته یا ۸ سرعته خودکار تولید خواهد داشت. مدل ۱/۶ لیتر توربو با قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و دیگر نسخه‌های بنزینی 3008، فقط با جعبه‌دنده‌ی خودکار عرضه می‌شوند. برای علاقه‌مندان به خودروهای دوستدار محیط‌زیست با آلودگی کمتر، پژو 3008 دیزل مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱/۵ لیتر و قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار وجود دارد.

همچنین، مدل هیبریدی دردسترس خریداران خواهد بود که از ترکیب پیشرانه‌ی بنزینی ۱۸۰ اسب‌بخار و موتور برقی ۱۱۰ اسب‌بخار، مجموعا ۲۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۸/۷ ثانیه و نهایت سرعت ۲۲۵ کیلومتربرساعت فراهم شود.

Peugeot 3008 پژو ۳۰۰۸ نمای پشت

قوی‌ترین پیشرانه‌ی 3008 که از سال ۲۰۱۹ تولید می‌شود، کراس‌اور پلاگین هیبرید مجهز به موتور ۱/۶ لیتری توربوشارژ بنزینی با قدرت ۲۰۰ اسب‌بخار است که دو پیشرانه‌ی برقی در جلو و عقب آن را همراهی می‌کند و به‌ترتیب ۱۱۰ و ۱۱۲ اسب‌بخار قدرت دارند. درمجموع، این خودرو دودیفرانسیل قدرت ۳۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۵۲۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند تا با میانگین مصرف بنزینی ۲/۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۵/۹ ثانیه و نهایت سرعت ۲۳۵ کیلومتربرساعت داشته باشد. ناگفته نماند شعاع حرکتی پژو 3008 پلاگین هیبرید در حالت تمام‌برقی ۵۹ کیلومتر خواهد بود.

مدل ۲۰۲۱ پژو 3008 اواخر پاییز امسال وارد بازار اروپا می‌شود. هم‌اکنون، قیمت مدل ۲۰۲۰ پژو 3008 بنزینی با پیشرانه‌ی ۱/۶ لیتر و قدرت ۱۸۰ اسب‌بخار و جعبه‌دنده‌ی خودکار ۳۰ هزار دلار است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر