IFA 2020: سامسونگ، گلکسی بوک Flex 5G را با تجهیز به یازدهمین نسل Core i5/i7، دوربین دوگانه و امکانات دیگر معرفی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چند ساعت پیش، اینتل چیپ‌ست‌های یازدهمین نسل Tiger Laker خود را معرفی کرد. به دنبال آن، OEMهای شریک آن (شرکت‌هایی که این قطعات را برای تولید محصولات نهایی خود همچون لپتاپ خریداری می‌کنند) نیز از لپتاپ های خود با پردازنده‌های تازه معرفی شده رونمایی کردند. یکی از این شرکت‌های شریک مایکروسافت، سامسونگ است. این شرکت از جدیدترین لپتاپ‌های تولیدی خود برای بازار با جدیدترین پردازنده‌های Intel Tiger Lake رونمایی کرد. این دستگاه گلکسی بوک فلکس ۵ جی (Galaxy Book Flex 5G) نام دارد. این یک لپتاپ قابل تبدیل ۵G (لپتاپ – تبلت) از سامسونگ است. از این دستگاه یک آگهی تبلیغاتی ویدیویی نیز در اوایل هفته جاری منتشر شده بود.

به نظر نمی‌رسد که این دستگاه برخلاف نسخه اصلی گلکسی بوک فلکس خود از نمایشگر QLED بهره برده باشد. سامسونگ در اطلاعیه مطبوعاتی خود اندازه صفحه نمایش آن را ۱۳.۳ اینچ اعلام کرد که دارای کیفیت فول‌اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) است و همانند گلکسی نوت نیز با قلم اس‌پن (S Pen) همراه است.

این لپتاپ قابل تبدیل ۵G و ۱۳ اینچی سامسونگ تمام نیازهای پلتفرم Intel Evo را برآورده می‌کند. نکته مهم و اصلی در اینجا این است که این دستگاه از پردازنده‌های نسل ۱۱ اینتل یعنی  Intel Core i5 / i7 استفاده می‌کند و دارای رم تا ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR4x و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی از نوع NVMe SSD نیز بهره می‌برد. گرافیک آن نیز توسط پردازنده گرافیکی کاملا جدید  Intel Iris Xe GPU مراقبت می‌شود. از نظر نرم‌افزار هم در دو نسخه Windows 10 Home و Windows 10 Pro عرضه می‌گردند.

یک نکته جالب این است که این دستگاه دارای دو دوربین است یکی در بالای صفحه نمایش و با کیفیت ۷۲۰P برای تماس‌های تصویری تعبیه شده و دیگری دارای کیفیت ۱۳ مگاپیکسل است و در بالای صفحه کلیدی که دارای نور پس‌زمینه است جای گرفته است. هنگامی که از این دستگاه به عنوان تبلت و برای دفترچه یادداشت استفاده می‌شود می‌توان از دوربین دوم برای عکس گرفتن از محیط اطراف بهره برد.

در بخش اتصالات، این لپتاپ از WIFI 6، ۴G LTE، پشتیبانی از ارتباطات ۵G زیر ۶ گیگاهرتز و بلوتوث ۵٫۰ بهره می‌برد. در مورد درگاه‌ها هم دارای یک درگاه تاندربولت۴، یک پورت USB Type-C، یک پورت USB 3.0، یک درگاه HDMI، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، اسلات کارت Micro SD و اسلات سیم‌کارت می‌باشد.

از دیگر امکانات آن می‌توان به سنسور اثر انگشت، دو بلندگوی ۵ وات ساخت AKG و باتری ۶۹.۷ وات ساعتی اشاره کرد. این لپتاپ دارای ابعاد ۳۰۴.۹ در ۲۰۲.۳ در ۱۳.۹ تا ۱۴.۹ میلی‌متر می‌باشد و ۱۲۶۰ گرم هم وزن دارد و تنها با یک گزینه انتخاب رنگ یعنی رنگ نقره‌ای در دسترس قرار می‌گیرد.

سامسونگ هنوز خبری درباره محدوده‌ی قیمتی و یا تاریخ عرضه آن به بازار را اعلام نکرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر