ایران و روسیه درزمینه اقتصاد دیجیتال و امنیت اطلاعات همکاری می‌کنند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

دومین نشست کارگروه همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌صورت آنلاین برگزار شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، معاون وزیر ارتباطات در این نشست، از تمایل ایران برای همکاری مشترک در حوزه‌های هوش مصنوعی، دولت الکترونیک، شهر هوشمند و توسعه کسب و کارهای نوین با روسیه خبر داد.

حمید فتاحی با اشاره به همه‌گیری کووید ۱۹ در سرتاسر دنیا، از لزوم همکاری گسترده‌تر کشورها در زمینه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات سخن گفت. به‌گفته‌ی فتاحی، روابط ایران و روسیه رو به رشد بوده و ماحصل برگزاری جلسات متعدد وزارتخانه‌های دو طرف و وزرای ایران و روسیه، برگزاری اجلاس چهار جانبه‌ی ایران، روسیه، آذربایجان و ترکیه بود.

ازجمله توافقات ایران و روسیه در اولین جلسه‌ی مذاکرات که فروردین‌ماه سال ۹۶ برگزار شد، امضای دو سند بامحوریت مخابرات و سرویس‌های پستی و پست مالی، سرویس‌های ارتباطات و اقتصاد دیجیتال، امنیت اطلاعات و آموزشی و پژوهشی بود؛ همچنین دو طرف درمورد کلیات سندهای دیگری هم به جمع‌بندی رسیدند.

در ادامه بخوانید:

فتاحی اعلام کرد که توافق‌نامه در حوزه‌ی امنیت اطلاعات به مراحل پایانی خود رسیده است و دو طرف آماده‌ی امضای آن هستند.

در دومین نشست کارگروه همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه فناوری اطلاعات هم سه کمیته‌ی مخابرات و نظارت رادیویی، کمیته فناوری اطلاعات و کمیته امنیت اطلاعات حاضر می‌شوند و توافقات جدید در اسناد جداگانه‌ای امضا می‌شود.

اکنون ایران علاقمند به همکاری با روسیه در زمینه‌های هوش مصنوعی، دولت الکترونیک، شهر هوشمند و توسعه‌ی کسب و کارهای نوین است. ماکسیم پارشین، معاون وزیر توسعه‌دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه هم در این نشست، از آمادگی کشور خود برای انتقال تجربیات بسیار در حوزه‌های الکترونیکی‌کردن خدمات، حکمرانی الکترونیکی و شهرهای هوشمند خبر داد.

به‌گفته‌ی پارشین، روسیه از سال ۲۰۱۸، ایجاد فضای دیجیتال را یکی از محورهای توسعه‌ی خود قرار داده است. وی همچنین اشاره کرد که روسیه علاقمند به همکاری با شرکت‌های تجاری و بخش خصوصی در ایران است.

به‌گفته‌ی معاون وزیر ارتباطات ایران، بخشی از تفاهم‌نامه‌های قبلی با روسیه اجرایی شده است و بخشی از آن‌ها نیز هنوز درحال بررسی در لایه‌های کارشناسی قرار دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر