حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

TCL در ایفا 2020 دو تبلت، یک ساعت هوشمند و یک ایرباد تمام‌بی‌سیم رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

TCL شرکت تازه‌واردی به ایفا نیست و طی سال‌های گذشته نیز در این همایش مهم حضور پیدا کرده. TCL همان‌طور که پیش‌تر در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده بود، در مراسم ایفا ۲۰۲۰ نیز حاضر شد تا جدیدترین دستاوردهای خود را در صنعت فناوری به‌نمایش بگذارد. TCL یکی از نخستین کنفرانس‌های مطبوعاتی همایش ایفا را برگزار کرد و چند محصول جدید به نمایش گذاشت. در ادامه تمامی آنچه را که TCL در ایفا ۲۰۲۰ معرفی کرد مرور می‌کنیم.

TCL 10 Tab Max و TCL 10 Tab Mid

TCL در جریان برگزاری کنفرانس مطبوعاتی خود در همایش ایفا ۲۰۲۰ دو تبلت جدید با نام‌های تی سی ال ۱۰ تب مکس (TCL 10 Tab Max) و TCL 10 Tab Mid رونمایی کرد. مدل Tab Max همان‌طور که از نامش مشخص است، رده‌بالاتر به‌حساب می‌آید و قابلیت‌های متنوع‌تری ارائه می‌دهد. در این تبلت از صفحه‌نمایش ۱۰٫۳۶ اینچ با وضوح فول HD پلاس استفاده شده است. TCL می‌گوید تبلت TCL 10 Tab Max از قلم لمسی اختصاصی این شرکت پشتیبانی می‌کند، در پنل پشتی به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده و در پنل جلویی از دوربین هشت مگاپیکسلی میزبانی می‌کند.

در تبلت TCL 10 Tab Max (که در تصویر اصلی مقاله قابل‌مشاهده است) شاهد استفاده از باتری ۸٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی هستیم. TCL فعلا ترجیح داده که هیچ‌گونه جزئیاتی درباره‌ی تراشه‌ی به‌کاررفته در محصول یا دیگر مشخصه‌های آن دردسترس رسانه‌ها قرار ندهد. تبلت Tab Max قرار است در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی در مدل‌های مجهز به شبکه‌ی سلولار و استاندارد وای‌فای عرضه شود. دو مدل موردبحث به‌ترتیب دارای قیمت ۲۹۹ یورو (تقریبا ۳۵۳ دلار) و ۲۴۹ یورو (تقریبا ۲۹۴ دلار) هستند.

تبلت TCL 10 Tab Mid از نمای جلو و پشت نمایشگر و دوربین

از طرفی تبلت TCL 10 Tab Mid را داریم که در بالای این پاراگراف قابل‌مشاهده است و در مقایسه با مدل دیگر از سخت‌افزاری ضعیف‌تر استفاده می‌‌کند. TCL 10 Tab Mid برای نمایش محتوای بصری به نمایشگر IPS هشت اینچ با وضوح فول HD پلاس مجهز است. این تبلت از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ کوالکام استفاده می‌کند و به دوربین اصلی هشت مگاپیکسلی درکنار دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی مجهز شده. در تبلت جدید TCL شاهد استفاده از باتری ۵٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی هستیم. TCL 10 Tab Mid در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۰ با قیمت ۲۲۹ یورو (تقریبا ۲۷۰ دلار) به بازار عرضه می‌شود.

TCL در بخشی از مراسم خود در ایفا ۲۰۲۰ فناوری جدیدی برای نمایشگرها معرفی کرد که به‌نام NXT Paper شناخته می‌شود. فناوری NXT Paper باعث می‌شود صفحه‌نمایش با استفاده‌ی مجدد از نور طبیعی، خستگی چشم کاربر را کاهش دهد. TCL می‌گوید فناوری موردبحث تجربه‌ی بصری شبیه به کاغذ را ارائه می‌دهد که «بیش از ۶۵ درصد، کارآمدتر از نمایشگرهای LCD است». TCL ادعا می‌کند که فناوری NXT Paper به‌طور ویژه برای نمایشگرهای بزرگ طراحی شده است و اولین محصول تجاری مجهز به این فناوری «به‌زودی» به بازار عرضه می‌شود. متأسفانه تبلت‌های Tab Max و Tab Mid دارای فناوری NXT Paper نیستند.

TCL Move Time Family Watch

ساعت هوشمند تی سی ال TCL Move Time Family Watch از نمای جلو و پشت

TCL در مراسم آنلاین امروز ساعت جدیدی را با نام Move Time Family Watch معرفی کرد که در بالای این پاراگراف می‌توانید آن را ببینید. این ساعت هوشمند در نگاه اول شباهت ظاهری زیادی به اپل واچ دارد. در ساعت هوشمند TCL از نمایشگر ۱٫۴۱ اینچ AMOLED با وضوح ۳۲۰ در ۳۶۰ پیکسل، تراشه‌ی اسنپدراگون ور ۲۵۰۰، ۵۱۲ گیگابایت مگابایت حافظه‌ی رم و چهار گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده شده است. ساعت TCL Move Time Family Watch از باتری ۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی با درگاه شارژ پوگو پین استفاده می‌کند.

TCL می‌گوید این ساعت با یک بار شارژ تا دور روز شارژدهی می‌کند و در حالت آماده‌به‌کار می‌تواند تا حداکثر پنج روز دوام بیاورد. دیگر قابلیت‌های مهم ساعت شامل بهره‌مندی از بند قابل‌تعویض، پشتیبانی از شبکه‌ی سلولار با نانوسیم یا سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM)،‌ پشتیبانی از تماس صوتی، استفاده از دستیار صوتی مبتنی‌بر هوش مصنوعی و سیستم‌عامل اختصاصی می‌شوند. 

ساعت هوشمند TCL Move Time Family Watch دارای برخی از قابلیت‌ها نظیر نظارت روی ضربان قلب است که نمونه‌ی آن‌ها در اکثر گجت‌های پوشیدنی یافت می‌شود. این ساعت همچنین توانایی نظارت روی خواب و شمارش تعداد قدم‌ها و تشخیص سقوط را دارد و به‌لطف بهره‌مندی از گواهی IP67 در برابر نفوذ آب و گردوغبار از خود مقاومت نشان می‌دهد. 

TCL Move Audio S200

هدفون تمام بی سیم تی سی ال TCL Move Audio S200 در سه رنگ با کیس

شرکت چینی TCL درکنار موارد یادشده، محصول دیگری هم معرفی کرد که در دسته‌ی ایربادهای تمام‌بی‌سیم جای می‌گیرد و با نام TCL Move Audio S200 شناخته می‌شود. این هدفون توگوشی تمام‌بی‌سیم طراحی شبیه به ایرپادز اپل دارد و کیس شارژ آن ما را یاد هدفون‌های تمام‌بی‌سیم استریوی شرکت ویوو می‌اندازد. TCL می‌گوید این هدفون توگوشی با یک بار شارژ تا سه‌و‌نیم ساعت به‌طور مداوم موسیقی پخش می‌کند که این عدد با احتساب کیس شارژ به ۲۳ ساعت می‌رسد.

این هدفون همچنین دارای قابلیت Fast Pair 2.0 گوگل (برای اتصال سریع به دستگاه‌های اندرویدی) و پشتیبانی از فرمان صوتی و بلوتوث ۵ و گواهی ضدآب IP54 است. هدفون TCL Move Audio S200 با قیمت ۹۹ یورو به بازار عرضه می‌شود. TCL در مراسم خود باری دیگر تأکید کرد که روی گوشی هوشمند رول‌شدنی کار می‌کند که برخی رسانه‌ها در اوایل سال جاری میلادی به نسخه‌ی پیش‌تولید آن دسترسی پیدا کرده بودند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر