حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

3 راه ساده و کاربردی برای انتقال عکس و تصاویر از گوشی آیفون قدیمی به گوشی آیفون جدید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – عکس‌ها یکی از انواع داده‌هایی هستند که تقریباً روی همه گوشی‌های هوشمند وجود دارند. به عبارت دیگر بیش از نیمی از حجم حافظه گوشی‌های هوشمند به عکس‌های شخصی کاربران و یا سایر عکس‌ها تعلق می‌گیرد. یکی از کارهایی که کاربران هنگام تعویض گوشی هوشمند خود انجام می‌دهند انتقال عکس‌ها به گوشی جدید است.

روش‌های زیادی برای انتقال تصاویر از گوشی‌های قدیمی آیفون به گوشی‌های جدید وجود دارد که در این مطلب به آموزش 3 روش پرکاربرد خواهیم پرداخت.

وقتی شما گوشی آیفون جدید می‌خرید، اپل از طریق چند روش به شما امکان انتقال تصاویر و فایل‌های ذخیره شده در گوشی قدیم به گوشی جدید را می‌دهد. بهترین روش برای انتقال داده‌ها به خصوص عکس‌ها از یک گوشی به گوشی دیگر  روشی است که در کمترین زمان ممکن بیشترین داده را منتقل کند. هر کدام از روش‌های ارائه شده توسط اپل برای انتقال فایل‌ها بسته به نوع اتصال اینترنت و سرعت آن و میزان فضای خالی روی iCloud می‌توانند به عنوان یک روش مناسب مورد استفاده قرار گیرند.

وقتی شما داده‌ها را از یک گوشی آیفون به گوشی آیفون دیگر منتقل می‌کنید در قسمت library گوشی جدید شما ذخیره خواهند شد و داده‌های قبلی ذخیره شده در آن از بین می‌روند. پس اگر روی library گوشی خود تصاویر جدید دارید و نمی‌خواهید حذف شوند از روش‌هایی که در ادامه برای انتقال تصاویر توضیح داده می‌شوند استفاده نکنید.

روش اول: انتقال سریع داده‌ها از گوشی آیفون قدیمی به گوشی آیفون جدید

وقتی گوشی آیفون جدی می‌خرید هنوز تنظیمات آن در حالت تنظیمات پیش فرض کارخانه است و به سرعت می‌توانید داده‌های خود به خصوص تصاویر را از گوشی قدیمی به گوشی جدید منتقل کنید.

برای این کار ابتدا وای فای گوشی جدید را روشن کنید و به اینترنت متصل شوید. توجه داشته باشید که در حین انتقال داده‌های از آیفون قدیمی به آیفون جدید نمی‌توانید از گوشی آیفون خود استفاده کنید. معمولاً انتقال داده از یک گوشی آیفون قدیمی به گوشی آیفون جدید بسته به حجم داده‌ها از چند دقیقه تا بیشتر از یک ساعت طول می‌کشد.  

برای انتقال سریع داده‌ها هر دو گوشی را کنار هم قرار دهید. سپس از صفحه‌ای که روی گوشی نمایش داده می‌شود گزینه SetUp New iPhone را انتخاب کنید و بعد یکی از گزینه‌های Transfer from iPhone یا Download from iCloud را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید از iCloud استفاده کنید باید حتماً داده‌های ذخیره شده روی گوشی قدیمی شما در iCloud بارگذاری و همسان‌سازی شده باشند.

انتقال عکس

وقتی انتقال داده‌ها با هر کدام از روش‌هایی که در بالا گفته شد، انجام شد، همه تصاویر، فایل‌ها و اپلیکیشن‌های شما به گوشی جدید انتقال داده خواهند شد.

روش دوم: بازیابی داده‌های پشتیبان گرفته شده در iCloud، Finder یا iTunes

اگر به گوشی قدیمی خود دسترسی ندارید می‌توانید از نسخه‌های پشتیبانی که روی یکی از سرویس‌های iCloud، Finder یا iTunes ایجاد کرده‌اید استفاده کنید. در نسخه پشتیبان ایجاد شده روی این سرویس‌ها همه تصاویر، اپلیکیشن‌ها، پیام‌ها و داده‌های دیگر تا زمان آخرین همسان‌سازی ذخیره شده‌اند.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر قابلیت Optimization را روی سرویس iCloud خود فعال کرده باشید، تصاویر شما روی این سرویس ذخیره نخواهند شد.

برای ایجاد نسخه پشتیبان روی سرویس‌های iCloud ابتدا وارد بخش Setting گوشی خود شده و روی نام کاربری خود تک تایمز کنید. از منوی باز شده گزینه iCloud و سپس گزینه Backup را انتخاب کنید. برای ایجاد نسخه پشتیبان روی سرویس‌های Finder یا iTunes گوشی خود را به لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود متصل کنید. از اپلیکیشن مناسب با سرویسی که می‌خواهید نسخه پشتیبان خود را روی آن ایجاد کنید برای ایجاد نسخه پشتیبان استفاده کنید.

انتقال عکس

بعد از ایجاد نسخه پشتیبان یا همان Backup برای وارد کردن داده‌ها روی گوشی از صفحه باز شده وارد صفحه Apps & Data شده و از این صفحه گزینه Restore BackUp را انتخاب کنید. در حین انجام این کار می‌توانید از گوشی خود برای انجام کارهای دیگر استفاده کنید.

روش سوم: ورود به حساب کاربری در iCloud Photos برای انتقال عکس‌ها

اگر سرویس iCloud Photos را قبلاً فعال کرده‌ باشید در هنگام ایجاد نسخه پشتیبان همه تصاویر شما روی این سرویس ذخیره خواهند شد. برای دسترسی به تصاویر ذخیره شده در این سرویس باید با Apple Id خود روی گوشی Sign In کنید.

برای انتقال عکس‌ها به گوشی جدید بدون انتقال اپلیکیشن‌ها و سایر داده‌ها باید از سرویس iCloud Photos استفاده کنید. برای این کار در گوشی قدیمی خود ابتدا وارد بخش Setting شده و در صفحه باز شده روی نام کاربری خود تک تایمز کنید. از منوی باز شده گزینه iCloud را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Photos تک تایمز کنید. در صفحه باز شده گزینه iCloud Photos را فعال کنید. با این کار همه تصاویر شما در گوشی قدیمی روی سرویس iCloud Photos ذخیره خواهند شد. مراحل یکی یکی طی کنید تا همه تصاویر روی این سرویس بارگذاری شوند.

3 راه ساده و کاربردی برای انتقال تصاویر از گوشی آیفون قدیمی به گوشی آیفون جدید

بعد از اینکه تصاویر شما بارگذاری شد، وارد بخش Setting گوشی جدید خود شده و سپس با همان Apple ID که در گوشی قدیمی آیفون Sign In شده بودید، وارد شوید. روی نا کاربری خود تک تایمز کنید و از صفحه باز شده گزینه iCloud را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Photos تک تایمز کنید و گزینه iCloud Photos را فعال کنید.

اگر بخواهید داده‌های خود را بدون استفاده از سرویس iCloud از گوشی آیفون قدیمی خود به گوشی جدید منتقل کنید می‌توانید از سرویس‌های همسان‌سازی داده دیگر مثل Google Photos یا Dropbox استفاده کنید.

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر