حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

لپ تاپ‌های جدید MSI با تراشه تایگر لیک اینتل از راه رسیدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

MSI یکی از شرکت‌هایی است که به‌صورت سالانه در همایش بزرگ ایفا حضور پیدا می‌کند و به رونمایی محصولاتی جدید مشغول می‌شود. MSI به‌طور معمول عادت دارد که در کنفرانس مطبوعاتی خود در ایفا سراغ رونمایی محصولات گیمینگ برود؛ بااین‌حال حضور این شرکت در ایفا ۲۰۲۰ کمی متفاوت بود. دنیاگیری ویروس کرونا باعث شد ایفا ۲۰۲۰ به‌فرم آنلاین دربیاید و افراد کمی اجازه‌ی بازدید کردن از محل برگزاری را داشته باشند. MSI تصمیم گرفته امسال در ایفا به‌جای رونمایی محصولات گیمینگ، لپ‌تاپ‌هایی معرفی کند که مخصوص کار کردن هستند.

دنیاگیری ویروس کرونا افراد زیادی را خانه‌نشین و آن‌ها را به دورکاری مجبور کرد. MSI به‌وضوح پتانسیل خوب بازار را می‌بینید و به‌همین دلیل لپ‌تاپ‌هایی جدید برای کسانی که به دورکاری مشغول هستند معرفی کرده است. این شرکت تایوانی با معرفی محصولات خانواده‌ی سامیت (Summit) به‌صورت رسمی اعلام کرد که وارد بازار لپ‌تاپ‌های تجاری شده است. MSI همچنین اعلام کرد محصولاتی جدید برای تولیدکنندگان محتوا دارد که در قالب خانواده‌های پرستیژ (Prestige) و مدرن (Modern) دردسترس قرار می‌گیرند. MSI همچنین لپ‌تاپ گیمینگ جدید Stealth را معرفی کرد که از تراشه‌ی نسل یازدهمی سری تایگر لیک اینتل استفاده می‌کند. 

لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی Summit

نمای سه رخ جلو لپ تاپ MSI Summit 15

لپ‌تاپ‌های جدید خانواده‌ی Summit جزو نخستین لپ‌تاپ‌های دنیا هستند که به تراشه‌های نسل یازدهمی سری تایگر لیک اینتل مجهز می‌شوند. تراشه‌‌های Core i5 و Core i7 سری تایگر لیک دارای پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع جدیدی بر پایه‌ی معماری Xe هستند که پیشرفت‌هایی محسوس نسبت‌به نسل قبل به‌خود دیده و می‌تواند پردازش‌های گرافیکی را بهتر انجام دهد. تراشه‌های سری تایگر لیک با استفاده از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری سوپرفین ساخته می‌شوند و قدرت پردازشی بیشتر درکنار مصرف باتری کمتر دارند.

MSI تلاش کرده است برای لپ‌تاپ‌های سری سامیت از طراحی مینیمالیستی استفاده کند و بدنه‌ی آن‌ها را باریک نگه دارد. قطعات سخت‌افزاری به‌کاررفته در لپ‌تاپ‌های سری سامیت باعث می‌شوند بتوان از آن‌ها به‌سادگی برای دورکاری استفاده کرد. این لپ‌تاپ‌ها از تراشه‌های امنیتی TPM هم بهره‌مند هستند و به دوربین فروسرخ برای تشخیص چهره، حسگر اثر انگشت، درگاه تاندربولت ۴، کارت‌خوان میکرو SD و موارد دیگر مجهز هستند. این لپ‌تاپ‌ها همچنین از صفحه‌نمایش لمسی به‌همراه قابلیت حذف نویزِ نشئت‌گرفته از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. MSI می‌گوید قابلیت حذف نویز لپ‌تاپ‌هایش می‌تواند سروصدای محیط را هنگام برقراری تماس‌های ویدئویی از بین ببرد.

MSI لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی سامیت را در قالب چهار مدل که شامل Summit E15 و Summit E14 و Summit B15 و Summit B14 می‌شوند معرفی کرد. لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی سامیت سری E مدل پریمیوم‌تر محسوب می‌شوند که در بهترین حالت دارای صفحه‌نمایشی با وضوح 4K UHD، حافظه‌ی ذخیره‌سازی PCIe Gen 4 NVMe SSD و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1650 Ti هستند. این درحالی است که لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی سامیت سری B از صفحه‌نمایش فول HD به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Iris Xe استفاده می‌کند. 

MSI همچنین لپ‌تاپ Summit E13 Flip را معرفی کرد که در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های تبدیل‌شدنی جای می‌گیرد و می‌توان از آن به‌‌عنوان تبلت هم استفاده کرد. MSI تاکنون مشخصات فنی دقیق لپ‌تاپ Summit E13 Flip را اعلام نکرده، بااین‌حال انتظار داریم که لپ‌تاپ موردبحث به جدیدترین تراشه‌ی اینتل مجهز باشد.

لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی Prestige و Modern

رنگ بندی لپ تاپ های سری MSI Modern چهار دستگاه

MSI مجموعا پنج لپ‌تاپ جدید در قالب خانواده‌های Prestige و Modern معرفی کرد که همگی از پردازنده‌های نسل یازدهمی سری Core i7 اینتل بهره می‌گیرند و رنگ‌بندی متنوع دارند. MSI قصد دارد این لپ‌تاپ‌ها را در رنگ‌های نقره‌ای و سفید و خاکستری و صورتی به بازار عرضه کند. لپ‌تاپ جدید Prestige 14 Evo همان‌طور که از نامش پیدا است از گواهی Intel Evo بهره می‌گیرد.

بر اساس اطلاعات رسمی، لپ‌تاپ‌های دارای گواهی Evo باید دارای یک‌سری پیش‌نیاز ویژه باشند. لپ‌تاپ‌هایی که تحت پشتیبانی گواهی Evo هستند باید بتوانند در شرایط دنیای واقعی به‌میزان ۹ ساعت یا بیشتر با صفحه‌نمایش 1080p شارژدهی کنند، در عرض کمتر از یک ثانیه از حالت Sleep وارد محیط ویندوز شوند، از فناوری شارژ سریع پشتیبانی کنند (بیش از چهار ساعت شارژدهی با ۳۰ دقیقه شارژ)، از وای‌فای ۶ بهره بگیرند و دارای تاندربولت ۴ باشند.

لپ‌تاپ Prestige 14 Evo ام‌اس‌آی مجهز به تراشه‌ی نسل یازدهمی تایگر لیک است، عمر باتری طولانی دارد و در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های باریک و سبک‌وزن جای می‌گیرد. در این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع Intel Iris Xe به‌همراه صفحه‌نمایش ۱۴ اینچ فول HD و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم LPDDR4x و یک درگاه NVMe Gen 4 SSD استفاده شده است. لپ‌تاپ موردبحث MSI همچنین از حسگر اثر انگشت، دوربین فروسرخ و درگاه تاندربولت ۴ استفاده می‌کند.

دو لپ‌تاپ MSI Modern 15 و Modern 14 نیز تا حد زیادی مشخصات فنی مشابه‌با Prestige 14 Evo دارند با این تفاوت که کانفیگ خاصی از آن‌ها با پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia GeForce MX450 و حافظه‌ی رم DDR4-3200 و وب‌کم HD به‌حساب دوربین فروسرخ عرضه می‌شود.

لپ‌تاپ MSI Stealth 15M

ام اس آی استلث ام 15 / MSI Stealth M15 گیمینگ از نمای سه رخ جلو سفید

MSI درکنار لپ‌تاپ‌های یادشده، لپ‌تاپ جدید دیگری نیز معرفی کرده که با نام MSI Stealth 15M شناخته می‌شود و لپ‌تاپی گیمینگ است. MSI ادعا می‌کند که لپ‌تاپ جدیدش باریک‌ترین لپ‌تاپ گیمینگ ۱۵ اینچ دنیا است. در این لپ‌تاپ قدرتمند شاهد بدنه‌ی آلومینیومی با ضخامت تنها ۱۵٫۹۵ میلی‌متر هستیم. 

MSI Stealth 15M صرفا ۱٫۷۸ کیلوگرم وزن دارد که برای لپ‌تاپی گیمینگ، وزن کمی محسوب می‌شود. در MSI Stealth 15M از پردازنده‌ی نسل یازدهمی سری تایگر لیک اینتل، کارت گرافیک GeForce RTX 2060 یا GTX 1660 Ti انویدیا، حافظه‌ی رم DDR4-3200،‌ یک درگاه NVMe Gen 4 SSD، صفحه‌کلید دارای نورپردازی پس‌زمینه‌ی RBG و درگاه تاندربولت ۴ استفاده شده است. 

MSI ترجیح داده است که فعلا قیمت هیچ‌یک از لپ‌تاپ‌های جدید خود را اعلام نکند. این شرکت به‌صورت رسمی گفت که لپ‌تاپ‌های جدید سری Summit و Prestige و Modern قرار است از ماه اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ۱۳۹۹) به بازار عرضه شوند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر