حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ریلمی 7 و ریلمی 7 پرو با دوربین‌های بهبودیافته و باتری بزرگ‌تر رونمایی شدند.

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از گذشت شش ماه از معرفی گوشی‌های هوشمند ریلمی 6 و ریلمی 6 پرو، امروز ریلمی جایگزین این محصولات با نام‌های ریلمی 7 و ریلمی 7 پرو را رونمایی کرد. گوشی‌های هوشمند مذکور با دوربین‌های بهبودیافته، باتری بزرگ‌تر و سیستم شارژ سریع‌تری همراه هستند. پنل نمایش هر دو محصول، طراحی جدیدی دارد که به گفته‌ی ریلمی از فضای بازتاب در طبیعت الهام گرفته شده است.

ریلمی 7 پرو

در ابتدا اجازه دهید تا مشخصات گوشی هوشمند ریلمی 7 پرو را بررسی کنیم. وظیفه‌ی پردازش اطلاعات در این محصول همچون ریلمی 6 پرو برعهده‌ی تراشه‌ی اسنپدراگون 720G است؛ بااین‌حال، در بخش‌های دیگر دستگاه، نسبت‌به نسل پیشین بهبودهایی اعمال شده است. بزرگ‌ترین تغییر، استفاده از سیستم شارژ ۶۵ واتی SuperDart است که درحال‌حاضر، تنها برای برخی از مدل‌های بالارده‌ی سری X ریلمی دردسترس است. شرکت مذکور ادعا دارد که این شارژ می‌تواند باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی ریلمی 7 پرو را در ۳۴ دقیقه پر کند.

برخلاف ریلمی ۶ پرو که نمایشگر LCD با اندازه‌ی ۶٫۶ اینچی داشت، پنل نمایش مدل 7 پرو از نوع AMOLED است. با اینکه اندازه‌ی نمایشگر در گوشی هوشمند مورد بحث به ۶٫۴ اینچ کاهش یافته است، ولی همین موضوع احتمالا سبب جمع‌وجورتر شدن دستگاه شده و نگه‌داشتن آن در دست را برای کاربر آسان‌تر می‌کند. رزولوشن نمایشگر +FullHD است، اما نرخ نوسازی نسبت‌به نسل پیشین کاهش یافته و از ۹۰ هرتز به ۶۰ هرتز رسیده است. ریلمی گفته که این تصمیم، باتوجه‌به بازخورد مشتریانش اتخاذ شده است. درواقع، کاربران محصولات این شرکت، نمایشگر AMOLED با نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی را به صفحه‌ی نمایش LCD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز ترجیح می‌دهند. در ریلمی ۶ پرو، اسکنر اثرانگشت در کناره‌ی دستگاه تعبیه شده بود؛ اما در گوشی هوشمند جدیدتر این اسکنر به زیر نمایشگر منتقل شده و ویژگی Always-on Display اضافه شده است.

 ریلمی 7 پرو با رنگ Blue Silver از نمای پشت روی جعبه
 ریلمی 7 پرو با رنگ Mirror Silver از نمای پشت روی جعبه

                                                                         با کلیک روی تصاویر، آن‌ها را در اندازه‌ی بزرگ‌تر مشاهده کنید

ریلمی 6 پرو با شش دوربین عرضه می‌شود؛ در این دستگاه، دو دوربین در قسمت جلو و چهار دوربین در پنل پشتی تعبیه است. ریلمی ۷ پرو پنج دوربین دارد و در قیاس‌با نسل پیشین، یکی از دوربین‌های پنل جلو که حسگری ۸ مگاپیکسلی با زاویه‌ی دید فوق عریض بود حذف شده است. بااین‌حال در این محصول، دوربین سلفی اصلی به‌جای اینکه همچون ریلمی ۶ پرو با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسل باشد، ۳۲ مگاپیکسلی است.

در پیکربندی چهارگانه‌ی دوربین در پنل پشتی نیز تغییراتی اعمال شده است. به‌جای دوربین تله‌فتو با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل، یک حسگر تشخیص عمقِ دو مگاپیکسلی گنجانده شده است. با اینکه ریلمی ۷ پرو همان دوربین‌های دو مگاپیکسلی ماکرو و ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریضِ نسل پیشین را دارد، اما دوربین اصلی پنل پشتی با حسگر ۶۴ مگاپیکسلی IMX682 سونی جایگزین شده است.

ریلمی 7 پرو نه‌تنها همچون ریلمی 6 پرو امکان پخش صدای Dolby Atmos را دارد، بلکه با اسپیکرهای استریو همراه است. پیش‌تر، ریلمی در بیشتر گوشی‌های بالارده‌ی خودش سخت‌افزار مذکور را استفاده می‌کرد، اما این ویژگی درحال‌حاضر تنها در سری عددی محصولات این شرکت به‌کار گرفته می‌شود. دیگر ویژگی‌های گوشی هوشمند یادشده شامل درگاه USB-C، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، شکاف اختصاصی برای حافظه‌ی microSD، فناوری NavIC و پشتیبانی از GPS دوفرکانسه است. ریلمی ۷ پرو در برابر قطرات آب مقاوم و آزمون‌های تاییدیه‌ی اطمینان‌پذیری سازمان TUV Rheinland را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

نمای جلو ریلمی 7 پرو و نمایشگر آن در حال نمایش شعله های آتش

محصول مذکور اندروید 10 را اجرا می‌کند و رابط کاربری آن Realme UI است. ریلمی 7 پرو در رنگ‌های Mirror Blue و Mirror Silver و با دو نوع پیکربندی حافظه عرضه می‌شود؛ نوع اول با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و نوع دو با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی همراه است. قیمت مدل پایه‌ی ریلمی ۷ پرو ۲۰ هزار روپیه، برابر با ۲۷۰ دلار و قیمت مدل گران‌تر ۲۲ هزار روپیه، معادل ۳۰۰ دلار است. فروش این گوشی هوشمند ازطریق فروشگاه آنلاین ریلمی و Flipkart از ۱۱ روز دیگر در هند آغاز می‌شود.

ریلمی 7

ریلمی ۷ همان نمایشگر LCD حدودا ۶٫۵ اینچی نسل پیشین را دارد و نرخ نوسازی آن همچون گذشته ۹۰ هرتز است. همچنین، این محصول اولین گوشی هوشمند جهان با تراشه‌ی به‌تازگی معرفی‌شده‌ی هِلیو G95 است. در ریلمی ۶، پردازنده‌ی هلیو G90T وظیفه‌ی پردازش اطلاعات را برعهده دارد. ظرفیت باتری در ریلمی 7 نسبت‌به نسل پیشین افزایش یافته و از ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعت به ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعت رسیده است. بااین‌حال گوشی هوشمند مذکور همچون ریلمی ۶ سیستم شارژ ۳۰ واتی Dart Charger را دارد. ریلمی ادعا می‌کند که این سیستم، باترین ریلمی ۷ را در ۶۵ دقیقه پر خواهد کرد که البته، بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد.

در ادامه بخوانید:

ریلمی ۷ معمولی همچون مدل پرو از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی IMX682 سونی بهره می‌برد، ولی مشخصات سایر دوربین‌ها در پنل پشتی مشابه‌با پیکربندی دوربین ریلمی ۶ پرو است؛ دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل رزولوشن دارد و در پنل پشتی، علاوه‌بر دوربین اصلی، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض، دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی تعبیه شده است. بااین‌حال، محصول مذکور همچون ریلمی ۷ پرو از حالت Starry پشتیبانی می‌کند و در رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل و حالت شب، می‌توان بین حالت AI (هوش مصنوعی) و حالت Pro (حرفه‌ای) حق انتخاب داشت. البته این ویژگی‌ها هنوز در ریلمی ۷ دردسترس نیستند و با ارائه‌ی به‌روزرسانی اضافه خواهند شد.

سایر ویژگی‌های برجسته در ریلمی ۷ شامل درگاه USB-C، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری، سیستم‌عامل اندروید ۱۰، رابط کاربری Realme UI و شکاف اختصاصی برای حافظه‌ی microSD است. این محصول حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و در دو نوع با حافظه‌ی رم ۶ و گیگابایتی همراه خواهد بود. گوشی هوشمند مذکور در برابر قطرات آب مقاوم است، اما همچون مدل پرو از درجه‌بندی رسمی IP برخوردار نیست.

 ریلمی 7 با رنگ Mist Blue از نمای پشت روی جعبه
 ریلمی 7 با رنگ Mist White از نمای پشت روی جعبه

                                             با کلیک روی تصاویر، آن‌ها را در اندازه‌ی بزرگ‌تر مشاهده کنید

ریلمی ۷ با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۵ هزار روپیه، یعنی حدود ۲۰۵ دلار قیمت‌گذاری شده است و مدل دیگر این دستگاه با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۷ هزار روپیه، معادلِ ۲۳۰ دلار قیمت دارد. هر دو مدل در رنگ‌های Mist White و Mist Blue دردسترس هستند و از تاریخ دهم ماه سپتامبر، یعنی یک هفته‌ی دیگر ازطریق فروشگاه اینترنتی Flipkart و وب‌سایت رسمی ریلمی در هندوستان به فروش می‌رسند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر