حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

تراشه T750 مدیاتک برای روترها و هات اسپات‌های موبایلی معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مدیاتک مدتی است در حوزه‌ی تراشه‌های 5G ورود کرده و درحال‌حاضر چندین تراشه‌ی 5G در قالب خانواده‌ی دایمنسیتی برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده و بالارده دارد. این شرکت تایوانی ساعاتی پیش اعلام کرد که می‌خواهد با جدیدترین راهکارش برای نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی،‌ روترهای FWA (دسترسی بی‌سیم ثابت) و هات‌اسپات‌های موبایلی را هدف قرار دهد. تراشه‌ی جدید شرکت با نام MediaTek T750 شناخته می‌شود و مجهز به مودم مجتمع 5G NR است که با فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز کار می‌کند و اتصال دو بانده‌ی ۲×۲ وای‌فای ۶ را ارائه می‌دهد تا دستگاه‌هایی که به روتر متصل هستند به پهنای باند چند گیگابیتی دسترسی پیدا کنند.

در تراشه‌ی T750 مدیاتک از چهار هسته‌ی کورتکس A55 استفاده شده است. مدیاتک می‌گوید تراشه‌ی T750 برپایه‌ی لیتوگرافی هفت نانومتری تولید شده. تراشه‌ی جدید مدیاتک همچنین مجهز به واحد پردازش گرافیکی داخلی است که می‌تواند محتوای بصری را روی صفحه‌نمایشی با وضوح 720p به‌نمایش بگذارد و چهار رابط PCIe برای اتصال خارجی وای‌فای و بلوتوث دارد. همچنین در این تراشه از دو رابط ۲٫۵ گیگابیت‌برثانیه‌ایِ SGMII برای اترنت (Ethernet) و PCM برای تلفن‌های ثابت استفاده شده است. 

مدیاتک از تراشه‌ی T750 به‌عنوان راهکاری ساده برای مشتریانی یاد می‌کند که به‌دنبال روترها و هات‌اسپات‌های 5G به‌جای شبکه‌های پهن‌باند ثابت می‌گردند. روترهای موبایلی 5G در مناطقی که اتصال پهن‌باند محدود دارند یا اینکه به‌طور کلی به شبکه‌ی پهن‌باند متصل نمی‌شوند، محصولات بسیار مناسب‌تری هستند؛ مدیاتک با تراشه‌ی T750 دقیقا می‌خواهد همین بخش از بازار را هدف قرار دهد. این تراشه‌ی جدید همچنین امکان ارائه‌ی اینترنت 5G را برای هات‌اسپات‌های موبایلی فراهم می‌کند.

 مدیاتک از دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی T750 به‌عنوان راهکاری بسیار مناسب برای مهاجرت مستقیم به استاندارد 5G یاد می‌کند. جی‌سی هسیو، قائم‌مقام و مدیرکل واحد ارتباطات بی‌سیم مدیاتک، می‌گوید شبکه‌های پهن‌باند پرسرعت فراگیر با افزایش شمار دستگاه‌های متصل‌به اینترنت، اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. به‌علاوه اهمیت آن‌ها در دنیای امروز به‌دلیل روی آوردن مردم به دورکاری در پی دنیاگیری ویروس کرونا دوچندان شده است.

او می‌گوید مدیاتک با درنظرگرفتن نیاز بازار، تصمیم گرفت فعالیت‌هایش در حوزه‌ی 5G را گسترش دهد و صنایعی فراتر از گوشی‌های هوشمند را پوشش دهد. او در ادامه‌ی حرف‌هایش می‌گوید دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی T750 می‌توانند به همه‌ی کاربران صرف‌نظر از مکانی که در آن زندگی می‌کنند امکان تجربه‌ی مزیت‌های اتصال به شبکه‌ی 5G را ارائه دهد. 

مدیاتک فرایند تحویل نمونه‌های تراشه‌ی T750 را به مشتریانش آغاز کرده است. بنابراین انتظار داریم نخستین مجموعه از دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی جدید مدیاتک طی ماه‌های پیش‌رو از راه برسند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر