IFA 2020: گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۰ شیائومی با تراشه‌های Dimensity 820 و ۷۲۰ تولید می‌شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سری ردمی نوت ۹ همچنان مشغول تحکیم جای پای خود در بازار گوشی‌های هوشمند است اما با این حال باز نمی‌تواند مانع از شروع مزاحمت شیائومی برای ارائه سری ردمی نوت ۱۰ شود.

شیائومی از سال ۲۰۱۸ استراتژی عرضه دو سری از گوشی‌های ردمی در سال را در پیش گرفت. این شرکت در سال ۲۰۱۸ دو سری ردمی ۵ و ۶ پرو تولید کرد. سال گذشته هم سری‌های ردمی ۷ و ۸ را به بازار عرضه کرد و اکنون نیز طبیعی و منطقی است که در سال جاری پس از ارائه سری نوت ۹، به فکر تولید و عرضه سری نوت ۱۰ بیفتد و این گوشی هوشمند را تا قبل از پایان سال رونمایی کند و با رسیدن به عدد بزرگ «۱۰»، پشتیبانی از ارتباطات نسل ۵G را نیز به ارمغان بیاورد.

نتایج بنچمارک‌ها نشان می‌دهد که ردمی نوت ۱۰ به پردازنده Dimensity 820 مجهز خواهند شد. همچنین Leakster Digital Chat Station، ضمن تایید این موضوع می‌افزاید که دستگاه ردمی دیگری نیز که فعلا بر روی آن کار می‌شود، در آینده با تراشه Dimensity 720 تولید و به بازار عرضه خواهد شد. اتفاقا این اولین گوشی هوشمند ردمی است که از شبکه ارتباطات ۵G پشتیبانی می‌کند. این احتمال وجود دارد که این دستگاه دوم با نام «ردمی نوت ۱۰» یا «ردمی نوت ۱۰ پرو» ارائه شود. انتخاب نام برای این گوشی بستگی به نظر بخش بازاریابی ردمی دارد.

به هرحال، قدر مسلم این است که در حال حاضر یک گوشی هوشمند ردمی با استفاده از تراشه Dimensity 820 تولید و با نام ردمی نوت ۱۰X 5G، منحصرا در بازار چین عرضه می‌گردد اما مدل‌های دیگری که از تراشه ۸۲۰ و ۷۲۰ بهره خواهند برد، در بازار جهانی عرضه خواهند گردید و می‌توانند به عنوان اولین گوشی‌های هوشمندی لقب بگیرند که مبتنی بر تراشه Dimensity تولید گردیده و به فروش می‌رسند. برخی از شایعات حکایت از عرضه گوشی‌های هوشمند سری نوت ۱۰ تا ماه اکتبر دارد. البته شایان ذکر است که این دستگاه‌ها مطمئناً ابتدا در چین عرضه خواهند گردید و پس از مدتی در بازار سایر کشورها و مناطق در دسترس علاقمندان قرار خواهند گرفت.

در ماه گذشته، مختصری از مشخصات ردمی نوت ۱۰ در بنچمارک‌های هوش مصنوعی دیده شد. در فهرست مشخصات این گوشی استفاده از تراشه Dimensity  در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم به چشم می‌خورد. چیپست Dimensity 820 با فرایند لیتوگرافی ۷ نانومتری ساخته شده است. این تراشه دارای ۴ هسته کورتکس A76 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز بعلاوه ۴ هسته کورتکس A55 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز است. تراشه DIMENSITY 820 یک پردازنده میان‌رده برتر است که از شبکه ارتباطات نسل ۵G و همچنین پشتیبانی از دو سیمکارت ۵G+5G برخوردار است. این چیپست با پردازنده گرافیکی عالی Mali-G57 MC5 همراه است که ممکن است نوت ۱۰ را در حد و قواره یک دستگاه مخصوص گیم نشان دهد.

تراشه Dimensity 720 نیز پشتیبانی کامل ارتباطات نسل ۵G را به ارمغان می‌آورد و ترکیبی از ۲ هسته کورتکس A75 است که به همراه هسته‌های Siz Cortex – A55 می‌تواند از سرعت عملیاتی تا ۲ گیگاهرتز بهره ببرد. این تراشه همچنین یک پردازنده گرافیکی Mail G57 نیز به همراه دارد.

در مرداد ماه گذشته (آگوست)، مدیاتک اعلام کرد که قصد دارد چیپست های Dimensity خود را در سه ماهه سوم امسال در سطح جهانی عرضه کند و از سه ماهه سوم  فقط شهریور «سپتامبر» باقی مانده است. به نظر می‌رسد که گوشی‌های هوشمندی همچون ردمی نوت ۱۰ پیشتاز استفاده از این پردازنده‌ها باشند اما احتمالا آن‌ها تنها نخواهند بود و اپو نیز گوشی Reno را دارد که از پردازنده Dimensity بهره خواهد برد که ارائه آن فقط از نظر پنهان است و زیاد طول نخواهد کشید.

در هفته‌های آینده و هرچه به زمان معرفی این گوشی نزدیکتر شویم، احتمالاً در مورد سری نوت ۱۰ شیائومی خبرهای موثق بیشتری خواهیم شنید زیرا خبرها از ثبات بیشتری برخوردار خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر