بهترین کارت‌های حافظه micro SD در سال ۲۰۲۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در سال در سال ۱۹۵۶ میلادی شرکت آی‌بی‌ام (IBM) اولین دیسک درایو را در جهان معرفی کرد که از نظر اندازه به بزرگی یک دستگاه فروش سیگار بود و قیمت آن از قیمت یک منزل مسکونی هم بیشتر بود اما ظرفیت ذخیره‌سازی آن فقط ۳.۷۵ مگابایت بود یعنی قادر بود فقط به اندازه‌ی حجم یک آهنگ با فرمت MP3، داده را در خود جای دهد. امروز، کمی بیش از ۶۰ سال بعد، یک گوشی هوشمند قادر است تا چندین هزار برابر داده‌ی بیشتری را در حافظه‌ی خود ذخیره نماید اما در جیب شلوار جین شما نیز قرار گیرد. می‌توان پرسید آیا که  فناوری تکامل یافته است؟

با این حال، فضای ذخیره‌سازی یکی از مواردی است که گوشی های ما هرگز به اندازه کافی از آن برخوردار نیستند. این حافظه‌ها با ضبط برنامه‌های سنگین و موسیقی آفلاین، توسط عکس‌ها و فیلم‌های با وضوح بالا که همه آنها گیگ‌های گران‌بها را می‌خورند، پر شده‌اند. به همین دلیل است که بسیاری از سازندگان تلفن‌های هوشمند، از جمله سامسونگ، ال‌جی، سونی و موتورولا، حتی در آخرین و بهترین گوشی علی خود، امکان ذخیره‌سازی جانبی را از طریق کارت‌های میکرو SD فراهم می‌کنند. استفاده از یکی از این کارت‌های حافظه‌ی ذخیره‌سازی، روشی آسان و مقرون به صرفه برای اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی کمکی به گوشی‌های هوشمند گلکسی S20، گلکسی نوت ۱۰، الجی V60، موتورولا اج، HTC یا گوشی های سونی است.

با این وجود، همه کارت‌های micro SD با همدیگر برابر و یکسان نیستند. همه‌ی آن‌ها قادر نیستند تا از سرعت خواندن و نوشتن یا وظایف خاصی برخوردار باشند. به عنوان مثال، همه‌ی کارت‌های حافظه‌ی ذخیره‌سازی امکان ضبط فیلم ۴K یا عکاسی سریع و متوالی را ندارند. همچنین، کارت‌های میکرو SD دارای گستره‌ی وسیعی از ظرفیت‌ها (به عنوان مثال از یک گیگابایت تا یک ترابایت) هستند که این امر می‌تواند انتخاب صحیح را حتی مشکل‌تر کند. بنابراین، ما فکر کردیم که با جمع‌آوری بهترین کارت‌های حافظه‌ی micro SD و معرفی گوشی‌هایی که می‌توانند از آن‌ها پشتیبانی ‌نمایند، زندگی شما را آسان‌تر و راحت‌تر نماییم.

Samsung Evo Select

در میان فوج انبوه کارت‌های ذخیره‌سازی موجود با ظرفیت‌های متفاوت، انتخاب کارت حافظه‌ی Evo Select سامسونگ می‌تواند تمام فضای مورد نیاز شما را در گوشی هوشمند فراهم نماید. پیشنهاد پر ظرفیت‌ترین کارت در این سری، کارت ۵۱۲ گیگابایتی، با گنجایشی بسیار عظیم است! این مدل خاص با توجه به ظرفیت و توانایی بالای آن خیلی هم گران قیمت نیست (حدود ۸۵ دلار). شما می‌توانید در این کارت حافظه در حدود ۷۷ هزار ترک صوتی با کیفیت بالا، ۱۵۰ هزار عکس با وضوح بالا یا ۲۴ ساعت  ویدیو با کیفیت ۴k و با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه ذخیره نمایید. برای مصرف‌کنندگانی که به چنین فضای ذخیره‌سازی عظیمی نیاز ندارند، نوع ۱۲۸ گیگابایتی مقرون‌به‌صرفه‌تر این سری از کارت را که در حدود ۲۵ دلار قیمت دارد، پیشنهاد می‌کنیم.

کارتهای میکرو SD سری Evo Select سامسونگ قادر هستند تا به طور پیاپی، تا حداکثر با سرعت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه داده‌ها را بخوانند که برخورداری از این مقدار سرعت برای کارهای روزمره بیش از حد کافی است. از این کارت‌های micro SD می‌توان در تبلت، لپ تاپ، دوربین‌های اکشن یا DSLR، پهپادها، گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های اندرویدی و موارد دیگر با کارکرد بسیار عالی استفاده نمود.

SanDisk Extreme 1TB

اگر به هر دلیلی کارت حافظه‌ای با بالاترین ظرفیت و سرعت ممکن را می‌خواهید، باید دست به عمل افراط‌آمیزی بزنید. کارت میکرو اس‌دی Extreme یک ترابایتی سن‌دیسک می‌تواند  داده‌ها را با سرعت نهایتا تا ۱۶۰ مگابایت در ثانیه بخواند. این کارت دارای ظرفیت رکوردار هزار گیگابایت یا یک ترابایت است. البته که معلوم است شما باید برای پرداخت قیمت بسیار بالای آن نیز خود را آماده نمایید.

این کارت حافظه در نسخه‌ی یک ترابایتی خود، قیمتی کمتر از ۵۴۹.۹۵ دلار ندارد و اگر آن را به گوشی هوشمند گلکسی S10 پلاس خود اضافه نمایید، به دو ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دست می یابید که این مقدار از فضای ذخیره‌سازی، از حافظه‌ی بسیاری از لپ تاپ‌ها و حتی رایانه‌های رومیزی هم بیشتر است. در حال حاضر کارت حافظه‌ی Extreme 1TB سن‌دیسک پرظرفیت‌ترین کارت حافظه‌ی میکرو‌اس‌دی موجود در بازار است منتها شما باید قبل از خرید آن بررسی کنید که آیا گوشی شما می‌تواند از چنین ظرفیتی پشتیبانی نماید یا خیر. برای این کارت حافظه هم ضمانت مادام‌العمر وجود دارد تا در صورتی که به چنین فضای ذخیره‌سازی نیاز داشته باشید، با آرامش خاطر آن را تهیه نمایید.

Kingston Endurance

برای تمام مشتاقان ویدیو، بهترین کارت حافظه میکرو اس‌دی، Kingston Endurance در این زمینه است. این کارت حافظه از استقامت بالایی برای نوشتن برنامه‌های فشرده برخوردار بوده و برای گجت‌هایی همچون دوربین‌های امنیتی و مانیتورینگ بهینه شده است.

بنابراین اگر دوست دارید فیلم‌های طولانی را با تلفن هوشمند خود ضبط کنید، عملکرد این کارت حافظه بسیار عالی است. با این حال، نکته ‌بهتر اینکه تخصیص عنوان رتبه‌ی A1 به این کارت حافظه دلالت بر توانایی آن در انجام اپلیکیشن‌های اندروید دارد که عملکردی بسیار عالی از خود نشان می‌دهد. این کارت در ظرفیت‌های حداکثر ۱۲۸ گیگابایت موجود است و تعادل خوبی بین عملکرد و هزینه ایجاد می‌کند.

SanDisk Extreme Pro

کارت‌های Micro SD درجه یک سن‌دیسک می‌توانند داده‌ها را نهایتا با سرعت ۱۷۰ مگابایت بر ثانیه بخوانند و ۹۰ مگابایت بر ثانیه نیز بنویسند لذا با سرعتی که آن‌ها ارائه می‌دهند، این نوع از کارت‌های حافظه را به یکی از سریع‌ترین نوع کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی در بازار تبدیل می‌کند. این سرعت عملکرد به آن‌ها امکان می‌دهد تا با جدیدترین گوشی‌های اندرویدی عالی کار کنند. تخصیص رتبه‌ی A2 به این کارت حافظه نشان می‌دهد که به اندازه‌ی کافی سریع هستند تا بتوانند با همه‌ی اپلیکیشن‌ها عالی کار کنند.

همچنین، رتبه بندی V30 تضمین می‌کند که از آنها می‌توان برای ضبط فیلم ۴K و گرفتن عکس‌های پی‌درپی استفاده کرد. این کارت در چهار ظرفیت ارائه می‌شود: از ۶۴ گیگابایت تا ۴۰۰ گیگابایت. شما می‌توانید نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی این کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی را تهیه نمایید و به تمام مشکلات مربوط به ذخیره‌سازی خود خاتمه دهید و هم برای اپلیکیشن‌ها و هم برای فایل‌های چندرسانه‌ای عملکردی بسیار مطلوب دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر