چراغ چگونه شما را برای یافتن شغل دلخواهتان همراهی می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

چراغ ازطریق رزومه‌ای که می‌سازید، توانمندی‌های شما را پیدا می‌کند و از میان موقعیت‌های شغلی ثبت‌شده، جایی را پیدا می‌کند که به آن تعلق دارید.

برای یافتن شغل مناسب این ترفندها را به‌خاطر بسپارید

مسلما همه‌ی ما در شغلی که برایش ساخته شده‌ایم، مشغول به کار نیستیم؛ اما تمایلی هم نداریم که اعتراف کنیم از کارمان راضی نیستیم. متأسفانه گاهی وضعیت اقتصادی، احتیاجات، الزامات و پستی‌وبلندی‌های زندگی افراد را به‌اجبار به‌سمت مشاغلی خواهد کشاند که برایشان مناسب نیست. در چنین حالتی، آن‌ها در زندانی شغلی حبس خواهند شد که آرزو می‌کنند هرچه زودتر بتوانند از آن رهایی یابند.

یقینا در زندگی این افراد اثری از شادمانی، رضایت، انگیزه و امید نمی‌توان یافت. این بدان‌معنا است که انتخاب شغل نامرتبط می‌تواند بر تمام ابعاد زندگی‌تان تأثیر منفی بگذارد. نمی‌خواهیم بگوییم اگر گرفتار شغلی هستید که هیچ علاقه‌ای به آن ندارید، همین امروز آن را ترک کنید؛ اما به‌دنبال شغلی باشید که حالتان را بهتر کند. درادامه‌ی این مطلب، شما را با نکاتی برای یافتن شغل مناسب آشنا خواهیم ساخت.

اغلب ما فکر می‌کنیم که کار پیداکردن رسیدن به کمال مطلوب است. انگار که وقتی کاری پیدا می‌کنیم، دیگر داستان به آخر رسیده و همه‌چیز تمام می‌شود؛ اما آنچه واقعا اهمیت دارد، پیشرفت پس از یافتن کار است. به‌بیان ساده‌تر، مسئله فقط یافتن کار نیست؛ بلکه باید به‌دنبال شغلی باشید که واقعا به آن علاقه‌مندید و برای رسیدن به آن با تمام قدرت بجنگید.

مطمئن باشید که این جنگیدن ارزشش را دارد. دِیو ایسِی، بنیان‌گذار StoryCorps (بنگاه جمع‌آوری داستان زندگی مردم)، معتقد است آن دسته از افرادی که برای یافتن شغل مناسب خود می‌جنگند، به آن میل و رغبت خاصی دارند. درواقع، این‌ها همان کسانی هستند که برای بیدارشدن از خواب و سر کار رفتن اشتیاق و هیجان دارند؛ بنابراین، اگر می‌خواهید از جایگاه شغلی خود راضی باشید، باید اول از همه علایقتان را کشف کنید.

برای یافتن شغل مناسب باید ببینید چقدر توانایی دارید؟

دوستی برایمان تعریف می‌کرد:

پس از فارغ‌التحصیلی در رشته‌ی مهندس مکانیک با معدل عالی، سرشار از انگیزه در پی یافتن شغل مناسب برای خودم بودم که از یکی از شرکت‌های معتبر و صاحب‌نام سر درآوردم. پس از آنکه آزمون‌های کتبی را با موفقیت به‌پایان رساندم، نوبت به مصاحبه‌ی حضوری رسید. روز مصاحبه من را تحویل یکی از مهندسان با سابقه در سازمان دادند که مرا بر سر یکی از دستگاه‌های فنی برد.

بعد هم به من گفت: «خُب آقای مهندس، فکر می‌کنی در چنین محیطی چه نکات ایمنی را باید رعایت کنیم؟» شاید باورتان نشود؛ اما دوستمان می‌گفت که برای پاسخ به چنین سؤال ساده‌ای یک جواب درست و حسابی در ذهنم پیدا نمی‌کردم. پس از کلی فشار به مغزم، به چند مورد ساده مثل گذاشتن کلاه ایمنی و استفاده از دست‌کش اشاره کردم. فرد مصاحبه‌کننده هم گفت پس با این حساب حتما آسیب خواهیم دید!

دوستمان گفت که سؤال دوم کمی تخصصی‌تر بود و چون در عمل با آن مواجه نشده بودم، به‌جز چند نکته که از کتاب‌های دانشگاهی در ذهنم مانده بود، پاسخ دیگری برای ارائه نداشتم. او می‌گفت که به همین راحتی در جلسه‌ی مصاحبه شکست خوردم و نتوانستم جایگاهی در آن سازمان کسب کنم.

شاید اکنون که این مطلب را می‌خوانید، با خودتان بگویید که یافتن شغل مناسب در بازار کار چقدر سخت است؛ چون تصور می‌کنید که با مدرک معتبر و معدل عالی و فارغ‌التحصیلی از دانشگاه دولتی هم جایی به ما کار نخواهند داد. واقعا چرا بعضی از کارجویان فکر می‌کنند که مدرک دانشگاهی همه‌چیز است و بعد از فراغت از تحصیل، نباید به‌دنبال مهارتی بروند؟

به شما توصیه می‌کنیم که برای موفقیت در استخدام و یافتن شغل مناسب، تنها به کتب دانشگاهی اکتفا نکنید و در یک یا چند دوره‌ی مهارت‌آموزی عملی هم شرکت کنید.

چراغ چگونه شما را برای یافتن شغل دلخواهتان همراهی می‌کند؟

تمام آنچه در این مقاله برای یافتن شغل مناسب به آن‌ها اشاره شد، می‌توانید در چراغ پیدا کنید. چراغ نسل جدیدی از پلتفرم‌های کاریابی است که پا را فراتر از نمایش بانک اطلاعاتی گسترده از آگهی‌های استخدام در بازار کار گذاشته است و خدمات مفید و کارامدی را برای کاربرانش ارائه می‌دهد.

سامانه استخدام چراغ با واردکردن آموزش به فرایند‌ کاریابی، بستر لازم برای یافتن شغل مناسب را برای کارجویان در سراسر کشور را فراهم آورده است. با استفاده از سرویس‌های ویژه، در چراغ می‌توانید به موقعیت شغلی دلخواه خود در بازار کار دست یابید و از کارتان لذت ببرید. ازجمله امکانات منحصر‌به‌فرد این سامانه می‌توان به آزمون‌های شخصیت‌شناسی، رزومه‌ساز آنلاین، دوره‌های مهارت‌آموزی کاربردی ویژه‌ی بازار کار، پنل جست‌وجوی هوشمند و پیشرفته اشاره کرد. در یک کلام، چراغ هرآنچه برای زندگی شغلی حرفه‌ای و سرمایه‌گذاری نیاز دارید، دراختیارتان قرار خواهد داد.

آموزش بورس و تمام آموزش‌های کاربردی در چراغ از بهترین سطح آموزشی بهره می‌برند و یاریگر شما در مسیر یافتن شغل مناسب و سرمایه‌گذاری صحیح و اصولی هستند. همین حالا از شما دعوت می‌کنیم که با ورود به این سامانه‌ی هوشمند و عضویت در آن، از امکانات خاص و جذاب آن استفاده کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر