حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ایفا 2020 – فهرست جالب ترین گوشی های هوشمند از ایسوس تا سامسونگ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

امسال، سال سختی برای بسیاری از صنایع در دنیا بود و این موضوع صنعت فناوری را هم شامل می‌شود. هرسال، برگزاری رویدادهای متنوعی در حوزه‌ی فناوری را شاهد هستیم که هریک از آن‌ها توجه افراد بسیار زیادی را به‌سمت خود جلب می‌کند. سال جاری، دنیاگیری ویروس کرونا بسیاری از رویدادهای بزرگ را لغو کرد و برگزاری برخی از آن‌ها را به‌‌شکل آنلاین درآورد. با وجود مشکلات ناشی از دنیاگیری کووید ۱۹، مسئولان همایش ایفا روی برگزاری حضوری آن تأکید می‌کردند.

سرانجام پس از حواشی فراوان، ایفا ۲۰۲۰ از پنج‌شنبه آغاز شد. همایش ایفا ۲۰۲۰ تفاوت‌های محسوسی با سال‌های قبل داشت و از تب‌و‌تاب همیشه برخوردار نبود. امسال، کمتر از سا‌ل‌های قبل محصول جدید رونمایی شد. بااین‌همه، همایش بزرگ شهر برلین رسما سوت آغاز کنفرانس‌های متعددی را به‌صدا درمی‌آورد که شرکت‌های مختلف در اواخر تابستان و پاییز هرسال برای رونمایی محصولات جدید برگزار می‌کنند. برخی شرکت‌ها در همایش ایفا ۲۰۲۰ حضور پیدا کردند تا محصولات جدیدی معرفی کنند.

گوشی‌های هوشمند همواره نقش مهمی در ایفا داشته‌اند و امسال نیز چند گوشی به‌نمایش درآمدند. درادامه‌ی مقاله، تلاش کرده‌ایم جالب‌ترین گوشی‌های هوشمندی را معرفی کنیم که یکی‌دو هفته‌ی گذشته ازطریق همایش ایفا یا کنفرانس‌های مطبوعاتی مجزا رونمایی شده‌اند.

گلکسی زد فولد 2 / Galaxy Z Fold 2 از نمای پایین و بالا رنگ برنزی

سامسونگ گلکسی زد فولد ۲

در ادامه بخوانید:

گوشی‌‌های تاشدنی سامسونگ پس از مدتی مجددا در تیتر یک اخبار رسانه‌های حوزه‌ی فناوری قرار گرفتند. گلکسی زد فولد ۲ (Samasung Galaxy Z Fold 2)، جدیدترین مدل از گوشی‌های تاشدنی سامسونگ، درمقایسه‌با نسل اول تفاوت‌های محسوسی دارد و قطعا می‌تواند تجربه‌ی کاربری بسیار لذت‌بخش‌تری ارائه کند. با نگاهی به تفاوت‌های گلکسی فولد و گلکسی زد فولد ۲، کمی سخت است باور کنیم که این دو گوشی تاشدنی درفاصله‌ی تنها یک سال از هم روانه‌ی بازار شده باشند.

برای اظهارنظر بهتر درباره‌ی گلکسی زد فولد ۲، بهتر است کمی بیشتر منتظر بمانیم تا کارشناسان رسانه‌های معتبر حوزه‌ی فناوری بررسی محصول را منتشر کند. با‌این‌همه، در نگاه اول به‌نظر می‌رسد که گلکسی زد فولد ۲ توانسته مهم‌ترین مشکلاتی را برطرف کند که گلکسی فولد با آن‌ها دست‌و‌پنجه نرم می‌کرد و ازلحاظ ظاهری پیشرفت‌های خاصی به‌خود ببیند.

صفحه‌نمایش خارجی محصول بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر شده و در صفحه‌نمایش داخلی مانند گلکسی زد فلیپ از شیشه‌ی فوق‌باریک (UTG) استفاده شده است. گلکسی زد فولد ۲ درکنار بهره‌مندی از فرم‌فاکتور جدید و آینده‌نگرانه، مجموعه‌ای از دستاوردهای جدید سامسونگ در صنعت گوشی‌های هوشمند را در خود دارد. به‌طور خلاصه، گلکسی زد فولد ۲ فراتر از گوشی است و البته ارائه‌ی این تجربه‌ی چشمگیر هزینه‌ی زیادی روی دست شما می‌گذارد.

ایسوس ذن فون 7 پرو / Asus ZenFone 7 Pro از نمای سه رخ جلو و پشت در دو رنگ

ایسوس ذن‌فون ۷ پرو

مقاله‌ی مرتبط:

در سال‌های اخیر، تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند به روش‌های مختلف تلاش کردند حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش را کاهش دهند تا بتوانند به گوشی تمام‌صفحه دست پیدا کنند. برای افزایش نسبت نمایشگر به بدنه، راهکارهای متنوعی ارائه شد. برخی شرکت‌ها سراغ بریدگی مستطیل‌شکل رفتند و برخی ابعاد بریدگی را کوچک و برخی دیگر از آن‌ها از مکانیسم پاپ‌آپ (بالاجهنده) برای گوشی‌های هوشمند استفاده کردند.

 ZTE جدیدترین و بهترین راهکار را برای دستیابی به این هدف ارائه کرده و توانسته دوربین سلفی گوشی جدید خود را به زیر صفحه‌نمایش منتقل کند؛ دوربینی که درادامه‌ی مقاله به آن اشاره خواهیم کرد. ایسوس در جدیدترین گوشی‌اش محصولی تمام‌صفحه ارائه داده است؛ بااین‌حال، در ذن‌فون ۷ پرو (Asus ZenFone 7 Pro) از دوربین سلفی در زیر صفحه‌نمایش خبری نیست و این گوشی از مکانیسم دوربین چرخان بهره می‌گیرد. همین دوربین چرخان معیاری است که ذن‌فون ۷ پرو را از تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمند دیگری متمایز می‌کند که در بازار پیدا می‌شوند. این راهکار نه‌تنها دستیابی به نمایشگر بدون حفره و بریدگی را امکان‌پذیر می‌‌کند؛ بلکه بهترین دوربین سلفی را در بین تمامی گوشی‌های هوشمند به کاربران ارائه می‌دهد.

ذن‌فون ۷ پرو فراتر از محصولی با دوربین سرگرم‌کننده است و گوشی هوشمند پرچم‌دار به‌حساب می‌آید. ایسوس ذن‌فون ۷ پرو بسیار قدرتمند و میزبان مجموعه‌ی متنوعی از قابلیت‌ها است که قطعا می‌تواند اکثر کاربران را راضی نگه دارد. البته طبق گفته‌ی کارشناسان، ذن‌فون ۷ پرو گوشی کاملا بی‌نقصی نیست و ضعف‌هایی نیز دارد. ایسوس برای دستیابی به مکانیسم دوربین چرخشی مجبور شد با وزن سنگین گوشی و نبود گواهی ضدآب در آن کنار بیاید. 

ریلمی ایکس 7 پرو / Realme X7 Pro در دست از نمای پشت

ریلمی ایکس ۷ پرو

در همایش ایفا ۲۰۲۰، ریلمی چند خبر درباره‌ی محصولات جدیدش اعلام کرد. ریلمی جزو معدود شرکت‌های حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند بود که در ایفا ۲۰۲۰ کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد. این شرکت در بخشی از مراسمش اعلام کرد که قصد دارد جدی‌تر در بازار اروپا حضور داشته باشد؛ ازاین‌رو، گوشی‌های ریلمی X7 و ریلمی ایکس ۷ پرو (Realme X7 Pro) به بازارهای بین‌المللی راه پیدا می‌کنند. ریلمی گوشی‌های سری ریلمی ۷ و چند لوازم جانبی جدید را نیز در این همایش معرفی کرد.

ریلمی X7 پرو گوشی هوشمند بسیار خوبی به‌نظر می‌رسد که از تراشه‌ی پرچم‌دار مدیاتک، یعنی دایمنسیتی ۱۰۰۰ پلاس، برخوردار است. کاربران ایرانی عموما به‌دلیل نداشتن شناخت کافی از برند مدیاتک، از تمامی تراشه‌های این شرکت انتقاد می‌کنند و آن‌ها را بی‌کیفیت می‌دانند. بااین‌حال، مدیاتک در مدل‌های جدید سری دایمنسیتی، به‌ویژه مدل ۱۰۰۰ پلاس، قدرت پردازشی زیاد و قابلیت‌های متنوع گنجانده است و حضور این تراشه در ریلمی X7 پرو باعث خدشه واردشدن به تجربه‌ی کاربری ارائه‌شده‌ی گوشی نمی‌شود.

ریلمی X7 پرو به‌لطف داشتن صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پنل AMOLED، محتوای بصری را روان و باکیفیت به‌نمایش می‌گذارد. در این گوشی هوشمند، از هشت گیگابایت حافظه‌ی رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین چهارگانه با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده شده است. به‌طور کلی، X7 پرو سخت‌افزار بسیار قدرتمندی دارد و قطعا درمقایسه‌با گوشی‌های مشابه، ارزان‌تر خواهد بود.

زد تی ای اکسون 20 5 جی / ZTE Axon 20 5G از نمای جلو و پشت

زدتی‌ای اکسون ۲۰ 5G

مقاله‌ی مرتبط:

مردم همواره‌ بهترین‌ها را به‌خاطر می‌سپارند و این گفته در اکثر مواقع برای اولین‌ها هم صدق می‌کند. زد‌تی‌ای اکسون ۲۰ فایو جی (ZTE Axon 20 5G)، اولین گوشی هوشمند دنیا با دوربین سلفی در زیر صفحه‌نمایش، قطعا تا مدت‌ها در ذهن کاربران ماندگار خواهد بود. ZTE در این گوشی به دستاورد بسیار مهمی دست یافته و قطعا بارها روی آن مانور خواهد داد.

انتقال دوربین سلفی به زیر صفحه‌نمایش اتفاق مهمی است که نباید به‌راحتی از کنار آن عبور کرد. ZTE برای دستیابی به این هدف، موانع متعددی را پشت‌سر گذاشته و از چندین فناوری هم‌زمان استفاده کرده است. راهکار جدیدی که ZTE ‌به آن دست‌ یافته، یک‌شبه راهکارهای دیگر برای تمام‌صفحه‌ کردن گوشی نظیر حفره و مکانیسم پاپ‌آپ را قدیمی جلوه داد.

مهم‌ترین نکته درباره‌ی گوشی جدید ZTE همین دوربین سلفی است و از جوانب دیگر اکسون ۲۰ 5G گوشی چندان جالبی به‌حساب نمی‌آید. در این دستگاه، از تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون 765G کوالکام به‌جای تراشه‌‌های پرچم‌دار سری اسنپدراگون ۸۰۰ استفاده شده است. باتری مناسب و فناوری شارژ سریع و دوربین‌های متنوع از دیگر مشخصه‌های مهم ZTE Axon 20 5G به‌حساب می‌آیند.

موتورولا وان فایوجی / Motorola Moto One 5G درحالت ایستاده و خوابیده نمایشگر و پشت

موتورولا موتو وان 5G

به‌غیر از دو گوشی اج و اج پلاس، موتورولا در سال‌های اخیر بیشتر توجه خود را در قالب خانواده‌ی One به گوشی‌های میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه معطوف کرده است. با گوشی موتو وان فایو جی (Motorola Moto One 5G) که در نگاه اول شبیه مدل ری‌برند‌شده‌ی Moto G 5G Plus به‌نظر می‌رسد، نخستین‌بار استفاده از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی (5G) در گوشی‌های سری وان را شاهد هستیم. به‌لطف این اتفاق، فناوری 5G برای افراد بیشتری دردسترس قرار گرفته است.

به‌طور کلی، موتو وان 5G گوشی جالبی به‌نظر می‌رسد و در آن، از تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ به‌کار رفته که تراشه‌ای محبوب در بین گوشی‌سازان است و بارها در گوشی‌های دیگر آن را دیده‌ایم. گوشی جدید موتورولا چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد که قطعا شارژدهی مناسبی ارائه خواهد داد.

پنل پشت و کنار و جلو گلکسی ام 51 سامسونگ / Samsung Galaxy M51

سامسونگ گلکسی ام ۵۱

مقاله‌ی مرتبط:

اصلی‌ترین هدف سامسونگ از رونمایی گلکسی ام ۵۱ (Samsung Galaxy M51) واضح است. گلگسی M51 که جدیدترین عضو از گوشی‌های پرتعداد خانواده‌ی گلکسی M لقب می‌گیرد، به باتری ۷،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که بهترین باتری ممکن در این بازه‌ی قیمتی به‌حساب می‌آید. باتری به‌کاررفته در گلکسی M51 پرظرفیت‌ترین باتری در بین گوشی‌هایی به‌حساب می‌آید که سامسونگ در سال جاری میلادی به بازار عرضه کرده است. فرایند شارژ این باتری حجیم ازطریق فناوری ۲۵ وات انجام می‌گیرد.

میان‌رده‌ی جدید سامسونگ برچسب قیمت ۳۶۰ یورو را یدک می‌کشد و درصورت ارزشمندبودن واحد پول کشورمان، می‌توانست گوشی بسیار مناسبی باشد؛ با‌این‌حال، همین میان‌رده نیز در بازار ایران قیمت گرانی خواهد داشت و هرکسی نمی‌تواند آن را تهیه کند. گلکسی M51 از صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچ سوپر AMOLED بزرگ، تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۳۰، شش گیگابایت حافظه‌ی رم و دوربین چهارگانه بهره‌مند است.

گوشی‌های هوشمندی که در این مطلب به آن‌ها اشاره کردیم، همگی مهم و جالب هستند که در چند وقت اخیر رونمایی شده‌اند. شرکت‌های گوشی‌ساز چند محصول دیگر هم معرفی کرده‌اند و در برخی مواقع نیز تأیید عرضه‌ی تعدادی از گوشی‌ها در بازارهای بین‌المللی را شاهد بوده‌ایم. از دیگر گوشی‌های تازه معرفی‌شده می‌توانیم به گلکسی ای ۴۲ 5G سامسونگ اشاره کنیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر