حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

با سرویس سایت ساز وبزی آشنا شوید؛ طراحی سایت بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

طراحی و توسعه‌ی وب‌سایت از زمان پیدایش وب به‌عنوان یکی از مهارت‌های کاربردی شناخته می‌شد. در دنیای آنلاین کنونی، اگر داشتن وب‌سایت برای هر کسب‌وکار الزام نباشد، حداقل مزیتی رقابتی محسوب می‌شود. انواع کسب‌وکارها و حتی افراد خوداشتغال و فریلنسر با راه‌اندازی وب‌سایت، به کانالی معتبر و تحت مدیریت و مالکیت خودشان دسترسی پیدا می‌کنند که برای جذب مخاطب و مشتری نقشی اساسی ایفا می‌کند. قطعا راه‌اندازی وب‌سایت درمقایسه‌با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و جذب مخاطب، در طولانی‌مدت بازدهی بیشتری دارد و نگرانی از مسدودسازی شبکه‌ی اجتماعی یا حذف محتوا به‌خاطر قوانین شبکه نیز وجود نخواهد داشت. درواقع، کارشناسان بازاریابی دیجیتال وب‌سایت را کانال اصلی جذب مخاطب می‌دانند که در ترکیب با شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین، جریانی کامل ایجاد می‌کند.

کسب‌وکارهای کوچک یا افراد تقریبا ناآشنا با برنامه‌نویسی در راه‌اندازی وب‌سایت با موانع متعددی روبه‌رو می‌شوند. همچنین، اغلب کسب‌وکارهای نوپا نیز سرمایه و تخصص لازم را برای استخدام یا همکاری با تیم‌‌های طراحی و توسعه‌ به‌صورت برون‌سپاری ندارند. در چنین مواقعی، استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای آماده همچون وردپرس پیشنهاد می‌شود که البته آن‌ها هم دشواری‌های خاص خود را دارند و درنهایت، نیاز به تیم پشتیبانی را از بین نمی‌برند.

وبزی طراحی وب‌سایت را با ابزار کشیدن و رهاکردن آسان می‌کند

سایت‌سازهای آنلاین ابزارهایی هستند که راه‌اندازی وب‌سایت را در سطوح گوناگون برای افراد و کسب‌وکارها تسهیل می‌کنند. این سرویس‌ها با بهره‌گیری از ابزارهای آسان، نوعی رابط کاربری را برای طراحی ساختار وب‌سایت دراختیار کاربر قرار می‌دهند که طراحی انواع وب‌سایت از نمونه‌های ساده و شخصی تا حرفه‌ای و فروشگاهی را ممکن می‌کند. درواقع، مدیر وب‌سایت با استفاده از سایت‌ساز آنلاین فقط بخش کاربری وب‌سایت را طراحی می‌کند و تنظیم بخش‌های برنامه‌نویسی و ارتباط بلوک‌ها خودکار انجام می‌شود. از میان سایت‌سازهای آنلاین ایرانی، می‌توان به وبزی اشاره کرد که قابلیت‌های پایه‌ای را هم به‌رایگان دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

وبزی امکان طراحی وب‌سایت را برای انواع کاربری‌ها فراهم می‌کند. افراد خوداشتغالی که به‌دنبال طراحی وب‌سایت برای نمایش نمونه‌کارهایشان هستند، دسته‌ای مهم از مشتریان وبزی محسوب می‌شوند. از دسته‌های مهم دیگر، می‌توان به کسب‌وکارهایی اشاره کرد که برای معرفی خدمات و محصولات خود به وب‌سایت نیاز دارند. حتی شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به فروشگاه آنلاین احتیاج دارند، می‌توانند از خدمات وبزی برای طراحی و را‌ه‌اندازی سریع وب‌سایت استفاده کنند. وبزی با شعار «در کمتر از دَه دقیقه سایت دلخواه خودتان را به‌صورت آنلاین بسازید»، خدمات خود را به مشتریان معرفی می‌کند. شروع طراحی وب‌سایت در وبزی آنلاین است و بسته به خدمات موردنیاز، هزینه‌هایی دریافت می‌شود.

قالب آماده وبزی

از نکات مهم وب‌سایت‌هایی که به‌کمک سایت‌ساز آنلاین وبزی ساخته می‌شوند، می‌توان به هماهنگی آن‌ها با نمایش در موبایل اشاره کرد. در دموهای اولیه‌ی که در وب‌‌سایت رسمی وبزی نمایش داده شده‌اند، هماهنگی طراحی و قالب‌ها با ابعاد موبایل به‌خوبی دیده می‌شود. فراموش نکنید که امروزه اغلب کاربران و مخاطبان وب‌سایت از موبایل برای مرور وب‌سایت استفاده می‌کنند و هماهنگی با آن یکی از عوامل مهم بهبود رتبه در موتورهای جست‌وجو هم محسوب می‌شود.

طراحی وب‌سایت در وبزی با روش کشیدن و رهاکردن (Drag and Drop) انجام می‌شود. مشتری یا طراح وب‌سایت به‌راحتی می‌تواند باکس‌ها، جلوه‌ها، متون و دیگر بلوک‌های مدنظرش در طراحی نهایی را از داشبورد اصلی وبزی انتخاب کند و به صفحه‌ی اصلی بکشد. درواقع در سایت‌ساز آنلاین مانند وبزی، آنچه در زمان طراحی می‌بینید، همان طرح نهایی وب‌سایت شما خواهد بود.

بخش طراحی وبزی

از مزیت‌های مهم دیگر سایت‌ساز آنلاین وبزی می‌توان به هماهنگی کدهای وب‌سایت با ساختارهای سئو اشاره کرد. وبزی پس‌زمینه‌ی وب‌سایت را بسته به طراحی اصلی کاربر به‌گونه‌ای پیکربندی می‌کند که کدهایی مناسب برای مرور ربات‌های موتور جست‌وجو داشته باشد. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به سرعت بیشتر سایت‌های طراحی‌شده با وبزی اشاره کرد که قطعا روی بهبود تجربه‌ی کاربران و رتبه‌ی وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو تأثیر می‌گذارد. همچنین، وبزی سیستم امنیتی چندلایه را به‌همراه پروتکل امنیتی SSL در وب‌سایت‌های طراحی‌شده اعمال می‌کند تا مالکان وب‌سایت بابت نفوذ به سرویس نگران نباشند. در سرورهای اختصاصی وبزی، سایت‌ها به‌صورت ایزوله نگه‌داری می‌شوند که امنیت آن‌ها را دوچندان می‌کند. درواقع، مشتریان وبزی علاوه‌بر سایت‌ساز آنلاین هاست نیز دریافت می‌کنند.

طراحی وب‌سایت در سایت‌ساز آنلاین وبزی در چند مرحله خلاصه می‌شود. پس از ورود به وب‌سایت، ابتدا قالب مدنظرتان را انتخاب می‌کنید. قالب‌های آماده از طراحی‌های پیش‌فرض برای انواع کاربری برخوردار هستند. از کاربری‌های مرسوم می‌توان به قالب‌های شرکتی برای انواع کسب‌وکار از دکوراسیون داخلی، کافه، رستوران و باشگاه ورزشی تا مرکز پزشکی و شرکت ساختمانی و صنایع غذایی اشاره کرد. قالب‌های شخصی و نمونه‌کار نیز مناسب انواع افراد خوداشتغال از طراحان و نویسندگان تا برنامه‌نویسان هستند. ناگفته نماند قالب‌های فروشگاهی هم بخش ویژه‌ای از امکانات وبزی را به‌خود اختصاص می‌دهند. نکته‌ی مهم اینکه وبزی امکان راه‌اندازی وب‌سایت خبری را هم با قالب مجله‌ی خبری دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

پس از انتخاب قالب مدنظر از میان مجموعه‌ی وبزی، باید با واردکردن شماره‌تماس و نام در وبزی ثبت‌نام کنید که این کار رایگان است. سپس در کمتر از سه دقیقه، تنظیمات اولیه‌ی وب‌سایت شما انجام می‌شود و وارد مرحله‌ی طراحی می‌شوید. نکته‌ی مهم دیگر اینکه پیش از انتخاب قالب، می‌توانید پیش‌نمایشی از آن را به‌صورت زنده مشاهده کنید. در صفحه‌ی طراحی، ظاهر اصلی وب‌سایت را می‌بینید که در اطراف آن، ابزارهایی برای شخصی‌سازی قالب دیده می‌شوند. هریک از بلوک‌های متنی و عکسی موجود در قالب نیز شخصی‌سازی‌شدنی هستند.

پنل مدیریت وبزی

پکیج‌ها قابلیت اضافه‌کردن دامنه و فضای بیشتر ذخیره‌سازی را دراختیار کاربران قرار می‌دهند

با انتخاب هریک از بلوک‌های موجود در قالب، تنظیمات مخصوص به آن مانند متن، ابعاد و… ظاهر می‌شوند. همچنین، از نوار ابزار سمت چپ می‌توانید تنظیمات هر بلوک را پیکربندی یا به‌راحتی با کشیدن و رها‌کردن، بلوک‌ها را جابه‌جا کنید. در منو بالایی بخش ویرایش، گزینه‌های پیش‌نمایش، پشتیبان‌گیری و بازیابی، ذخیره و ذخیره و انتشار دیده می‌شوند. در هر مرحله از طراحی، می‌توانید با مشاهده‌ی پیش‌نمایش وب‌سایت، تغییرات را پیش از ذخیره‌سازی مشاهده کنید. همچنین در منو بالا سمت راست، امکان انتخاب صفحات داخلی و ویرایش هریک از آن‌ها را دراختیار دارید. از نوار سمت راست نیز، می‌توانید گزینه‌ها و قابلیت‌هایی همچون فروشگاه را به وب‌سایتتان اضافه کنید. پس از اتمام طراحی، با کلیک روی گزینه‌ی ذخیره و انتشار، تغییرات طراحی روی نسخه‌ی نهایی وب‌سایت اعمال می‌شوند که در زیردامنه‌ای در وب‌سایت webzi ثبت شده است.

برای اعمال تغییرات بیشتر روی وب‌سایت ساخته‌شده با وبزی، باید وارد پنل مدیریت شوید. از منو بالا با انتخاب پنل مدیریت، به تنظیمات بیشتری برای وب‌سایت دسترسی پیدا می‌کند. همان‌طور‌که در تصویر می‌بینید، انواع قابلیت‌ها از ارتقا و دریافت پشتیبانی همیشگی و فروشگاه و آموزش سئو در پنل مدیریت وجود دارد. از تنظیمات مهم بخش مدیریت می‌توان به ارتقای پکیج اشاره کرد. کاربران بسته به نیاز خود با پرداخت هزینه، می‌توانند از فضای ذخیره‌سازی بیشتر در وب‌سایت، ایمیل‌های اختصاصی، اضافه‌کردن همکار و حتی دامین هدیه استفاده کنند. برای اتصال دامین اختصاصی کسب‌وکار خود به وب‌سایت طراحی‌شده در وبزی باید یکی از پکیج‌ها را بخرید. ارزان‌ترین پکیج وبزی نیز به مبلغ سالانه‌ی ۵۸۰ هزار تومان برای افراد خوداشتغال و کسب‌وکارهای کوچک پیشنهاد می‌شود. نکته‌ی مهم این است که بسته به نیاز، می‌توانید بعدا پکیج خود را تغییر دهید.

وبزی برای کمک بیشتر به افراد و سازمان‌هایی که از وب‌سایت به‌عنوان کانال اصلی بازاریابی استفاده می‌کنند، آموزش‌های پایه‌ای و تکمیلی را ارائه می‌کند. آموزش‌های وبزی از پایه‌ای‌ترین مراحل راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین تا مدیریت و توسعه‌ی فعالیت را پوشش می‌دهند. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر