تویوتا آی‌گو JBL معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تویوتا محصولات متنوعی برای بازارهای مختلف دارد. مثلا پرادو و آی‌گو در اروپا فروخته می‌شوند؛ اما سکویا و یاریس در امریکا به‌جای آن‌ها هستند. جالب‌تر اینکه بعضی خودروهای تویوتا مثل آی‌گو با وجود رقبای محلی، پرفروش و موفق عمل می‌کنند.

آی‌گو یک هاچبک شهری است که فقط با بدنه بدون صندوق چهاردر و دودر تولید می‌شود. این خودرو، حاصل همکاری مشترک تویوتا با گروه پژو -سیتروئن است و خط تولیدی در جمهوری چک دارد. به همین دلیل، بسیاری از مشخصات آیگو شامل پلتفرم و تجهیرات فنی با سیترئون C1 و پژو 107 مشابه است. نسل اول در سال ۲۰۰۵ و نسل دوم سال ۲۰۱۴ تا امروز تولید می‌شود.

Toyota Aygo JBL Edition  تویوتا آیگو جی بی ال  کابین

آیگو در اروپا، محصولی موردعلاقه خانم‌های جوان و رانندگان تازه‌کار است. نسخه JBL از این خودرو، دارای تجهیزات صوتی پیشرفته خواهد بود تا قدرتمندترین و پیچیده‌ترین خروجی صدا در میان تولیدات خانوادگی تویوتا را فراهم کند. آیگو JBL دارای دو توئیتر ۲۲۵ میلی‌متری های‌فرکانس روی داشبورد، دو بلندگوی ۱۵۰ میلی‌متری داخل درهای جلو و یک ساب‌وفر ۱۶۰ میلی‌متری در محل چرخ یدکی است. این تجهیزات همراه‌با یک آمپلی‌فایر درکنار رابط‌های اپل‌کارپلی و اندرویداتو، نهایت قدرت صدای ۶۰۰ وات تولید می‌کنند.

ترکیب رینگ آیگو با خاکستری تیره و نارنجی، حالت سنتی در اسپیکرهایJBL را تداعی می‌کند. علاوه‌بر ستون‌های جلو، حاشیه سپر، آینه بغل، سقف و رکاب‌ها، بخش‌هایی از دسته‌دنده، خروجی تهویه مطبوع، کفپوش و صندلی‌ها نیز نارنجی‌رنگ هستند.

Toyota Aygo JBL Edition  تویوتا آیگو جی بی ال  نمای پشت

پیشرانه آیگو JBL تفاوتی با دیگر مدل‌های این خودرو ندارد. موتور یک لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۷۲ اسب‌بخار و گشتاور ۹۳ نیوتن‌متر، آیگو را در زمان ۱۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رساند و نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتربرساعت با میانگین مصرف سوخت ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر فراهم می‌کند.

آیگو JBL در انگلستان با قیمت ۱۴ هزار پوند (معادل ۱۸۶۰۰ دلار) فروخته خواهد شد. مدل دنده خودکار از این خودرو، حدود هزار دلار، گران‌تر خواهد بود. قیمت مدل استاندارد آیگو با جعبه‌دنده خودکار در بازار اروپا، ۱۶ هزار دلار است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر