حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هواوی سفارش قطعات میت 40 را ۳۰ درصد کاهش داد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

انتظار می‌رود هواوی طی هفته‌های پیش‌رو، به‌صورت رسمی از گوشی‌های خانواده‌ی میت ۴۰ (Huawei Mate 40) در قالب چند عضو پرده‌برداری کند. میت ۴۰ قرار است مدل جدید گوشی‌های خانواده‌ی میت ۳۰ و میت ۲۰ باشد که هر دو در سه‌ماهه‌ی سوم سال میلادی معرفی شده بودند. بااین‌حال اخبار جدیدی که از تایوان به‌دست رسیده است ادعا می‌کند هواوی سفارش قطعات میت ۴۰ را به‌میزان ۳۰ درصد کاهش داده است. این اتفاق نشان می‌دهد هواوی پیش‌بینی کرده امسال میزان استقبال از میت ۴۰ کمتر باشد و تعداد کمتری از این گوشی به‌فروش برسد. 

هواوی به‌طور معمول همه‌ساله در جریان برگزاری نمایشگاه ایفا از جدیدترین تراشه‌ی خانواده‌ی کرین پرده‌برداری می‌کند، اما در ایفا ۲۰۲۰ شاهد رخداد چنین اتفاقی نبودیم. ایفا ۲۰۲۰ سرانجام به‌اتمام رسید و عدم رونمایی تراشه‌ی جدید سری کرین، شماری از تحلیلگران را متعجب کرد. هواوی در ایفا ۲۰۲۰ کنفرانس آنلاین داشت، بااین‌حال کنفرانس موردبحث بیشتر همچون بیانیه‌ای مطبوعاتی بود. هواوی در این کنفرانس تلاش کرد روی این موضوع تأکید کند که دست از خلق نوآوری برنمی‌دارد و همچنان به‌سمت جلو حرکت می‌کند. شرکت چینی به‌وضوح اعلام کرد که همچنان خود را به سرمایه‌گذاری در کسب‌و‌کار موبایلی‌اش در اروپا متعهد می‌داند.

در ادامه بخوانید:

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، ماه گذشته اعلام کرد گوشی‌های خانواده‌ی میت ۴۰ مجهز به تراشه‌های سری کرین شرکت های‌سیلیکون خواهند بود، اما نگفت که پس از عرضه‌ی میت ۴۰ دقیقا قرار است چه اتفاقاتی رخ دهد. گزارش‌های اخیر اعلام می‌کنند که به‌دلیل تحریم‌های ایالات متحده‌ی آمریکا، شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) اجازه‌ی تولید تراشه‌های سری کرین را ندارد و هواوی نمی‌تواند با شرکت‌هایی مثل سامسونگ و کوالکام هم همکاری کند. 

پیش‌تر در ماه جون ۲۰۲۰ (خرداد و تیر ۱۳۹۹) بود که اعلام شد هواوی برنامه‌ریزی کرده در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی هشت میلیون دستگاه از میت ۴۰ را به‌فروش برساند. دستیابی به این آمار فروش، تحت تحریم‌های سرسختانه‌ی آمریکا، قطعا دستاورد مهمی برای هواوی خواهد بود.

تنش‌های بین آمریکا و چین طی چند وقت اخیر به‌شدت بالا گرفته و هواوی یکی از بزرگ‌ترین قربانی‌های آن بوده است. البته هواوی همچنان به راهکارهای جدیدی برای خروج از بحران می‌اندیشد. این شرکت رسما اعلام کرد که سال آینده‌ی میلادی گوشی با سیستم‌عامل اختصاصی هارمونی OS به‌جای اندروید به بازار عرضه می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر