۵ مانیتور مناسب برای کار در خانه

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در میان ملزومات ضروری برای کار از منزل، ممکن است یک مانیتور خارجی مناسب یکی از مهم‌ترین لوازمی باشد که به آن احتیاج داشته باشید. اگر کار شما به شکلی‌ست که باید به طور همزمان به دو یا چند سند نگاه کنید، به چندین مرورگر مراجعه داشته باشید یا اگر روی صفحات گسترده کار می‌کنید، همان بهتر که مانیتوری با صفحه نمایش بزرگی داشته باشید تا برای دیدن تمام چیزهای موردنیاز، مناسب باشد نه اینکه مجبور باشید روی صفحه نمایش ۱۳ یا حتی ۱۵ اینچی لپ تاپ، چشمان خود را لوچ (تنگ و کوچک کردن برای بهتر دیدن) نمایید تا بتوانید متون و نوشته‌ها را ببینید.

برای ۹۹ درصد از شما که به فناوری مانیتور اهمیت نمی‌دهید، در این مقاله فهرستی کوتاه را ارائه می‌دهیم که مناسب کارتان باشد. صفحه نمایش بزرگتر بهتر است. تقریباً بلندگوهای داخلی همه‌ بدون کیفیت هستند. مگر اینکه شما یک شخص دیوانه‌ی گیم یا یک گیمر حرفه‌ای خلاق باشید. برای مثال، بسیاری از مشخصات فنی از قبیل: طیف رنگ و تأخیر برای شما اهمیتی نخواهد داشت. مانیتورهای خمیده که می‌توانند بدون نیاز به نشستن بیش از حد عقب، صفحه نمایش گسترده‌ای را در قسمت دید شما قرار دهند، آن قدر ارزش ندارند که نسبت به هر نمایشگر زیر ۲۸ اینچ دیگر، هزینه بیشتری بپردازید. می‌خواهید در فضای عمیق‌تری شیرجه بزنید؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

همه‌ی مانیتورها دارای یک پایه‌ یکپارچه قابل تنظیم برای ارتفاع نیستند. به طور صریح بگوییم، آنها گاهی اوقات مشکلات بیشتری نسبت به ارزش خود دارند و ارتفاع سطح چشم را می‌توان به راحتی با یک مانیتور استند  به دست آورد. همچنین، اگرچه همه مانیتورهای ذکر شده در زیر می‌توانند از طریق HDMI متصل شوند اما برخی از آن‌ها با VGA سازگار هستند و تعداد کمی از آن‌ها از فناوری USB-C پشتیبانی می‌‌کنند. اما همه‌ی لپ تاپ‌ها تمام این اتصالات را در بدنه‌ی خود ندارند.

مانیتور ۳۲UD89-W از شرکت ال‌جی با رزولوشن ۴K

شرکت ال‌جی این مانیتور ۳۲ اینچی را که از ویدیوهایی با رزولوشن ۴K پشتیبانی می‌نماید، با قیمت مناسبی ارائه می‌دهد. ما آن را به صورت مستقیم آزمایش نکرده‌ایم اما بررسی مشتری‌ها به طور کلی مطلوب است و اکثراً از آن تعریف کرده و این دستگاه را مانیتوری مناسب برای شرایط دورکاری (که به خاطر همه‌گیری بیماری کرونا رواج یافته است) می‌دانند.

مانیتور LED ۳۲ اینچی اچ‌پی پاویلون

این مدل جدید کمی نسبت به نسل قبل خود گرانتر است ولی بزرگتر از آن است و از بهترین مشخصات برخوردار بوده و از جمله از رزولوشن۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد و دارای روشنایی زیادی است که با استفاده از نور پس ‌زمینه‌ی LED تامین می‌شود و دارای یک قاب بسیار باریک است. این دستگاه دارای دو ورودی HDMI است و همچنین یک اتصال DisplayPort 1.2 (و کابل) و سه پورت USB 2.0 وجود دارد.

مانیتور ۲۷ اینچ بنکیو مدل EX2780Q

ما طرفدار این مانیتور همه کاره‌ی عالی هستیم که به عنوان یک نمایشگر دوگانه خوب عمل می‌نماید و دارای صفحه نمایش عالی به عنوان مانیتور گیم نیز قابل استفاده است. گرچه ۴K نیست اما دارای رزولوشن مجاز تا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است و منحنی روشنایی HDR را بهینه‌سازی می‌کند تا بتوانید بدون پرداخت هزینه‌ای برای HDR واقعی، نتایجی بهتر از متوسط را در ویندوز بدست آورید. این مانیتور نرخ نوسازی بسیار بالای ۱۴۴ هرتز را ارائه می‌دهد و نسبت به تمام مانیتورهای دیگری که ما اخیرا یا تاکنون بررسی کرده‌ایم، بهترین بلندگوهای داخلی را دارد.

مانیتور ۳۱.۵ اینچ AOC مدل CQ32G1

ما این مانیتور AOC را از نزدیک بررسی نکرده‌ایم اما قیمت آن با این مشخصات مناسب است و بازخورد مشتریان در فروشگاه‌های اینترنتی و جاهای دیگر، به طور کلی مثبت است. شما یک صفحه نمایش خمیده ۳۱.۵ اینچی با وضوح قابل توجه ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل را به دست می‌آورید که از سرعت تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز و فناوری FreeSync AMD برخوردار است که به طور خودکار، نرخ فریم مورد نیاز را برای بازی‌های مختلف تنظیم می‌کند.

مانیتور ۱۵.۶ اینچی قابل حمل Lepow

دلایل زیادی وجود دارند که به مانیتور Lepow USB-C نیز نگاهی بیندازیم. اگر با لپ تاپ بدون خروجی VGA یا HDMI مانند مک‌بوک ایر کار می‌کنید، این مانیتور گزینه‌ی خوبی برای شما محسوب می‌شود. اگر فضای محدودی در اختیار دارید، این مانیتوری دم دستی و با مشخصات خوب است که ۲ پوند یعنی حدود ۹۰۰ گرم وزن دارد و در صورتی که تمایل داشته باشید تا ملزومات خود را به همراه خود جابجا نمایید، این مانیتور به اندازه‌ی کافی سبک است. مانیتور Lepow از طریق درگاه USB می‌تواند به لپ تاپ شما متصل شود پس نیاز به پورت‌های VGA و HDMI نخواهید داشت و همچنین به فراهم نمودن دستگاه پاور بیرونی برای تامین برق مورد نیاز آن نیز نیازی ندارید. بنابراین می‌توانید حتی با وجود عدم در اختیار داشتن سوکت  نیز از آن استفاده نمایید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع خبر