حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نگاهی به تصاویر منتخب مسابقه‌ی عکاسی 2020 Minimalist Photography Awards

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

مجله‌ی B&W Minimalism دومین دوره از مسابقات سالیانه‌ی جایزه‌ی عکاسی مینیمالیست سال ۲۰۲۰ را برگزار کرد و تصاویر برتر انتخاب شدند. در این سری از مسابقات، بیش از ۴،۲۰۰ عکس از ۴۱ کشور در ۱۲ دسته‌بندی مختلف باهم به رقابت پرداختند. عکاسی خیابانی، روتوش، مفهومی و عکاسی هوایی از دسته‌بندی‌های مسابقه‌ی مینیمالیست امسال هستند.

جورج بایرن، عکاس استرالیایی برای مجموعه‌ی عکس‌های «Exit Vision»، عنوان برترین عکاس مینیمالیست امسال را از آن خود کرد و دو عکس از مجموعه عکس‌های یادشده‌ی این هنرمند در دو دسته‌بندی عکاسی انتزاعی و هنری رتبه‌ی دوم را کسب کردند.

میلاد صفابخش، بنیانگذار و داور مسابقه‌ی عکاسی مینیمالیست درباره‌ی این سبک عکاسی گفت:

عکاسی مینیمالیسم و هرآنچه که به آن مربوط می‌شود، می‌تواند به‌عنوان رویکردی در عکاسی تمام سبک‌ها استفاده شود. عکاس سبک‌های دیگر ازجمله پرتره، معماری و منظره می‌تواند با نگاه مینیمال به محیط اطرافش، عکس‌های مینیمالیست خلق کند.

عکس‌های گرفته‌شده توسط برندگان رتبه‌های اول و دوم و سوم در هر دسته‌بندی، در کتاب مربوط به جوایز عکاسی مینیمالیست چاپ می‌شوند و پس از بازگشایی مجدد گالری مینیمال شهر برلین به نمایش گذاشته خواهند شد. در ادامه، تعدادی از عکس‌های برتر مسابقه‌ی عکاسی Minimalist Photography Awards سال ۲۰۲۰ را مرور می‌کنیم. هر عکاس درباره‌ی عکس خودش توضیحی کوتاه داده است.

برنده‌ی عکاسی انتزاعی

مسابقه عکاسی minimalist photography awards برنده عکس انتزاعی

  • عنوان عکس: سری اول عکس‌های انتزاعی
  • عکاس: استانیسلاس آگریس

من استانیسلاس آگریس، عکاس و موزیسین فرانسوی و اهل حومه‌ پاریس هستم و باتوجه‌به اصالتم، در بخشی از کارم روی عوامل شکل‌ هندسی، الگوها و رنگ‌‌های موجود در شهرم تمرکز می‌کنم. درواقع، با گرفتن عکس انتزاعی از رنگ‌های مسطح سعی می‌کنم اثری هنری خلق کنم که هویت اصلی سوژه‌ را پنهان کند. عکاسی به من کمک می‌کند تا به دنیا و محیطی که هر روزه با آن سروکار دارم، با دقت بیشتری نگاه کنم.

به نظرم در سبک‌های عکاسی مانند معماری، منظره و خیابانی، باید اصل مینیمالیسم و گرافیک را حفظ کرد. در عکاسی تلاش می‌کنم بادرنظرگرفتن خطوط و منحنی‌های ساده و تنظیم عناصر پیش‌زمینه و پس‌زمینه، شکل‌های جدیدی خلق کنم.

رتبه‌ی دوم عکاسی هنری

مسابقه عکاسی minimalist photography awards عکس هنری جورج بایرن

  • عنوان عکس: خیابان هفتادویکم میامی
  • عکاس: جورج بایرن

این عکس به مجموعه‌ی عکس‌هایم با نام Exit Vision تعلق دارد. در تصویر کلاژی که مشاهده می‌کنید، عناصر موجود از مکان‌های گوناگون درکنار هم قرار گرفتند و عکس‌ها با دوربین مدیوم فرمت در میامی گرفته شدند. برای عکس‌های مجموعه‌ی Exit Vision، ترکیب رنگ‌های ساختگی دنیای اطرافم را جمع‌آوری می‌کنم و تصویری جدید از آن‌ها می‌سازم. از عکس‌ها با استفاده از کلاژ تصویری خلاقانه ایجاد شده است.

رتبه‌ی دوم عکاسی Open Theme

مسابقه عکاسی minimalist photography awards عکس هنری جان اندرس

  • عنوان عکس: مربع
  • عکاس: جان اندرس گادوین

وجود منظره‌ی اطراف شکل هندسی، تصویری متفاوت به آن می‌بخشد. عکس در شهر اوکشبقیای سوئد گرفته شده است.

رتبه‌ی سوم عکاسی هوایی

مسابقه عکاسی minimalist photography awards عکس هوایی

  • عنوان عکس: اشکال نمک
  • عکاس: کوین کراتگارتنر

حوضچه‌های تبخیر نمک، دریاچه‌های مصنوعی کم‌عمق هستند که برای استخراج نمک از آب دریا طراحی شده‌اند. شرکت‌های زیادی در استرالیا برای تولید نمک دریایی از روش تبخیر با انرژی خورشیدی استفاده می‌کنند. در نمک‌زدایی خورشیدی، از انرژی خورشید و باد، نمک تولید می‌شود. آب دریا در حوضچه‌ها تبخیر می‌شود و پس از افزایش غلظت آب و تبخیر کامل ، نمک در کف حوضچه متبلور می‌شود.

پس از اتمام فرایند تبخیر، در حوضچه‌های تبخیر، طیفی رنگی از آبی روشن تا قرمز پررنگ ایجاد می‌شود که شوری آب را نشان می‌دهد. این عکس هوایی از هواپیمای کوچک گرفته شده است.

رتبه‌ی دوم عکاسی منظره

مسابقه عکاسی minimalist photography awards عکس منظره

  • عنوان عکس: کوه‌های یخی به شکل خامه‌
  • عکاس: گفرارد بورک

کوه یخی در گرین‌لند، به شکل خامه‌ی هم‌زده بود.

رتبه‌ی اول عکاسی کلاژ

مسابقه عکاسی minimalist photography awards عکس کلاژ جورج بایرن

  • عنوان عکس: پله‌های زردرنگ
  • عکاس: جورج بایرن

این یکی از عکس‌های مجموعه‌ی Exit Vision است. عکس کلاژ از عناصر موجود در مکان‌های متعدد ایجاد شده‌ است. عکس‌ها با دوربین مدیوم فرمت گرفته شدند. از ترکیب رنگ‌ها برای جلوه‌دادن به عکس‌های این مجموعه استفاده و تصاویر جدید خلق می‌کنم.

رتبه‌ی دوم عکاسی معماری

مسابقه عکاسی minimalist photography awards عکس معماری

  • عنوان عکس: خانه‌ی اوقاتسوت
  • عکاس: جان کسموپولوس

اوقاتسوت شهر کوچک گرینلند و در خلیج دیسکوی شرقی واقع شده است. روشنایی خورشید و تابش نور روی خانه‌های رنگی و صخره‌ها سبک زندگی متفاوت مردمان این سرزمین را نمایان می‌کند: جامعه‌ای خودمانی درعین حال منزوی از کوه‌های یخی اقیانوس. با استفاده از کادربندی مینیمالیست و خلق پرتره‌ای از زندگی در گرینلند، سعی کردم حس شهر را به بیننده منتقل کنم.

رتبه‌ی دوم عکاسی نوردهی طولانی (Long Exposure)

مسابقه عکاسی minimalist photography awards عنوان عکس آریاک

  • عنوان عکس: آریاک
  • عکاس: اولانا اسویتوچا

این عکس از سری‌ عکس‌های مربوط به دروازه‌ی سنتی توری‌ئی ژاپن است.

رتبه‌ی سوم عکاسی مفهومی

مسابقه عکاسی minimalist photography awards عکس مهرداد فتحی

  • عنوان عکس: آلابولا
  • عکاس: مهرداد فتحی

میرچا الیاده، فیلسوف و تاریخ‌دان، درباره‌ی خلق جهان می‌گوید: «آفرینش جهان نمونه‌ی اولیه هر ساختمان است. هر شهر و هر خانه‌ای را که می‌سازند، تقلیدی نو از آفرینش جهان و به‌عبارتی، به‌معنای تکرار خلقت جهان است.»

برنده‌ی عکاسی در شب

مسابقه عکاسی minimalist photography awards عکاسی در شب

  • عنوان عکس: پژمرده‌ در شب
  • عکاس: ریچل وارن

    در ادامه بخوانید:

از نظر وارن، زوال و پژمرده‌شدن هم می‌تواند زیبایی خاص خودش را داشته باشد. او روی چند پروژه‌ی عکاسی مانند شکوه محوشده کار کرده است که این اثر در سال ۲۰۱۵، در موزه‌ی گاردن لندن به نمایش گذاشته شد. همچنین، زیبایی ازبین‌رفته حاصل همکاری وارن با ربکا لوییس لا، هنرمند سرشناس چیدمان گل، در سال ۲۰۱۷ است.

به‌نظر می‌رسد ایده‌ی عکس زوال در شب، از علاقه‌ی ذاتی عکاس به دنیای گل و گل‌های پژمرده نشأت می‌گیرد. او با عکاسی از فلورا در شب توانست پژمرده‌شدن این گل در این زمان را نمایش دهد. این تصویر و فرایند تغییر ظاهر گل را کمتر کسی دیده‌ است.

عکس بالا در تاریکی یکی از روزهای زمستان و با نور جزئی چراغ در باغ میلنیوم در نورفک انگلستان گرفته شده است.

برای مشاهده‌ی تمامی عکس‌ها اینجا را کلیک کنید.

 

 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر