حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

سامسونگ همچنان رهبر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ است

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – آمارهای به دست آمده از میزان فروش محصولات در بازار جهانی نشان می‌دهند هواوی وضعیت بسیار بدی در در سال ۲۰۲۱ خواهد داشت و افت فروش را تجربه خواهد کرد.

شیوع کرونا بازار ضربه بدی به بازار گوشی‌های هوشمند وارد کرده است. تحلیل‌گران با توجه به آمارهای به‌دست آمده از سه ماهه سوم ۲۰۲۰ می‌گویند بازار با سرعت قابل توجهی به شرایط قبل از شیوع بیماری کرونا می‌گردد. آن‌ها به‌جای افت ۱۵/۶ درصدی بازار گوشی‌های هوشمند، افتی ۱۱ درصدی را تخمین می‌زنند.

کمپانی سامسونگ در سال ۲۰۱۹ توانست حدود ۲۹۵/۱ میلیون دستگاه تلفن هوشمند را به فروش برساند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد این شرکت فروش محصولات خود را تا پایان سال ۲۰۲۰ در بازار جهانی به ۲۶۵/۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند برساند. با وجود اینکه سامسونگ نسبت به سال ۲۰۱۹ با افت فروش ۳۰ میلیونی روبه‌رو شده است اما در سال ۲۰۲۰ نیز به عنوان پرفروش‌ترین گوشی هوشمند به شمار می‌رود. نکته دیگر نیز بازگشت میزان فروش سامسونگ در سال ۲۰۲۱ به آمارهای ۲۰۱۹ یعنی ۲۹۵ میلیون دستگاه است.

پس از سامسونگ، کمپانی هواوی در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد هواوی تا پایان سال ۲۰۲۰ بتواند ۱۹۲/۷ میلیون تلفن هوشمند را به فروش برساند. اما متخصصان پیش‌بینی بدی برای فروش محصولات هواوی در سال آینده دارند. احتمال می‌رود میزان فروش گوشی‌های هوشمند هواوی در سال ۲۰۲۱ به ۵۹ میلیون دستگاه برسد.

بازار جهانی

پس از هواوی نیز اپل جایگاه سوم را به خود اختصاص می‌دهد. اپل توانسته است که آمار فروش ۱۹۷/۴ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ را ثابت نگه دارد و با افت کمی در سال ۲۰۲۰ روبه‌رو شود. تحلیلگران می‌گویند فروش اپل در سال ۲۰۲۰ به ۱۹۰/۱ میلیون دستگاه می‌رسد. اما کوپرتینویی‌ها با رشد چشمگیری در سال ۲۰۲۱ روبه‌رو شده و ۲۳۵/۷ میلیون گوشی هوشمند را به فروش خواهند رساند.

کمپانی شیائومی نیز رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. اما شرایط بهتری نسبت به هواوی دارد. شیائومی تنها شرکتی است که نسبت به سال گذشته افت فروش نداشته است؛ بلکه پیشرفت نیز خواهد داشت. تحلیل‌گران می‌گویند که  آمار فروش ۱۲۴/۸ میلیون دستگاه سال ۲۰۱۹ به ۱۲۹/۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ تبدیل می‌شود و این پیشرفت در سال بعد نیز ادامه خواهد داشت. در سال ۲۰۲۱ انتظار می‌رود شیائومی ۱۶۶/۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش برساند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر