پتنت جدید شیائومی با دوربین‌های پاپ‌آپ زاویه دار

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – در حالی که کمپانی‌های مختلف تلفن همراه در حال تلاش برای دوربین زیر نمایشگر هستند، پتنت جدید شیائومی مربوط به یک گوشی هوشمند با دو دوربین پاپ‌آپ است. 

کمپانی‌های مختلف طراحی تلفن‌همراه در رقابتی تنگاتنگ در تلاشند تا چیزی متفاوت و جدید را در محصولات خود به نمایش بگذارند تا این شکل بتوانند سهم خود را در بازار افزایش داده و به کاربران خود محصولی متفاوت و منحصر به فرد ارائه کنند.

در حالی که کاربران تلفن‌های همراه هوشمند خواهان تلفن‌هایی با حاشیه‌ی حداقل هستند، شرکت‌های طراحی و ساخت تلفن‌های همراه به دنبال تحقق این موضوع، طراحی‌های متنوعی را مانند دوربین‌های پاپ‌آپ و دوربین‌های زیرنمایشگر، بر روی تلفن‌های همراه خود اعمال می‌کنند تا بتوانند نسبت‌های رتیو تلفن‌های خود را به حداکثر ممکن برسانند.

تکنولوژی دوربین زیر نمایشگر مدتی است که در دنیای تکنولوژی در حال استفاده است. کمپانی ZTE اخیرا گوشی برند خود را با نام  Axon 20 5G به بازار معرفی کرده است که اولین گوشی با تکنولوژی سنسور دوربین داخل نمایشگر به‌حساب می‌آید. انتظار می‌رود سایر شرکت‌ها نیز این تکنولوژی را تا سال دیگر در دوربین‌های تلفن‌همراه خود اعمال کنند.

در همین حین شرکت‌ها همچنان بر روی ارائه‌ی طراحی‌های جدید در رقابتند. در همین خصوص کمپانی چینی شیائومی در اخرین پتنت ثبت شده‌ی خود اقدام به تعبیه‌ی دو دوربین پاپ‌آپ کرده است که گفته‌ می‌شود این دو دوربین هم به عنوان دوربین اصلی و هم دوربین سلفی کارایی خواهند داشت.

بر اساس تصاویر منتشر شده از این پتنت، این گوشی دارای صفحه مسطح با حاشیه‌ی حداقل است. هیچ سنسور دوربینی در پشت و جلوی تلفن‌همراه تعبیه نشده است و دوربین اصلی و سلفی با تکنولوژی پاپ‌آپ در داخل بدنه‌ی تلفن‌همراه تعبیه شده‌اند.

هر دو دوربین با اندکی زاویه از تلفن‌همراه خارج می‌شوند مانند آنچه پیشتر در طراحی دوربین‌های Shark-Fin کمپانی Oppo شاهد بودیم.

از آنجایی که سنسورهای دوربین هم در پشت  و هم در جلوی صفحه‌ی بالاآورنده تعبیه شده‌اند. این تلفن‌همراه دارای ۴ سنسور دوربین خواهد بود که ۲ تا مربوط به دوربین پشت و دوتای دیگر مربوط به دوربین سلفی است.

فلش دوربین در پنل پشتی دقیقا در زیر جایی که سنسورها از گوشی خارج می‌شوند تعبیه شده. پخش‌‌کننده‌های صوتی استریو و پورت USB-Cدر انتهای تلفن طراحی شده‌اند.

این کمپانی پیش از این نیز گوشی‌هایی مانند سری گوشی های Redmi را با طراحی پاپ‌آپ دوربین‌های سلفی به بازار عرضه کرده بود. اتفاق جالب توجهی است اگر این کمپانی از این پتنت در ساخت تلفن های هوشمند جدید استفاده کند و شاهد عرضه‌ی دوربین‌های دوگانه پاپ‌اپ به دنیای تکنولوژی باشیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر