پوکو M2 با قیمت پایه ۱۵۰ دلار معرفی شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پوکو، زیرشاخه‌ی شیائومی، تیر امسال گوشی هوشمندی با نام M2 پرو معرفی کرد که درحقیقت مدل تغییریافته‌ی ردمی نوت ۹ پرو شیائومی به‌حساب می‌آ‌مد. این برند ساعاتی پیش جدیدترین مدل از گوشی‌های خود را رونمایی کرد که مدل استاندارد M2 Pro است و با نام پوکو ام ۲ (Xiaomi Poco M2) شناخته می‌شود.

پوکو M2 شیائومی به تراشه‌ی هلیو G80 مدیاتک و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز است. میان‌رده‌ی جدید پوکو به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری MIUI 11 برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ عرضه می‌شود‌. پوکو گفته است این گوشی به‌زودی MIUI 12 را دریافت خواهد کرد و همچون دیگر گوشی‌‌های مجهز به MIUI با برند Mi و Redmi تبلیغات نخواهد داشت. 

پوکو ام 2 / POCO M2 شیائومی مدل قرمز

گوشی پوکو M2 از صفحه‌نمایش ۶٫۵۳ اینچ با وضوح فول HD پلاس برخوردار است که در بخش بالایی آن بریدگی برای میزبانی از دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد. ناگفته نماند روی صفحه‌نمایش از شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس ۳ و در پنل پشتی پوکو M2 از بافت ضد اثرانگشت استفاده شده است.

پوکو M2 از صفحه‌نمایش ۶٫۵۳ اینچی فول HD پلاس بهره‌مند است

پنل پشتی گوشی میزبان حسگر اثرانگشت به‌همراه دوربین چهارگانه است. در مجموعه‌دوربین پوکو M2، حسگری ۱۳ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی فعالیت می‌کند و درکنار آن دوربین هشت مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین پنج مگاپیکسلی ماکرو و دوربین دو مگاپیکسلی عمق‌سنج به‌چشم می‌خورد. 

در پوکو M2، باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۸ وات به‌کار رفته است و این گوشی برای شارژشدن از درگاه USB-C استفاده می‌کند. البته پوکو درون جعبه‌ی گوشی، آداپتور ۱۰ وات قرار داده و برای شارژکردن M2 با حداکثر سرعت ممکن، باید شارژر جداگانه تهیه کنید. اگر تمامی مشخصه‌هایی که از آن‌ها حرف زدیم، برایتان آشنا به‌نظر می‌رسند، تعجب نکنید. دلیل اصلی موضوع این است که پوکو M2 گوشی کاملا جدیدی محسوب نمی‌شود و اکثر مشخصات فنی‌اش با گوشی ردمی ۹ مشترک است. 

پوکو ام 2 / POCO M2 شیائومی مدل آبی

دیگر مشخصه‌ی گوشی پوکو M2 بهره‌مندی از حداکثر حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی است که ازطریق درگاه میکرو SD نیز می‌توانید حافظه‌ی ذخیره‌سازی‌اش را تا ۵۱۲ گیگابایت ارتقا دهید. فرستنده‌ی مادون‌قرمز و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیز در پوکو M2 وجود دارند. 

پوکو M2 قرار است ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در رنگ‌های مشکی و قرمز و آبی به بازار عرضه شود. کانفیگ پایه‌ی گوشی ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد و با قیمت حدودا ۱۵۰ دلار عرضه می‌شود. گفتنی است برای دستیابی به دوبرابر حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتر، باید حدودا ۲۰ دلار اضافه پرداخت کنید. 

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر