حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

هرانچه تاکنون درباره‌ی اپل‌ واچ 6 می‌دانیم

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ماه سپتامبر، زمان معمول عرضه‌ی بسیاری از محصولات شرکت کوپرتینویی است؛ اما فراگیری ویروس کووید ۱۹ زمان عرضه‌ی محصولات اپل را به‌تأخیر انداخت. به‌هرحال، اپل در نظر دارد امسال درکنار آیفون ۱۲ اپل‌ واچ ۶ را رونمایی کند.

چند ماهی است جزئیاتی از سری جدید اپل‌واچ فاش می‌شود و شایعه شده است که نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل در ماه جاری عرضه خواهد شد. درادامه، نگاهی به اطلاعات فاش‌شده از اپل‌واچ ۶ می‌اندازیم.

طراحی

اپل واچ ۴

گفته می‌شود اپل طراحی محصولات پوشیدنی‌‌اش را در سری جدید اپل‌واچ حفظ کرده است و طراحی ظاهری اپل‌واچ ۶ مانند نسل قبلی‌اش خواهد بود. البته با درنظرگرفتن بهبود طراحی‌های هر نسل ساعت‌های هوشمند اپل درمقایسه‌با نسل قبلی‌اش، به‌احتمال زیاد اپل‌واچ‌های ۶ از فریم باریک‌تر و رزولوشن بهتر بهره می‌برند.   

گفته می‌شود اپل درکنار مدل پرمیوم، مدل ارزان‌تر دیگری نیز معرفی می‌کند که جایگزین مدل میان‌رده‌ی اپل‌واچ‌ سری ۳ خواهد بود. جزئیاتی از این ساعت هوشمند اپل منتشر نشده است؛ اما با درنظرگرفتن قیمتش می‌توان گفت که شرکت سازنده برای ساخت آن از مواداولیه‌ی ارزا‌ن‌تر استفاده کرده است که سایت اپل اینسایدر پس از مشاهده‌ی پتنت آن، این گفته را تأیید می‌کند. به‌گزارش سایت یادشده، در بدنه‌ی مدل ارزان‌تر اپل‌واچ موادی به‌کار رفته است که قیمت این محصول را کاهش می‌دهد. البته مشخص نیست این پتنت در محصول جدید استفاده شده باشد؛ اما قطعا طراحی مدل مقرون‌به‌صرفه‌ی اپل‌واچ با نسخه‌ی پرمیوم متفاوت خواهد بود.

ویژگی‌های اپل‌واچ ۶

اپل واچ ۵

بهبود تراشه‌ی به‌کاررفته در اپل‌واچ سری ۶ دور از انتظار نیست. سری ۵ اپل‌واچ با تراشه‌ی S5 معرفی شده بود و انتظار می‌رود تراشه‌ی نسل بعدی آن‌ موسوم به S6 پیشرفته‌تر باشد تا عملکرد بهتری ارائه دهد.   

عمر باتری در ساعت‌های هوشمند برای کاربران اهمیت زیادی دارد. ماه آگوست، مؤسسه‌ی تحقیقاتی KTR کره روی عملکرد باتری‌ای کار می‌کردند که احتمالا برای محصول جدید اپل بوده است. گفته می‌شود ظرفیت این باتری ۳۰۳ میلی‌آمپرساعت بود که درمقایسه‌با باتری ۲۹۶ میلی‌آمپرساعتی اپل‌واچ ۵ ظرفیت بیشتری دارد. اپل‌واچ سری ۵ می‌تواند تا ۱۸ ساعت امکان کار با ساعت را برای کاربران فراهم کند.  

در ادامه بخوانید:

مدت زیادی است که شایعاتی مبنی‌بر استفاده از فناوری جدید پنل microLED در نمایشگرهای اپل‌واچ وجود دارد؛ اما به‌نظر می‌رسد اپل امسال نیز برای بهره‌برداری از فناوری یادشده آماده نیست. سایت MacRumors در گزارش ماه مه نوشت که اپل‌واچ ۶ همانند نسل‌های قبلی‌اش به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود. پنل microLED در عین مصرف انرژی کمتر، روشنایی بیشتری به نمایشگر می‌بخشد و عمر طولانی‌تری برای باتری ساعت هوشمند فراهم می‌کند.

نوامبر سال گذشته، شایعه شده بود که احتمالا شرکت سازنده برای ارتقای ارتباط وای‌فای، اپل‌واچ ۶ را به آنتن پلیمر کریستالی مایع (LCP) مجهز می‌کند. البته اطلاعات بیشتری درباره‌ی آنتن محصول جدید اپل منتشر نشده است و این احتمال وجود دارد که اپل در اپل‌واچ ۶ از آنتن‌ محصولات قبلی‌ استفاده کرده باشد.

حسگرها و ویژگی‌های پایش سلامت

در سال ۲۰۲۰، مجهزکردن ساعت‌های هوشمند به حسگرهای جدید به بخشی از استراتژی طراحی شرکت‌های سازنده تبدیل شده است. مارس سال جاری، رسانه‌ی 9to5Mac کدی در iOS 14 دیده بود که نشان می‌داد سری جدید اپل‌واچ‌ها به حسگر تشخیص میزان اکسیژن خون مجهز خواهند بود. قبلا حسگر اکسیژن خون در ساعت‌های هوشمند برند فیت‌بیت و گارمین دیده شده بود. علاوه‌بر ویژگی‌ یادشده، گفته می‌شود اپل‌واچ‌ سری ۶ به الکتروکاردیوگرام (ECG) مجهز خواهد بود که در آن، محدودیت‌های ثبت نوار قلب در اپل‌واچ‌های ۴ و ۵ برطرف شده است و می‌تواند در ضربان‌های بیشتر، عدد درستی را نشان دهد.

سیستم‌عامل به‌روزشده‌ی WatchOS 7 در اپل‌واچ ۶ ویژگی‌های زیادی به‌ارمغان می‌آورد. اوایل سال جاری، اپل در رویداد WWDC اعلام کرد که در آخرین نسخه‌ی WatchOS 7 امکان پایش خواب و تشخیص شست‌وشوی درست دست فراهم می‌شود و اپلیکیشن Activity  به Fitness تغییرنام می‌دهد.

اپل واچ ۵

قیمت و زمان عرضه‌ی اپل واچ ۶

همان‌طورکه گفته شد، سری جدید اپل‌واچ با قابلیت‌های جدیدی عرضه خواهد شد؛ اما زمان عرضه‌ی این محصول مشخص نیست. همه‌گیری ویروس کرونا تاریخ معمول معرفی محصولات اپل را به‌تعویق انداخته‌ است. برخی شایعات از عرضه‌ی اپل‌واچ ۶ در ماه جاری خبر می‌دهند و برخی نیز مدعی هستند که در اواخر پاییز و ماه اکتبر این محصول به بازار عرضه می‌شود. پیش‌تر، جان پراسر، یکی از افشاگران صنعت موبایل، در توییتی ادعا کرد که در هفته‌ای که از هفتم سپتامبر آغاز می‌شود، سری‌های جدید اپل‌واچ عرضه می‌شوند.

در ادامه بخوانید:

طبق گزارش سایت MacRumors، روز ۲۶ آگوست هشت مدل اپل‌واچ در پایگاه اسناد EEC دیده شد که نشان می‌داد مدل‌های جدید ساعت‌های هوشمند به حسگر سنجش خون مجهز هستند.

درباره‌ی قیمت محصولات جدید نیز گفته‌ می‌شود امسال اپل مدل ارزان‌تری از ساعت‌های هوشمندش به‌عنوان جایگزینی برای اپل‌واچ ۳ رونمایی می‌کند. اکنون، قیمت سری ۳ اپل‌واچ ۱۹۹ دلار است که به قیمت حدودی فیت‌بیت ورسا ۲ و سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲ نزدیک است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که اپل‌واچ ارزان‌تر چنین قیمتی داشته باشد.

مدل پرمیوم اپل‌واچ ۶ نیز احتمالا ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. قیمت اپل‌واچ سری 5 GPS حدود ۳۰۰ دلار و نسخه‌ی LTE آن نیز ۱۰۰ دلار گران‌تر است.

جمع‌بندی

هرآنچه درباره‌ی ویژگی‌های سری‌ جدید اپل‌واچ فاش شده است، در این مطلب بیان کردیم. اپل‌واچ ۶ طراحی مشابهی با اپل‌واچ ۵ دارد؛ اما در قابلیت‌ها بهبودهایی به‌خود دیده و به ویژگی‌هایی مانند حسگر سنجش سطح اکسیژن خون مجهز شده و مشکلات ویژگی الکتروکاردیوگرام سری‌های قبلی را برطرف کرده است.

اپل رسما زمان عرضه و قیمت محصول جدید را اعلام نکرده‌ است؛ اما برخی شایعات ادعا می‌کنند اپل‌واچ ۶ ماه سپتامبر با قیمت حدودی ۳۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع خبر